Gå til innhold

Andre helseproblemer nå i koronatider.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt noen øyeproblemer tidligere og nå er det tilbake igjen. Jeg kommer til å trenge en henvisning fra øyelegen til sykehus. Jeg er usikker på hvordan jeg skal håndtere dette nå i korona og "alle skal holde seg hjemme i to uker"-tidene. Det er jo en bagatell å regne, jeg kommer ikke til å dø eller bli blind, men det kan bli svært ubehagelig og jeg må også påregne 3 mnd ventetid. Så hva gjør jeg. Er det teit av meg å ringe øyelegen på mandag (står ingenting på hjemmesiden deres om at de er stengt) og be om henvisning eller bør jeg vente til denne koronadugnaden er over?

Anonymkode: 89498...b04

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om du tenker at du ikke vil bli blind e.l. og heller ikke få redusert immunforsvar av dette øyeproblemet er det tryggere å holde seg unna. Stadig flere leger og annet sykehuspersonell må i karantene på grunn av dette.

Anonymkode: a8562...955

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men jeg kan i verste fall risikere en betennelse så stor at jeg ikke vil kunne hverken jobbe eller kjøre bil (har skjedd før) på en stund. Så det er ikke bagateller i seg selv, men bagatell i forhold til å bli blind eller dø av korona selvsagt. 

Skrevet

Du kan jo ringe til legen din og ta opp dette. Så kan dere finne ut en løsning sammen. Det er jo ikke sånn at man skal unngå å ta kontakt med legen om helseproblemer bare fordi det ikke er relatert til corona.

Det er mulig det finnes en "middelvei" der. Ta kontakt med legen din du 😊

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, men jeg kan i verste fall risikere en betennelse så stor at jeg ikke vil kunne hverken jobbe eller kjøre bil (har skjedd før) på en stund. Så det er ikke bagateller i seg selv, men bagatell i forhold til å bli blind eller dø av korona selvsagt. 

Jeg var hos legen i dag fordi jeg trengte hjelp mot eksem jeg sliter med.

Er jo heller ikke alvorlig, mest plagsomt. Men kan få smertefulle betennelser hvis jeg går med det lenge. Var spørsmål om å bli henvist til hudlege, men skulle prøve en salve først.

Går ikke rundt med dårlig samvittighet for det. Vi kan jo ikke begynne å vanskjøtte oss selv pga corona. Også tenker jeg at legen vil isåfall informere om det er utfordringer som gjør at man må tenke litt andre løsninger i mellomtiden, og det er jo helt greit. Vi må jo regne med at de tar styring på prioriteringen der.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lurer også på dette.. Hva skal de med uavklarte helseproblemer gjøre nesten månedene?

Bare avvente?

Anonymkode: 20235...950

AnonymBruker
Skrevet

E-konsultasjon!! 

Anonymkode: 04f56...9e8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Øyelegen min har ikke ekonsultasjon. Men enig med de over her, alle andre helseplager kan ikke ta pause i ukevis. Tenker jeg ringer og hører hva han sier i allefall. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg venter på svar fra røntgen av lungene mine. Regner med at de går raskt over/nedprioriterer dette siden det ikke er corona relatert. 
Nesten bedre at det blir tatt tak i senere da..

Anonymkode: f2a01...e8b

AnonymBruker
Skrevet

Her jeg jobber utsettes all ikkrhrlbredende kreftbehandling inntil videre..

Anonymkode: 1d4f7...b40

AnonymBruker
Skrevet

korrigering; ikkehelbredende

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her jeg jobber utsettes all ikkrhrlbredende kreftbehandling inntil videre..

Kreftbehandling er vel helbredende eller lindrende. Mener du at de ikke gir lindrende behandling lenger? Det er jo helt sykt. (?)

• Opprett ny...