AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #41 Skrevet 14. mars 2020 Vi er frie mennesker, viktig å ikke la seg kue Anonymkode: 95a57...933
Imperfectionibus Skrevet 14. mars 2020 #42 Skrevet 14. mars 2020 28 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev: Nå er det ikke slik at man må sitte inne helle dagen. Med mindre du er i karantene så kan du gå ut på tur i skogen, du kan gå til butikken og kjøpe mat og på apoteket å kjøpe de medisiner og andre ting du trenger, Det eneste er at du ikke har for mye omgang med mennesker og holder deg unna store folkemengder. Er du frisk uten symptomer så kan du gå ut bare ikke klem folk og vær minst 1 meter unna mennesker. og ha god hygiene. Og ikke være i store folkemengder. Nå vet jeg ikke hvordan det med karantene er om man kan gå ut på verandaen og slikt eller om man må holde seg inne helle tiden. Har forstått det slik at en kan oppholde seg på egen eiendom så da er jo veranda fritt å bruke. 2
Lille-pus Skrevet 14. mars 2020 #43 Skrevet 14. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Sykdommen er ikke så skummel. Å gå personlig konkurs på grunn av tiltakene er. Anonymkode: 09c35...81b Å nei? Les denne: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/LAxXRV/coronasmittet-mann-48-utskrevet-det-har-vaert-et-mareritt 5
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #44 Skrevet 14. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis alle bare holder seg hjemme er det over om to uker. Men nei, folk skal både hit og dit og driter fullstendig i myndighetenes råd. Neste tiltak kommer til å bli portforbud hvis ikke befolkningen snart viser seg tilliten verdig og tar dette alvorlig uten lovpålegg. Anonymkode: 3d291...ce6 Helt enig med deg. Jeg bor I Oslo og synes det er hårreisende å se så mange bekymringsløse mennesker her ute. Jeg dro ut I dag for å handle mat. Er alenemor og syntes det var ikke nok å gå ut de 500 meterne og å omgås andre på matvarebutikken. Men når jeg ser folk som går turer med barna sine, leker på lekeplassen, folk er ute å jogger, drar på kjøpesentre. Blir så irritert. Det burde ikke vært lov til å gà ut med mindre man skal kjøpe mat, dra til apoteket eller sykehus eller en eller annen krisesituasjon. Og ikke å daffe rundt og tro at dette her er ferie. Vi har ikke ferie. Vi har dugnad for å minimalisere smitte. Det er helt jævlig å være hjemme. Det har gått 2 dager og jeg merker allerede at jeg er psykisk utmattet. Det går på helsa løs. Innesperra hele dagen med en unge. Bekymre seg om hvordan dette skal utvikle seg. Er veldig slitsomt. Skulle bare ønske at alle tok dette på alvor. Anonymkode: b30ab...2fb 3
Faktasjekk Skrevet 14. mars 2020 #45 Skrevet 14. mars 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Så alt skal være kun om deg? Les det jeg skrev en gang til. At alle er i karantene nå er en dugnad for at vi skal få spredd smitten over en lengre periode, dette for at helsetjenesten skal kunne takle det bedre og dermed kunne redde flere. Her i huset er det 4 voksne som må på jobb (Flott med mange barn) og de andre passer hverandre og yngre søsken. (Vil ikke ha de i bh nå). Anonymkode: 18832...460 Tenk at jeg måtte opprette konto for å svare på dette, men, og les dette grundig," ALLE" ER IKKE I KARANTENE!!! https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/rad-og-informajon-til-befolkningen-om-nytt-koronavirus-coronavirus-2019-nco/ 2
Imperfectionibus Skrevet 15. mars 2020 #46 Skrevet 15. mars 2020 3 timer siden, Faktasjekk skrev: Tenk at jeg måtte opprette konto for å svare på dette, men, og les dette grundig," ALLE" ER IKKE I KARANTENE!!! https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/rad-og-informajon-til-befolkningen-om-nytt-koronavirus-coronavirus-2019-nco/ Formulerte meg kanskje slik at noen kunne lese det som djevelen leser bibelen. Er snakk om "frivillig" karantene som dugnad. Aka en skal være asosial/usosial i en periode, ikke fordet en ikke skal bli smittet, for det vil veldig mange bli men fordet så få som mulig skal til enhver tid være smittet. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #47 Skrevet 15. mars 2020 8 timer siden, Aragorn ll Elessar skrev: Nå er det ikke slik at man må sitte inne helle dagen. Med mindre du er i karantene så kan du gå ut på tur i skogen, du kan gå til butikken og kjøpe mat og på apoteket å kjøpe de medisiner og andre ting du trenger, Det eneste er at du ikke har for mye omgang med mennesker og holder deg unna store folkemengder. Er du frisk uten symptomer så kan du gå ut bare ikke klem folk og vær minst 1 meter unna mennesker. og ha god hygiene. Og ikke være i store folkemengder. Nå vet jeg ikke hvordan det med karantene er om man kan gå ut på verandaen og slikt eller om man må holde seg inne helle tiden. I isolasjon kan du ikke gå ut, det kan du i karantene Anonymkode: fe3ce...331 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #48 Skrevet 15. mars 2020 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/pLkOOG/roede-kors-syke-hyttefolk-ber-om-hjelp-til-aa-komme-hjem Vi må tydeligvis fengsles inne i hjemmene våre. Anonymkode: 8d009...357 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #49 Skrevet 15. mars 2020 Jeg ble løslatt fra fengsel én uke før Norge gikk i "lock down", og kan ikke akkurat si det er samme greia. Selv om jeg på tull har sagt til venner og familie at jeg gikk fra ett fengsel til et annet, så er det egentlig ikke så mange likhetstrekk. Folk som sitter i karantene tror de vet hva det vil si å kjede seg. Ta bort internett, tv, tv-spill og fri tilgang på telefon, så er vi inne på noe. Selv har jeg ikke rukket å møte så mange av mine nærmeste etter jeg slapp ut engang, så jeg håper ikke dette drar ut for lenge, for jeg savnet de allerede før restriksjonene. Jeg er selv ikke i karantene, men holder meg innendørs i frykt for å smitte andre, i tilfelle jeg er smittebærer uten å vite det. Går bare i butikken hvis jeg, eller noen av de i familien min som er utsatte absolutt trenger noe. Anonymkode: baed4...067 4
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #50 Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble løslatt fra fengsel én uke før Norge gikk i "lock down", og kan ikke akkurat si det er samme greia. Selv om jeg på tull har sagt til venner og familie at jeg gikk fra ett fengsel til et annet, så er det egentlig ikke så mange likhetstrekk. Folk som sitter i karantene tror de vet hva det vil si å kjede seg. Ta bort internett, tv, tv-spill og fri tilgang på telefon, så er vi inne på noe. Selv har jeg ikke rukket å møte så mange av mine nærmeste etter jeg slapp ut engang, så jeg håper ikke dette drar ut for lenge, for jeg savnet de allerede før restriksjonene. Jeg er selv ikke i karantene, men holder meg innendørs i frykt for å smitte andre, i tilfelle jeg er smittebærer uten å vite det. Går bare i butikken hvis jeg, eller noen av de i familien min som er utsatte absolutt trenger noe. Anonymkode: baed4...067 Flere av de sitter altså i karantene. Glemte å skrive det Anonymkode: baed4...067
Maleficenta Skrevet 15. mars 2020 #51 Skrevet 15. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/pLkOOG/roede-kors-syke-hyttefolk-ber-om-hjelp-til-aa-komme-hjem Vi må tydeligvis fengsles inne i hjemmene våre. Anonymkode: 8d009...357 Syns de får holde seg på hytta. Deres egen feil at de dro på hytta selv om de fikk beskjed om ikke å gjøre det
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #52 Skrevet 15. mars 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble løslatt fra fengsel én uke før Norge gikk i "lock down", og kan ikke akkurat si det er samme greia. Selv om jeg på tull har sagt til venner og familie at jeg gikk fra ett fengsel til et annet, så er det egentlig ikke så mange likhetstrekk. Folk som sitter i karantene tror de vet hva det vil si å kjede seg. Ta bort internett, tv, tv-spill og fri tilgang på telefon, så er vi inne på noe. Selv har jeg ikke rukket å møte så mange av mine nærmeste etter jeg slapp ut engang, så jeg håper ikke dette drar ut for lenge, for jeg savnet de allerede før restriksjonene. Jeg er selv ikke i karantene, men holder meg innendørs i frykt for å smitte andre, i tilfelle jeg er smittebærer uten å vite det. Går bare i butikken hvis jeg, eller noen av de i familien min som er utsatte absolutt trenger noe. Anonymkode: baed4...067 Klart du har et annet referansepunkt når du har sittet inne, men blir "lock down" langvarig vil ikke tjenestene nødvendigvis fungere heller fremover. Infrastrukturen til TV, internett og telefoni og i økende grad TV spill (som baserer seg på nett/skytjenester i større grad enn før) krever mer vedlikehold enn de fleste er klar over. Dersom ferdsel og handel stopper opp så mye at det ikke er nok arbeidskraft og deler til å vedlikeholde, så vil mange kunne merke at tjenestene ikke er der lenger. I verste fall må hele den vestlige verden si farvel til nett, tv og telefon i lang tid fremover. Anonymkode: 9e65d...f1f
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #53 Skrevet 15. mars 2020 17 hours ago, AnonymBruker said: Mange som ikke tenker over det, men vi bor i et "fengsel" nå. Anonymkode: 9e1c0...dbd Nei det gjør vi ikke, Quote Samtidig kommer hele samfunnet til å knekke sammen. Fordi du er synsk? Quote Jeg tror hele Europa går til helvete. Vent og se! Ok Nostradamus Anonymkode: 2079f...100 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #54 Skrevet 15. mars 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Klart du har et annet referansepunkt når du har sittet inne, men blir "lock down" langvarig vil ikke tjenestene nødvendigvis fungere heller fremover. Infrastrukturen til TV, internett og telefoni og i økende grad TV spill (som baserer seg på nett/skytjenester i større grad enn før) krever mer vedlikehold enn de fleste er klar over. Dersom ferdsel og handel stopper opp så mye at det ikke er nok arbeidskraft og deler til å vedlikeholde, så vil mange kunne merke at tjenestene ikke er der lenger. I verste fall må hele den vestlige verden si farvel til nett, tv og telefon i lang tid fremover. Anonymkode: 9e65d...f1f Jeg snakker om hvordan ting er nå. Det er mye som kan skje fremover, og da kan det til og med bli verre enn fengsel. Lock down kan vare i ett år, maten kan ta slutt, vannet kan bli forurenset, strømmen kan gå til helvete, kanskje alle dør av sult, kulde eller skittent vann. Jeg gidder ikke å spekulere i hva som potensielt kan skje, jeg mener bare at slik det er per i dag, så er det ikke sammenlignbart med fengsel. Selv om jeg godt kan forstå at det kan føles litt sånn. Anonymkode: baed4...067 1
_popcorn_ Skrevet 15. mars 2020 #55 Skrevet 15. mars 2020 Ryddet for brudd på opphavsrett, latterliggjøring, personangrep, hetsende og nedsettende innlegg, og svar til dette. _popcorn_, mod
Fremhevede innlegg