Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For 2 uker siden hadde jeg eggløsning og sex. I dag nå 22:00 begynte jeg å få mørkt blod men i det siste så har jeg hatt murring i magen og litt kramper, kvalm, svimmel, lyst på andre ting og vært gretten. Skal ha mensen i morgen, tok en test i går og den var negativ. Kan det være festeblod? 

Anonymkode: 271d6...06f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være mensen, og det kan være festeblødning, umulig å si. Du må nesten bare se det ann. Men en graviditetstest bør vise positiv to uker etter samleie, om ikke eggløsning kom senere da. 

Anonymkode: 32e72...29f

Skrevet

Jeg tok eggløsningstest og det var 28 februar. 2 uker siden i dag 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være mensen, og det kan være festeblødning, umulig å si. Du må nesten bare se det ann. Men en graviditetstest bør vise positiv to uker etter samleie, om ikke eggløsning kom senere da. 

Jeg tok eggløsningstest 2 uker siden og den var positiv 

AnonymBruker
Skrevet

Ja men det betyr vel at eggløsning kommer innen kort tid, da kan vel eggløsningen ha vært 1-2 dager etter positiv test? Så det kan jo være du får positiv test innen noen dager, hvis du er gravid. Eller så kommer mensen. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja men det betyr vel at eggløsning kommer innen kort tid, da kan vel eggløsningen ha vært 1-2 dager etter positiv test? Så det kan jo være du får positiv test innen noen dager, hvis du er gravid. Eller så kommer mensen. 

Jeg tok eggløsningstest Fra clear Blue den 27 februar, og den var maksimal. Hadde sex og har i dag fått mitt blod etter at jeg har i dag fått litt stikking og slikt i magen. Jeg er mye svimmel, durrer i magen og i korsryggen, sliten, sover mere enn jeg pleier og er kvalm og metallsmak i munnen kom først. Hvis jeg har mensen så hadde det kommet mere enn bare litt på papiret. Men jeg får ta en til test om jeg ikke får mere mensen

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags graviditetstest brukte du og tok du den på morgenurin? Hvis du har brukt en god test og brukt morgenurin, så vil jeg tro du mest sannsynlig ikke er gravid, da den burde slå ut to dager før forventet mens. Hvis du har brukt en mer usikker test og/eller ikke brukt morgenurin, er det fortsatt håp. Blødningen kan være starten på mensen hvis du ikke er gravid. 

Anonymkode: 3e57b...10d

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags graviditetstest brukte du og tok du den på morgenurin? Hvis du har brukt en god test og brukt morgenurin, så vil jeg tro du mest sannsynlig ikke er gravid, da den burde slå ut to dager før forventet mens. Hvis du har brukt en mer usikker test og/eller ikke brukt morgenurin, er det fortsatt håp. Blødningen kan være starten på mensen hvis du ikke er gravid. 

Brukte den fra RFSU som er 10mls sensitiv. Så ikke den mest sensitive. På morgenen 

AnonymBruker
Skrevet

image.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Vel, den burde jo være sikker nok, så jeg tipper du ikke er gravid. Samtidig finnes det en liten gruppe kvinner (disse er i undertall) som får utslag så sent at de ikke får positiv test før flere dager etter IKM.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, den burde jo være sikker nok, så jeg tipper du ikke er gravid. Samtidig finnes det en liten gruppe kvinner (disse er i undertall) som får utslag så sent at de ikke får positiv test før flere dager etter IKM.

Sist gang jeg var gravid så kom det ikke på testen før 4 uker etter eggløsningen. Jeg hadde eggløsning 1 juni og hadde sex på morgenen. Så fikk jeg symptomer 5 dager etter aka 6 juni. Fikk positiv test 20 august og da var jeg 2-3 uker. + jeg r opplåst og spiser ikke ting jeg likte før. Jeg HATER peanøttsmør men nå kan jeg spise 6 stykker brødskiver med det uten å bli kvalm 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sist gang jeg var gravid så kom det ikke på testen før 4 uker etter eggløsningen. Jeg hadde eggløsning 1 juni og hadde sex på morgenen. Så fikk jeg symptomer 5 dager etter aka 6 juni. Fikk positiv test 20 august og da var jeg 2-3 uker. + jeg r opplåst og spiser ikke ting jeg likte før. Jeg HATER peanøttsmør men nå kan jeg spise 6 stykker brødskiver med det uten å bli kvalm 

Men da har du tydeligvis svaret da. Du er gravid. Skjønner ikke helt hvilken tilbakemelding du er på utkikk etter.. 

Anonymkode: fd6cf...cd6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men da har du tydeligvis svaret da. Du er gravid. Skjønner ikke helt hvilken tilbakemelding du er på utkikk etter.. 

Anonymkode: fd6cf...cd6

Jeg er utsikt etter andre sin mening fordi det er jo ikke helt like graviditeter. Men tusen takk for alle svarene. 

AnonymBruker
Skrevet

Høres nok ut som mensen som er i gang med tanke på at du har negativ test også 

Anonymkode: aa774...6f2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres nok ut som mensen som er i gang med tanke på at du har negativ test også 

Anonymkode: aa774...6f2

Det er det. Fordi det kan jo være festeblødning og jeg tok testen på morgenen i dag og blødde på kvelden litt etter at jeg har hatt kramper og murring 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette ga ikke mening. Fikk du positiv test 20. august og var da 2-3 uker på vei, ble du gravid i begynnelsen av august. 

Du er ikke gravid og innbiller deg symptomer. 

Anonymkode: 56f08...2e9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo bare tull og vas! Det er 7 uker mellom 1.juni og 20.august! Dersom testen viser 2-3 uker, er det over to, men under tre uker siden befruktning (eggløsning). Unntaket er hvis fosteret er dødt og har stoppet utviklingen på 2-3 uker. Hvis dette var et levende foster, kan du altså IKKE ha blitt gravid ved eggløsning 1.juni, men heller på neste eggløsning i starten av august. Det er helt vanlig å innbille seg symptomer når man er prøver, men ikke gravid, fordi man kjenner ekstra godt etter og kjenner på ting man overser til vanlig. Hormonene kan også løpe litt løps og gi symptomer. Jeg var heldig og ble gravid allerede i PP2, men du verden så mange symptomer jeg hadde i PP1, så jeg var jo HELT sikker på at jeg var gravid allerede da og skjønte ingenting da testen var negativ.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo bare tull og vas! Det er 7 uker mellom 1.juni og 20.august! Dersom testen viser 2-3 uker, er det over to, men under tre uker siden befruktning (eggløsning). Unntaket er hvis fosteret er dødt og har stoppet utviklingen på 2-3 uker. Hvis dette var et levende foster, kan du altså IKKE ha blitt gravid ved eggløsning 1.juni, men heller på neste eggløsning i starten av august. Det er helt vanlig å innbille seg symptomer når man er prøver, men ikke gravid, fordi man kjenner ekstra godt etter og kjenner på ting man overser til vanlig. Hormonene kan også løpe litt løps og gi symptomer. Jeg var heldig og ble gravid allerede i PP2, men du verden så mange symptomer jeg hadde i PP1, så jeg var jo HELT sikker på at jeg var gravid allerede da og skjønte ingenting da testen var negativ.

Jeg fant ut i går at jeg var 5 uker på vei den 2 august når jeg tok testen. Men samma det

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fant ut i går at jeg var 5 uker på vei den 2 august når jeg tok testen. Men samma det

Det var jo ikke det du skrev i det hele tatt. Og hva mener du med at du fant ut i går om noe som skjedde for over et halvt år siden? Beklager, men du begynner å fremstille deg selv veldig rart nå, Ts. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det du babler om nå, var du gravid i august? Hæ? Og hvis du fikk positiv test 20.august, ble du ikke gravid 1.juni. Da hadde du jo vært mer enn 5 uker. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...