Gå til innhold

Har du hund og boligalarm?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noe å anbefale? Nylig kjøpt hus så vurderer dette, men kan lite om boligalarmer. Er det mulig å ha selv om man har hund? Jeg vil gjerne at hunden får bevege seg fritt i tilfelle brann. Er hunden innestengt på et rom så vil den jo ikke klare å rømme til et tryggere sted. I mitt tilfelle hadde det vært ok, om det finnes, en løsning hvor jeg kan bruke vanlig boligalarm når både jeg og hunden er vekkreist, men også om det går en alarm om en av dørene blir åpnet mens jeg ikke er hjemme? Har 2 inngangsdører og 2 terrassedører. Er greit å bli varslet da i tilfelle hunden stikker av, og selvsagt også fordi det er innbrudd 😂Har også hørt at alarmselskaper rykker ut dersom brannalarm går eller varsler brannvesenet. Det er jo også veldig nyttig med dyr.

Tips og råd? Er det faktisk mulig å kombinere alarm og dyr som går rundt? Er det noen selskaper dere kan anbefale?

Anonymkode: f296b...5d3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er fullt mulig å kombinere dyr og boligalarm ja ☺️ Du har sensorer som ikke plukker opp bevegelse fra noe som er under x kilo, har man en diiiiger hund så er skallsikring best, da setter man inn sensorer som går av om et vindu blir knust (reagerer ikke på bjeff etc) og sensorer i dør som går av hvis døra går opp og ingen skrur av alarmen etter en viss tid. 

Anonymkode: 461a1...c8e

Skrevet

Sensoren i boligalarmen vår plukker opp at det er dyr hjemme.

Men sånn i utgangspunktet vil jeg jo si at hund ER boligalarm

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, FluffyChix skrev:

Sensoren i boligalarmen vår plukker opp at det er dyr hjemme.

Men sånn i utgangspunktet vil jeg jo si at hund ER boligalarm

Hjelper ikke å ha hund om det begynner å brenne. Med boligalarm kan man se om det er noen i boligen. 

Anonymkode: 461a1...c8e

Skrevet

Hund og boligalarm går helt fint! Har man en stor hund kan det være at man kun kan bruke skallsikringen når hunden er alene hjemme, men på den annen side vil vel de fleste kvie seg for å bryte seg inn i et hus hvor det går en eller flere store hunder løse. 

Det viktigste for de fleste er vel uansett brannvarsling og denne virker uavhengig av om alarmen er av eller på. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Leo skrev:

Hund og boligalarm går helt fint! Har man en stor hund kan det være at man kun kan bruke skallsikringen når hunden er alene hjemme, men på den annen side vil vel de fleste kvie seg for å bryte seg inn i et hus hvor det går en eller flere store hunder løse. 

Det viktigste for de fleste er vel uansett brannvarsling og denne virker uavhengig av om alarmen er av eller på. 

Ja. Men min veier 11kg. Kjempeglad i folk. Hadde en innbruddstyv sett han gjennom dør osv så ville han bsre stått å løftet og vært super glad. Så folk som ikke er redd hund kunne nok lett brutt seg inn. Ikke bjeffer han heller 😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har katter. Boligalarmen er stilt inn på "opp til 16 kilo". De har likevel klart å utløse alarmen tre-fire ganger de siste årene. De har hoppet rett ved sensoren, en gang rev de ned en stor plante. Som anbefalt over - er dette et problem er det jo bare å  få opp noen flere sensorer på dører og vinduer, og bruke skallsikring i stedet for. 

Null stress. Ser at ingen av dørene/vinduene har vært åpnet, og at det ikke er noen i huset. En gang tok verisure en tur opp for sikkerhets skyld. Man betaler ingenting ekstra for dette. 

Anonymkode: cccdb...e8d

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Men min veier 11kg. Kjempeglad i folk. Hadde en innbruddstyv sett han gjennom dør osv så ville han bsre stått å løftet og vært super glad. Så folk som ikke er redd hund kunne nok lett brutt seg inn. Ikke bjeffer han heller 😂

Men en hund på den størrelsen går uansett fint. Problemet oppstår når de er to eller flere og av og til kan finne på å opptre som en "klump" som av sensorene kan oppfattes som en enhet som er i bevegelse. Min veier for eksempel omtrent det samme og det er ikke noe problem. Da vi hadde to måtte vi nøye oss med skallsikringen når hundene var alene hjemme, men det var (Og er) de selvfølgelig aldri over lengre tid eller om natten uansett. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har i tillegg kamera som tar et bilde dersom alarmen utløses. Da vil jo alarmsentralen se at det bare er bikkjene som har "klumpet seg" litt.

Anonymkode: ac810...2f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...