Gå til innhold

Hoven finger etter katteklor

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Har fått et lite kutt i fingeren etter at katten klorte meg. Jeg tror i alle fall det er det som har skjedd, dvs. jeg vet at den klorte meg i dag, men jeg la ikke merke til dette før nå i kveld at fingeren har hovnet opp. 

Får foreløpig til å bøye den inn mot håndflaten, men ikke like langt opp på håndflaten som de andre fingrene. Har ikke vondt. Har renset og hatt på salve nå. 

Har blitt klort av katten mange ganger, men aldri hovnet opp på denne måten før. Det er derfor jeg spør her og blir bittelitt bekymret nå. 

Er det noe annet å gjøre enn å følge med på hva som skjer? Kan det være noe farlig? Vil ikke ringe noe legevakt nå, for det føles jo alt for lite til det.. Og kapasiteten osv. Men er det noe jeg bør være obs på her?? 

Anonymkode: 58503...c30

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være veldig farlig om du har fått en infeksjon.

Ville ringt legevakta om du har fått feber, kan hende du må ha antibiotika. I helt ekstreme sjeldne tilfeller kan man få blodforgiftning. Mest sannsynlig ber de deg følge med på feber og gir deg stivkrampesprøyte.

Anonymkode: 0420c...6f2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være veldig farlig om du har fått en infeksjon.

Ville ringt legevakta om du har fått feber, kan hende du må ha antibiotika. I helt ekstreme sjeldne tilfeller kan man få blodforgiftning. Mest sannsynlig ber de deg følge med på feber og gir deg stivkrampesprøyte.

Okei. 🤔 Takk for svar. ♥ Har ikke feber nå. Og har ikke tatt stivkrampe på 20 år..  Får vel sove på det og se hvordan det står til når jeg våkner. Er vel lov å ringe om jeg får feber. Selv om det er corona nå.. Føler bare det ikke er lov. ♥ 

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt klart lov :) forstår godt hva du mener, vil ikke være til bry.

har 2 katter selv og av og til går det galt under lek, men har aldri vært så hoven at jeg mister bevegelighet i finger - bruker å være mye bedre dagen etter. 

Er det en innekatt er det også mindre risiko for at det er alvorlig.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt klart lov :) forstår godt hva du mener, vil ikke være til bry.

har 2 katter selv og av og til går det galt under lek, men har aldri vært så hoven at jeg mister bevegelighet i finger - bruker å være mye bedre dagen etter. 

Er det en innekatt er det også mindre risiko for at det er alvorlig.

Takk. 😊 Er ikke innekatt. Har aldri blitt så hoven jeg heller og jeg har blitt klort veldig mange ganger i løpet av livet. Jaja, får bare sove på det. Takk igjen. 

Skrevet (endret)
13 hours ago, AnonymBruker said:

Okei. 🤔 Takk for svar. ♥ Har ikke feber nå. Og har ikke tatt stivkrampe på 20 år..  Får vel sove på det og se hvordan det står til når jeg våkner. Er vel lov å ringe om jeg får feber. Selv om det er corona nå.. Føler bare det ikke er lov. ♥ 

Da ville jeg fått tatt stivkrampesprøyte for sikkerhets skyld. Du kan ringe legevakta, eller fastlegen din for å høre hva de synes.
Du vet jo tross alt aldri hva katten har gravd i før du ble klort, og selv "rent" kattespytt kan inneholde kjipe bakterier.

Endret av Minya
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...