Gå til innhold

Skadet og skuffet!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er nå på uker med skade og ser at det virker som folk har bok med seg selv. Turer, fest osv. 

Aner folk hvor mye en tlf samtale, meld eller et besøk betyr? Ikke koster det noe og mener at det man vil får man til. Er skuffet over dette. Vet det gjerne ikke hjelper, men man ser hvem som bryr seg og hvem som ikke. Hadde vært snudd så hadde det blitt ønsket. Er folk for opptatt av seg selv og ser ikke utenfor sin egen boks og sitt? 

Anonymkode: 8faeb...c0e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er nå på uker med skade og ser at det virker som folk har bok med seg selv. Turer, fest osv. 

Aner folk hvor mye en tlf samtale, meld eller et besøk betyr? Ikke koster det noe og mener at det man vil får man til. Er skuffet over dette. Vet det gjerne ikke hjelper, men man ser hvem som bryr seg og hvem som ikke. Hadde vært snudd så hadde det blitt ønsket. Er folk for opptatt av seg selv og ser ikke utenfor sin egen boks og sitt? 

Ingen? 

Hvorfor? 

Skrevet

Sjekka nyhetene i det siste?

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Rubella skrev:

Sjekka nyhetene i det siste?

Hva mener du? 

Snakker ikke om akkurat nå. Korona har vært skummel her i Norge i kort tid. 

AnonymBruker
Skrevet

Bare det å trekke frem ang nyheter er svar i seg selv og at ingen svarer gir svar nok. At det er greit å bare tenke på seg og sitt og at folk er bare blitt mer og mer selvsentrert enn før.

AnonymBruker
Skrevet

Inviterer du folk, eller venter du på at folk skal invitere seg selv? 

Anonymkode: 550f3...0e8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Inviterer du folk, eller venter du på at folk skal invitere seg selv? 

Anonymkode: 550f3...0e8

Inviterer selv. At ikke folk sender meld eller ringer. 

Folk har nok med seg selv og jeg er ikke prioritert nok skjønner jeg. 

Skrevet

Du må ta litt initiativ selv, da. Høres veldig «stakkars meg» ut å bare sitte og vente på at folk skal ta kontakt. Som du sier, folk har egne liv også og har kanskje sitt de sliter med selv.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, Rubella skrev:

Du må ta litt initiativ selv, da. Høres veldig «stakkars meg» ut å bare sitte og vente på at folk skal ta kontakt. Som du sier, folk har egne liv også og har kanskje sitt de sliter med selv.

Ja, er blitt stakkars meg. Blir litt sånn når man ser hvor lite man betyr. Dagene går, men ikke kjekt i det hele tatt. 

AnonymBruker
Skrevet

Flere innspill? 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flere innspill? 

Nei

Anonymkode: ba63f...ec8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Slikt må gå begge veier, skadet eller ei. Ja, folk har travle liv, og er opptatt med seg og sitt. Vi kunne sikkert alle bli flinkere til å ta kontakt med hverandre. Hvor flink var og er du TS på å ta kontakt med andre? 

Anonymkode: a7075...70f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke forvente at det skal bli særlig mye besøk fremover nå heller, da, etter at corona-rådene og reglene kom frem fra myndighetene. Det vil ikke bli bedre, heller verre. 

Du må nesten nøye deg med telefonsamtaler og Skype f.eks. 

Anonymkode: 9a7f7...106

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Blir vel ikke bedre nei. 

Får vel finne meg i at jeg ikke betyr så mye for folk. 

Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Blir vel ikke bedre nei. 

Får vel finne meg i at jeg ikke betyr så mye for folk. 

Ja, ev. så kanskje du må jobbe med å endre holdning til både deg selv og verden rundt deg. Som noen er inne på i tråden her. Selv om det er aldri så synd på en, så må man forsøke å komme seg vekk fra at selvmedlidenheten preger for mye. For det igjen gjør at andre sliter med å forholde seg til en, og da kan man bli sittende å føle man ikke betyr noe.

Det er også nyttig å gjøre et forsøk på å snu det hele, ved å bety mer. Kanskje folkene rundt deg ikke vet å sette pris på deg, da kan det være det beste å oppsøke andre arenaer, andre folk. Engasjere seg i noe som både gir mening for deg, og som gjør at du betyr noe mer for andre. Jeg vet jo ikke stort om deg, men jeg kan se at jeg nok har falt i samme gruve fra tid til annen opp igjennom årene.

Jeg er helt sikker på at du kan være til stor nytte for noen, og at du kan bli satt pris på, du også.

Endret av Jaybird
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Jaybird skrev:

Ja, ev. så kanskje du må jobbe med å endre holdning til både deg selv og verden rundt deg. Som noen er inne på i tråden her. Selv om det er aldri så synd på en, så må man forsøke å komme seg vekk fra at selvmedlidenheten preger for mye. For det igjen gjør at andre sliter med å forholde seg til en, og da kan man bli sittende å føle man ikke betyr noe.

Det er også nyttig å gjøre et forsøk på å snu det hele, ved å bety mer. Kanskje folkene rundt deg ikke vet å sette pris på deg, da kan det være det beste å oppsøke andre arenaer, andre folk. Engasjere seg i noe som både gir mening for deg, og som gjør at du betyr noe mer for andre. Jeg vet jo ikke stort om deg, men jeg kan se at jeg nok har falt i samme gruve fra tid til annen opp igjennom årene.

Jeg er helt sikker på at du kan være til stor nytte for noen, og at du kan bli satt pris på, du også.

Takk for denne. 

Er ikke den mest selvsikre og vet jeg kanskje blir litt selvmedlidende. Lett å bli litt når ting føles håpløst og man føler man ikke har så mye verdi for de rundt seg. 

Må prøve, men er ikke lett. Og ikke så lett å finne nye folk heller. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde det samme for en tid tilbake. Mitt største problem var imidlertid at folk sa «åh, er du sengeliggende, jammen da skal vi jammen ta oss en tur en dag!», «kommer og lager middag til deg en dag til uken»... og slik fortsatte det. Hvor mye besøk hadde jeg? Ingen kom. Jeg prøvde å invitere (for jeg kom meg ingen steder pga skaden), men folk avlyste i siste liten. For meg var det verst at folk tok så initiativ, men at dette bare forsvant og jeg endte opp uten noe sosial kontakt. Hadde vært bedre om de ikke sa noe og «lovte» noe.

Anonymkode: d3cb1...931

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opplevde det samme for en tid tilbake. Mitt største problem var imidlertid at folk sa «åh, er du sengeliggende, jammen da skal vi jammen ta oss en tur en dag!», «kommer og lager middag til deg en dag til uken»... og slik fortsatte det. Hvor mye besøk hadde jeg? Ingen kom. Jeg prøvde å invitere (for jeg kom meg ingen steder pga skaden), men folk avlyste i siste liten. For meg var det verst at folk tok så initiativ, men at dette bare forsvant og jeg endte opp uten noe sosial kontakt. Hadde vært bedre om de ikke sa noe og «lovte» noe.

Anonymkode: d3cb1...931

Absolutt enig i det. Bedre å ikke si noe de ikke holder. Trist å lese at ingen kom da. Man trenger en oppmuntring når man ikke har det så bra. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer innom om et kvarter

Anonymkode: ebcb1...a70

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kommer innom om et kvarter

Anonymkode: ebcb1...a70

Tar du en tur innom meg etterpå? Jeg kan sette på kaffi'n!

Anonymkode: f66b6...58f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...