Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Reiseglad
Skrevet

Vi er en liten jente gjeng som planlegger å kjøre fra New York til Las Vegas til neste år. Er det noen der ute som har gjort det samme eller eventuelt en annen rute som har noen tips/råd og anbefalinger å komme med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lei iallefall bli med cruisekontroll og aircondition.

Gjest gjesten
Skrevet

Husk på å leie stor nok bil, Ikke hopp på den første og beste bilen som i katalogen skal passe f.eks til fire voksne +bagasje. Det er litt missvisende etter min mening :wink: . Gå heller opp en klasse.

Var i California for noen år siden og hadde en Impala. Det var en meget behagelig bil for fire voksne og relativt nok med bagasjeplass.

Anbefaler på det sterkeste også å skaffe et NAF- medlemskap om dere ikke allerede har det. NAF i Norge og AAA i USA er søsterorganisasjoner og dette er gull verdt å stikke innom ved "road trip" i USA. Selv har jeg aldri betalt noe for kart o.l, men kan være forskjeller fra sted til sted. AAA har oppdaterte kart, oppdatert på veiarbeide og andre ting som kan medføre ubehageligheter. De er ikke vanskelige å finne heller og "alle" vet om de, så bare å spørre i resepsjonen på første hotellet dere er på.

Om dere spør setter de også opp raskeste eller beste kjørerute (hva dere selv ønsker), og det kartet som de da gir er alfa og omega om dere skal inn i en større ukjent by for overnatting etc. Dette kartet er et hefte med nøyaktige exitnummer og endel annen info som er god å ha.

Skrevet

Jeg glemte det viktigste:

Husk å tegne skikkelig forsikringer.

Skrevet

Har faktisk kjørt fra Washington DC til Las Vegas. KNALLTUR! Vi kjørte via Michigan og Wisconsin (var i bryllup). Det kommer jo helt an på hva dere vil se da. Vi leide en Chevrolet Tahoe, passet bra til 4 stk. Aircondition er alltid inkludert i biler i USA, så det går seg til.

Hva kunne dere tenke dere å se da? Vi syntes South Dakota var fantastisk (Badlands, Mount Rushmore mm), og jeg vil anbefale Utah på det sterkeste. Helt sinnsvak natur der, mange sier det overgår Grand Canyon også, sør i Utah. Sikt inn på Arches National Park.

Vi hadde 3 ukers ferie, var 4 dager i Las Vegas, 4 dager i Michigan og 4 dager i DC, så vi fikk også tid til å være steder. Men noen lange dager i bil, men vi liker å kjøre bil.

Vil du vite mer om turen jeg hadde, send PM.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...