Gå til innhold

Kommer vi til å få italienske tilstander eller kan vi ha stanset det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Utviklingen i Italia har virkelig bekymret meg de siste dagene, og etter å ha lest VG i dag ble jeg ikke akkurat mindre bekymret. Er helt forferdelig hvordan de over 60 år bare blir overlatt til seg selv for å dø. Vi er jo heller ikke godt nok forberedt, men kan vi ha klart å stanse noe av denne smittespredningen slik at ikke helsesystemet vårt blir overbelastet på samme måte? Eller tror dere det bare er ønsketenkning?

Håper virkelig alle holder seg hjemme fremover og tar godt vare på hverandre❤️ vask hender og vær nøye med hygiene. Ikke host eller nys uten å holde deg for munnen (med albuen). Å ikke være sosial i noen uker, om så noen måneder, skal vi klare. Det viktigste er at så få menneskeliv som mulig går tapt.

Anonymkode: b8016...077

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Samme her 😳 begynner å bli veldig bekymret.. kanskje gøy med corona party nå, men når bestemoren din dør av corona om 14 dager er det kanskje ikke like morsomt lengre. Lett å vær etterpå klok 

Anonymkode: c0fde...8fd

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Med den holdningen enkelte mennesker har, så forundrer det meg ikke dessverre.

Anonymkode: 592e8...9fe

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Derfor jeg ikke skjønner hvorfor de ikke stenger alt av kjøpesentre, butikker (utenom dagligvare naturligvis)!! Er det noen som vet hvorfor de ikke har gjort dette? Ser jo ut som man må gi forbud mot å gå ut for at folk skal forstå..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Så mange imbesiler  det ser ut til å være her, så skulle de ikke forundre meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi bor 4 mill i Norge. Ja det kan gå virkelig galt. Håper å stenge ned landet vil hjelpe. Polen stengte ned alt for 2 uker siden. De har 84 smittede og 2 døde. De var smarte. Så smarte var ikke Norge. Vi skulle stengt ALT 1.mars!!

Anonymkode: 59f12...eb1

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi bor 4 mill i Norge. Ja det kan gå virkelig galt. Håper å stenge ned landet vil hjelpe. Polen stengte ned alt for 2 uker siden. De har 84 smittede og 2 døde. De var smarte. Så smarte var ikke Norge. Vi skulle stengt ALT 1.mars!!

5 millioner...

Anonymkode: b6af2...463

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Japp. Om et par uker er det helvete på sykehusene våre også. 

Anonymkode: 2fe92...f6b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Folketallet i Norge er 5.4 millioner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så lenge en stor del av befolkningen ikke tar det på alvor kommer vi garantert til å få italienske tilstander. Hittil lever jo tilsynelatende alle i Norge «som før», og dermed vil ikke tiltakene ha noen virkning.

Anonymkode: 544d6...ea8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis folk ikke går ut mer enn det de MÅ i noen uker nå, og opprettholder god hygiene og avstand til hverandre, så skal vi klare dette.

Ja, barna kjeder seg og det er jævlig å aktivisere de hele dagen uten å møte andre, men faen heller...livet er kjedelig i noen tilfeller, og man lærer å bli kreativ! 

Anonymkode: f677d...b39

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva kan man gjøre da:-(? jeg blir så stresset av det her. At folk ikke bare kan forstå alvoret og holde seg hjemme!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja eg trur tiltaka vil bremsa ned tilfeller kraftig. Det kan også væra litt genetikk her, kanskje folk i Italia tåler det verre? 

Anonymkode: 3b95f...15d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker said:

5 millioner...

Anonymkode: b6af2...463

5,3 millioner faktisk.

Anonymkode: 90dfe...a54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det vil nok bli italienske tilstander ja. Med pizza og pasta mangel i butikkene og ferrari og alfa romeo verkstedene blir stengt. Tom for olivenolje og rødvin også.

Anonymkode: 7e2e7...cfe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Siden alle som ble smittet på fjellet skal hjem for å spre smitten videre nå, så tror jeg vi slår Italia ned i støvlene. 

Og etterpå kommer folk til å sutre og klage på at det er Stortinget og regjeringen sin feil 🙄 ansvarsfraskrivelse over hele linja. 

Anonymkode: ac05c...628

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Derfor jeg ikke skjønner hvorfor de ikke stenger alt av kjøpesentre, butikker (utenom dagligvare naturligvis)!! Er det noen som vet hvorfor de ikke har gjort dette? Ser jo ut som man må gi forbud mot å gå ut for at folk skal forstå..

Det å stenge ned hele Norge vil gi enorme økonomiske ringvirkninger. 
Man snakker om enorme mengder med mennesker som må over på dagpenger. Mindre penger inn i statskassen på arbeidsgiveravgift, skatt, mva osv osv. I tillegg vil det jo ramme folkets kjøpekraft, som også vil gi mindre penger inn i statskassen, som igjen skal dekke trygd og helse, som opplever økede kostnader i denne tiden. Og dette er bare noe av det.
De håper vel på at de tiltakene de har satt inn vil hjelpe.
Å stenge kjøpesentre og all "unødvendig" handel er nok neste virkemiddel på programmet og vil nok settes inn neste uke om ikke man ser en bedring i situasjonen.

Anonymkode: 6fd4f...136

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lever folk som vanlig da? Jeg var en tur ute tidligere i dag og så kanpt et eneste menneske. Bussene var også nærmest tomme (jeg så det fordi flere busser kjørte forbi meg). Så bilde i flere aviser i går av tomme kjøpesentre, utesteder og øde sentrumsgater.

Jeg tror de fleste er fornuftige selv om det selvsagt er noen idioter i landet som er veldig synlige.

Anonymkode: a415f...c54

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis folk hadde fulgt rådene som staten kommer med så ville man kunne bremse ned viruset. Bare synd alle gir blanke... er som om folk ikke skjønner at mye er gjort på 2 uker. 2 små uker ut av alle ukene i året burde man kunne kjede seg litt.

hva tror folk dette er? Begynnelsen på walking dead? Virker som flere her inne er overbevist om at ingen overlever ut året.😏

jeg tenker det er en fare for at det kan bli like ille som i Italia... pga folk ikke klarer å ta seg sammen.

Anonymkode: 28935...bb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det å stenge ned hele Norge vil gi enorme økonomiske ringvirkninger. 
Man snakker om enorme mengder med mennesker som må over på dagpenger. Mindre penger inn i statskassen på arbeidsgiveravgift, skatt, mva osv osv. I tillegg vil det jo ramme folkets kjøpekraft, som også vil gi mindre penger inn i statskassen, som igjen skal dekke trygd og helse, som opplever økede kostnader i denne tiden. Og dette er bare noe av det.
De håper vel på at de tiltakene de har satt inn vil hjelpe.
Å stenge kjøpesentre og all "unødvendig" handel er nok neste virkemiddel på programmet og vil nok settes inn neste uke om ikke man ser en bedring i situasjonen.

Anonymkode: 6fd4f...136

Det er knapt noen som er på handlesentrene allerede. Tror du folk går og shopper som vanlig eller?

Anonymkode: 90dfe...a54

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...