AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #41 Del Skrevet 15. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: TS her. Du vet at det er mange som skal ta friår eller jobbe eller starte på studie neste år? Litt vanskelig å gjøre det før studiestart? Pluss det er jo sommerferie, å da er jo mange ute å reiser uansett. Mange stygge kommentarer her! Sier litt når godt voksne mennesker er så stygge i munnen!!!! Det er utrolig kjipt og jeg håper at vi får pengene igjen på forsikring! Vi skal ikke betale for noe vi ikke får! Ingen av dere betaler for et hus for så å bo i et telt? Anonymkode: 0baab...45a Når alt som står i hodet på russ er drikke, narkotika, fest og puling så er det ikke rart at du får høre det i disse Korona tider hvor alle andre allerede har måtte skrinlegge ALT av egne drømmer og ønsker og samtidig har mer empati enn du tydeligvis noensinne vil få. Anonymkode: 9438a...dbd 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 15. mars 2020 #42 Del Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hehe, dette viser at selv om du er 18-19 år og "myndig" så er du fortsatt et barn. Erstatning for russeklær og penger brukt på en festbuss ligger nok lengst ned på prioriteringslista når samfunnet står i fare for å bukke under både økonomisk og helsemessig. Er du klar over at folk har en reell frykt for å miste både jobb og hjem i disse dager? En bedriten russebuss er av null betydning. Anonymkode: aa922...f6a Så sant den ikke kan brukes som et mobilt sykehus eller flyttbar kjøretøy for testing av virus. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 15. mars 2020 #43 Del Skrevet 15. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Du vet at det er mange som skal ta friår eller jobbe eller starte på studie neste år? Litt vanskelig å gjøre det før studiestart? Pluss det er jo sommerferie, å da er jo mange ute å reiser uansett. Mange stygge kommentarer her! Sier litt når godt voksne mennesker er så stygge i munnen!!!! Det er utrolig kjipt og jeg håper at vi får pengene igjen på forsikring! Vi skal ikke betale for noe vi ikke får! Ingen av dere betaler for et hus for så å bo i et telt? Anonymkode: 0baab...45a Du har ikke noe behov for russefeiring. Ta et tap og planlegg livet ditt ut fra at ting kan skje heretter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vhgj Skrevet 15. mars 2020 #44 Del Skrevet 15. mars 2020 43 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: 28. februar hadde vi 6 bekreftede smittede. 3 er døde. I dag har vi 1200 bekrefted smittede. Det vil si vi ser 600 døde om 14 dager... Det er ikke slik det fungerer. 28 feb. var det 6 registrerte som var smittet. Om man blir smittet, så kan ta alt fra noen dager til svært langt tid til man dør også. Er ikke slik at hvis du er i en kritisk situasjon så vil det akkurat ta 14 dager før du dør. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #45 Del Skrevet 15. mars 2020 Selg hele konseptet til noen som er russ neste år. Ferdig buss, navn, sang og klær i en stor pakke. Billettet til landstreffet må dere spørre arrangør om refusjon for. Anonymkode: fa5b5...f2d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #46 Del Skrevet 15. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når alt som står i hodet på russ er drikke, narkotika, fest og puling så er det ikke rart at du får høre det i disse Korona tider hvor alle andre allerede har måtte skrinlegge ALT av egne drømmer og ønsker og samtidig har mer empati enn du tydeligvis noensinne vil få. Anonymkode: 9438a...dbd TS Nå er det vel ikke narkotika som står i hodet vårt. Vet ikke hvor du har fått det fra? Det eneste jeg ville vite var om vi fikk penger igjen for det vi har brukt på russetiden. Synes at regjeringen også kan hjelpe oss, vår gruppe merker også dette!! Det er greit at det ikke blir russetid, men da bør vi ikke måtte betale tenker jeg! Ingen av dere ville ha betalt for varer dere ikke fikk lov til å bruke. Anonymkode: 0baab...45a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #47 Del Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: TS Nå er det vel ikke narkotika som står i hodet vårt. Vet ikke hvor du har fått det fra? Det eneste jeg ville vite var om vi fikk penger igjen for det vi har brukt på russetiden. Synes at regjeringen også kan hjelpe oss, vår gruppe merker også dette!! Det er greit at det ikke blir russetid, men da bør vi ikke måtte betale tenker jeg! Ingen av dere ville ha betalt for varer dere ikke fikk lov til å bruke. Anonymkode: 0baab...45a hele poenget er at russetiden er en sak langt ned på lista over prioriterte ting nå, helse før hygge. det må du selv forstå Anonymkode: 6a211...f40 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #48 Del Skrevet 15. mars 2020 her kan du lese om en som har litt større bekymringer enn hva russen har. Da er utleggene deres peanuts. https://www.expressen.se/gt/krisen-i-miljardimperiet-vaknar-ofta-och-grater/ Anonymkode: a5c08...6a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #49 Del Skrevet 15. mars 2020 Var ikke russ og angrer ikke. Spesielt når jeg leser slike innlegg. Anonymkode: c7e47...e3b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puselusk Skrevet 15. mars 2020 #50 Del Skrevet 15. mars 2020 (endret) Jeg fikk aldri vært russ, da jeg ble innlagt på sykehus midt i Vgs. Hadde jeg kunne vært det, hadde jeg uansett aldri hatt mulighet, råd eller lyst til å bruke en haug med penger på russebuss etc som man bruker knapt noen uker. Jeg sparte heller opp de få pengene jeg hadde til nødvendige ting jeg visste jeg kom til å ha behov for. Mens jeg tok opp igjen fag som privatist siden jeg måtte velge bort skolegang i tiden som syk. Det strippet meg mye for et sosialt liv, fremtidig inntekt osv. Det var også kjipt, men nødvendig. Som 18-åring satt jeg og grein på 17.mai. Fordi alle feiret russetiden og jeg var ikke invitert. Det var også kjipt, men så gikk livet videre. Jeg kunne ikke akkurat saksøke kommunen for manglende russetid. Du kan faktisk velge hva du bruker penger på,også i russetiden. Det er ikke obligatorisk å bruke en formue for å ha en russetid. Nå har vi en ekstraordinær situasjon. Russefester og dyre russebussen er ikke prioriteringer i velferden for folk. sats på at det kanskje kommer alternativer etter situasjonen vi er i går over. Det er stor sjans for at det vil bli arrangert alternative ordninger etter ting har roet seg, der dere kan få nytte av alt dere har forberedt til nå. Men å gå rundt og hyle om at du skal få refundert russebussen osv midt i denne krisa blir for dumt. Ja det er kjipt, men tenker du kanskje har litt godt av å få litt realitetsorientering og. Livet er urettferdig, så ta det som læring på hvordan å prioritere i en urettferdig verden. Endret 15. mars 2020 av Puselusk Rettet opp en leif 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #51 Del Skrevet 15. mars 2020 Synes mange her er alt for harde med ts! Skjønner godt at dette er kjempekjipt. Jeg er også så forbanna dritlei av dette viruset, jeg hadde bestilt reise til USA og skulle egentlig reist igår. Mange andre arrangementer og sosiale sammenkomster jeg har gledet meg til nå til våren er avlyst, og kanskje også for hele sommeren. Det er bra disse tiltakene skjer slik at viruset begrenses mest mulig, men det må vær lov å synes at dette er helt forferdelig kjedelig! Anonymkode: 35b37...602 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #52 Del Skrevet 15. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: her kan du lese om en som har litt større bekymringer enn hva russen har. Da er utleggene deres peanuts. https://www.expressen.se/gt/krisen-i-miljardimperiet-vaknar-ofta-och-grater/ Anonymkode: a5c08...6a5 TS Nå har vel han litt mer penger å rutte med? Sitat Var ikke russ og angrer ikke. Spesielt når jeg leser slike innlegg. Ditt valg å ikke være russ? Sitat Som 17åring satt jeg og grein på 17.mai. Fordi alle feiret russetiden og jeg var ikke invitert. Det var også kjipt, men så gikk livet videre. Jeg kunne ikke akkurat saksøke kommunen for manglende russetid. Jeg er over 18år så forstår ikke hvorfor dette er relevant? Du var 17 år og kunne ikke kjøpe eller drikke øl en gang?! Anonymkode: 0baab...45a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #53 Del Skrevet 15. mars 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Er også russ i år. Har heldigvis ikke brukt så mye kroner da. Selvfølgelig er dette kjipt men er ikke noe vi kan gjøre for å endre det. Tror ingen i Norge synes situasjonen er bra nå. Men nå er jeg introvert og er ikke så glad i å feste. Drikker heller ikke. Har kreftsyk bestefar og er mer bekymret for han Anonymkode: 3477a...bfa Må bare trekke fram dette innlegget. Godt å se at det er ungdommer som deg også Tror vel egentlig det gjelder mange flere enn den bortskjemte russen som hyler om urettferdighet Anonymkode: 47698...8f3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puselusk Skrevet 15. mars 2020 #54 Del Skrevet 15. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Synes mange her er alt for harde med ts! Skjønner godt at dette er kjempekjipt. Jeg er også så forbanna dritlei av dette viruset, jeg hadde bestilt reise til USA og skulle egentlig reist igår. Mange andre arrangementer og sosiale sammenkomster jeg har gledet meg til nå til våren er avlyst, og kanskje også for hele sommeren. Det er bra disse tiltakene skjer slik at viruset begrenses mest mulig, men det må vær lov å synes at dette er helt forferdelig kjedelig! Anonymkode: 35b37...602 Det er lov å synes ting er kjedelig. Men tror det isåfall er viktig at man samtidig viser evne til refleksjon oppi alt når man først skal ta det opp på diskusjonsfora. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #55 Del Skrevet 15. mars 2020 12 minutter siden, Honey Dew skrev: Det er temmelig tussete å sammenligne en unødvendig russefeiring med det å miste hjemmet sitt. Jeg vil tro at når dere har blitt voksne, har dere forhåpentligvis fått litt mer forståelse av verden. Med slike holdninger som du viser i tråden her, beviser du jo bare at du slettes ikke er voksen. Mange unødvendig krasse kommentarer her. Hvorfor tror dere at russen ikke har forståelse for verden? Man har kanskje ikke alltid de mest gjennomtenkte meningene når man er purung og 18 år, men der har vi jo alle vært. At man syntes det er leit å kanskje miste russetiden betyr ikke at man ikke bryr seg om andre, og jeg kan skjønne det er kjipt å være en av få kull som kanskje mister den tiden man skulle kost seg med jevnaldrende for å feire 13 års skolegang, og der man i stedet bekymrer seg for hva som skjer fremover. Anonymkode: b186d...583 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puselusk Skrevet 15. mars 2020 #56 Del Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: TS Nå har vel han litt mer penger å rutte med? Ditt valg å ikke være russ? Jeg er over 18år så forstår ikke hvorfor dette er relevant? Du var 17 år og kunne ikke kjøpe eller drikke øl en gang?! Anonymkode: 0baab...45a 18 åring* beklager. Ble innlagt som 17 åring, så surret seg litt i tankeprosessen 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #57 Del Skrevet 15. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes mange her er alt for harde med ts! Skjønner godt at dette er kjempekjipt. Jeg er også så forbanna dritlei av dette viruset, jeg hadde bestilt reise til USA og skulle egentlig reist igår. Mange andre arrangementer og sosiale sammenkomster jeg har gledet meg til nå til våren er avlyst, og kanskje også for hele sommeren. Det er bra disse tiltakene skjer slik at viruset begrenses mest mulig, men det må vær lov å synes at dette er helt forferdelig kjedelig! Anonymkode: 35b37...602 Enig. Man må kunne ha lov til å syntes at noe er kjedelig uten å bli ansett som bortskjemt. "Andre har det verre" kan jo trumfe deres egne argumenter også. Selv ovenfor alvorlige syke så er det som regel relativt sett alltids noen som har det ennå verre, som for eksempel at gatebarn på gatene i India ikke får helsehjelp i det hele tatt. Det er ikke konstruktivt og dreper all debatt. Anonymkode: b186d...583 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #58 Del Skrevet 15. mars 2020 Av og til lurer jeg på om hele kg var venneløse mobbeofrer på skolen som ikke en gang klarer å forstille seg hvor lei seg en 18 år gammel jente, som har brukt mye penger på en fantastisk russetid, kan bli når den russetiden blir avlyst. Det er rundt fire år siden jeg var russ og det var virkelig helt fantastisk! Kunne gjerne gått tilbake og opplevd det en gang tid. Håper virkelig du får feiret, Ts. Dere 01ere får feire får med 02erene til neste år. Anonymkode: 1e50f...32a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #59 Del Skrevet 15. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS Nå er det vel ikke narkotika som står i hodet vårt. Vet ikke hvor du har fått det fra? Det eneste jeg ville vite var om vi fikk penger igjen for det vi har brukt på russetiden. Synes at regjeringen også kan hjelpe oss, vår gruppe merker også dette!! Det er greit at det ikke blir russetid, men da bør vi ikke måtte betale tenker jeg! Ingen av dere ville ha betalt for varer dere ikke fikk lov til å bruke. Anonymkode: 0baab...45a Regjeringen må hjelpe dere? Forsikring skal betale ut penger for varer dere har mottatt, og som i tillegg er helt unødvendige. Kanskje dumt å bruke så mye penger på uvesentligheter? Jeg tror du bør ta skolebøkene fatt og orientere deg litt hvordan Norge og verden fungerer. Du kan også bruke tid på å lære deg forskjell på og/å, strengt tatt burde dette ha sittet for lenge siden. Anonymkode: 6bf25...e99 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #60 Del Skrevet 15. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes mange her er alt for harde med ts! Skjønner godt at dette er kjempekjipt. Jeg er også så forbanna dritlei av dette viruset, jeg hadde bestilt reise til USA og skulle egentlig reist igår. Mange andre arrangementer og sosiale sammenkomster jeg har gledet meg til nå til våren er avlyst, og kanskje også for hele sommeren. Det er bra disse tiltakene skjer slik at viruset begrenses mest mulig, men det må vær lov å synes at dette er helt forferdelig kjedelig! Anonymkode: 35b37...602 Joda, men å si at hun blir den som taper mest her er virkelighetsfjernt. Anonymkode: c7e47...e3b 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg