AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #1 Del Skrevet 15. mars 2020 På et tidspunkt må samfunnet i gang igjen og folk må omgås hverandre. Viruset vil jo ikke forsvinne og da vil jo smitten spres igjen. Hvordan ser man for seg å begrense smitten videre egentlig? Skal man slippe folk ut i samfunnet puljer utover året? Jeg skjønner bare ikke helt hvordan man skal gjøre det, for omtrent hele befolkningen kommer til å få viruset en gang. Eller hvis det er lockdown f.eks ut mai, håper man at da har nok personer (men ikke for mange for å skape kollaps) har blitt smittet, og ikke kan smittes igjen? Slik at det ikke er så mange igjen å smitte? Vet ikke om jeg får frem poenget mitt her, er forvirret selv. Anonymkode: 179af...f6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #2 Del Skrevet 15. mars 2020 Det er ikke fullstendig lock down. Det er ikke snakk om å stoppe viruset. Men å sikre at det sprer seg passe sakte slik at helsevesenet ikke blir overbelastet. Det gjør man gjennom å begrense kontakt, men ikke stoppe den. Man tar en tur på butikken, på apoteket, mange må fysisk på jobb. Anonymkode: caf5a...d79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #3 Del Skrevet 15. mars 2020 Som personen over sier🙂. Vi må bremse sykdommen slik at helsevesenet har kapasitet til å behandle de av oss som bli alvorlig syke. Anonymkode: 8b10e...8fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #4 Del Skrevet 15. mars 2020 Vi er ikke i lockdown, slik som Italia og snart Spania og Filippinene. Enda. Anonymkode: a7fa5...6b2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg