AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #21 Skrevet 14. mars 2020 Max et halvt år så er det verste av viruset borte. Være litt nøye med håndvask og holde avstand. Dette greier vi veldig fint, kom igjen. Anonymkode: a035c...b70 4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #22 Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Max et halvt år så er det verste av viruset borte. Være litt nøye med håndvask og holde avstand. Dette greier vi veldig fint, kom igjen. Anonymkode: a035c...b70 Jeg tipper to år med hysteriet. Spent å se hvor mange holder ut. Anonymkode: 9e1c0...dbd
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #23 Skrevet 14. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Max et halvt år så er det verste av viruset borte. Være litt nøye med håndvask og holde avstand. Dette greier vi veldig fint, kom igjen. Anonymkode: a035c...b70 Et halvt år med stengte barnehager og skoler, og permitterte arbeidstakere og stengte bedrifter? Anonymkode: ad2ba...fd1 1
Gjest Villfisker Skrevet 14. mars 2020 #24 Skrevet 14. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde de tatt det alvorlig fra dag 1 så hadde vi neppe vært i dagens situasjon. Så no cred til Kina. Anonymkode: 18832...460 De visste ikke nok i starten, og strenge tiltak ble satt i verk etter hvert. Dumme Norge derimot, har hatt masse tid til å forberede forebyggende tiltak. Alt for mange gir blaffen. Denne hendelsen har vist de egoistiske holdningene til store deler av befolkningen. Trist.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #25 Skrevet 14. mars 2020 Slutt å klage. Noen måneder så kan vi leve som før og landet få bygge seg opp igjen. Selvsagt må vi ta hensyn til de med dårligere helse. Helsa er viktigere enn økonomi. Alt blir bra etterhvert, men det kommer til å stå i historiebøkene. Anonymkode: ea636...9b9 4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #26 Skrevet 14. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange år må jeg isolere meg fordi du er i faresonen? Meg, meg, meg!!! Anonymkode: 9e1c0...dbd Så alt skal være kun om deg? Les det jeg skrev en gang til. At alle er i karantene nå er en dugnad for at vi skal få spredd smitten over en lengre periode, dette for at helsetjenesten skal kunne takle det bedre og dermed kunne redde flere. Her i huset er det 4 voksne som må på jobb (Flott med mange barn) og de andre passer hverandre og yngre søsken. (Vil ikke ha de i bh nå). Anonymkode: 18832...460 4
Gjest Villfisker Skrevet 14. mars 2020 #27 Skrevet 14. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange år må jeg isolere meg fordi du er i faresonen? Meg, meg, meg!!! Anonymkode: 9e1c0...dbd Vi kan jo snu på flisa da. Ville du sagt det samme om det var motsatt?
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #28 Skrevet 14. mars 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sykdommen er ikke så skummel. Å gå personlig konkurs på grunn av tiltakene er. Anonymkode: 09c35...81b Sykdommen er skummel fordi den lammer samfunnet med sin enorme smitteeffekt. Anonymkode: e84df...05a 4
Leo Skrevet 14. mars 2020 #29 Skrevet 14. mars 2020 Før man begynner å sutre så kan man f.eks. lese dette. Og når man har lest ferdig så kan man ta opp sutringen til ny vurdering. Har man fremdeles lyst til å sutre er det på høy tid å ta fatt på denne. Slik kan man fortsette til man forstår at det fremdeles er en stund til vi kan begynne å klage. 5
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #30 Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Slutt å klage. Noen måneder så kan vi leve som før og landet få bygge seg opp igjen. Selvsagt må vi ta hensyn til de med dårligere helse. Helsa er viktigere enn økonomi. Alt blir bra etterhvert, men det kommer til å stå i historiebøkene. Anonymkode: ea636...9b9 1 minutt siden, AnonymBruker said: Så alt skal være kun om deg? Les det jeg skrev en gang til. At alle er i karantene nå er en dugnad for at vi skal få spredd smitten over en lengre periode, dette for at helsetjenesten skal kunne takle det bedre og dermed kunne redde flere. Her i huset er det 4 voksne som må på jobb (Flott med mange barn) og de andre passer hverandre og yngre søsken. (Vil ikke ha de i bh nå). Anonymkode: 18832...460 Du svarer ikke på spørsmålet. Hvor mange år må jeg isolere meg for å spare deg? Ikke vær naiv og tro at det er over om noen måneder. Anonymkode: 9e1c0...dbd
Aragorn ll Elessar Skrevet 14. mars 2020 #31 Skrevet 14. mars 2020 (endret) Nå er det ikke slik at man må sitte inne helle dagen. Med mindre du er i karantene så kan du gå ut på tur i skogen, du kan gå til butikken og kjøpe mat og på apoteket å kjøpe de medisiner og andre ting du trenger, Det eneste er at du ikke har for mye omgang med mennesker og holder deg unna store folkemengder. Er du frisk uten symptomer så kan du gå ut bare ikke klem folk og vær minst 1 meter unna mennesker. og ha god hygiene. Og ikke være i store folkemengder. Nå vet jeg ikke hvordan det med karantene er om man kan gå ut på verandaen og slikt eller om man må holde seg inne helle tiden. Endret 14. mars 2020 av Aragorn ll Elessar 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #32 Skrevet 14. mars 2020 Et fengsel? Vært i fengsel før eller?! Besteforeldrene dine ble beordret til å dra i krig. Vi blir beordret til å holde oss hjemme i sofaen så slutt å sutre! Anonymkode: 20437...3c0 10
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #33 Skrevet 14. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Et halvt år med stengte barnehager og skoler, og permitterte arbeidstakere og stengte bedrifter? Anonymkode: ad2ba...fd1 Nei. Selvfølgelig ikke. "Max et halvt år så er det verste av viruset borte." Du må lese det som skrives. Anonymkode: a035c...b70
Gjest Villfisker Skrevet 14. mars 2020 #34 Skrevet 14. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slutt å klage. Noen måneder så kan vi leve som før og landet få bygge seg opp igjen. Selvsagt må vi ta hensyn til de med dårligere helse. Helsa er viktigere enn økonomi. Alt blir bra etterhvert, men det kommer til å stå i historiebøkene. Anonymkode: ea636...9b9 Og hvis alle kunne holdt seg mest mulig hjemme, ville den prosessen gått mye raskere. I stedet driter folk i tiltakene, og lager ikke bare ris til egen bak. Det går ut over absolutt alle.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #35 Skrevet 14. mars 2020 6 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev: Nå er det ikke slik at man må sitte inne helle dagen. Med mindre du er i karantene så kan du gå ut på tur i skogen, du kan gå til butikken og kjøpe mat og på apoteket å kjøpe de medisiner og andre ting du trenger, Det eneste er at du ikke har for mye omgang med mennesker og holder deg unna store folkemengder. Er du frisk uten symptomer så kan du gå ut bare ikke klem folk og vær minst 1 meter unna mennesker. og ha god hygiene. Og ikke være i store folkemengder. Nå vet jeg ikke hvordan det med karantene er om man kan gå ut på verandaen og slikt eller om man må holde seg inne helle tiden. Her vil jo ikke folk komme på besøk eller la barna leke sammen. Så ja, det er et fengsel. Man får også lufteturer sammen med andre innsatte i et ordentlig fengsel. Anonymkode: ad2ba...fd1 2
tussi84 Skrevet 14. mars 2020 #36 Skrevet 14. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis alle bare holder seg hjemme er det over om to uker. Men nei, folk skal både hit og dit og driter fullstendig i myndighetenes råd. Neste tiltak kommer til å bli portforbud hvis ikke befolkningen snart viser seg tilliten verdig og tar dette alvorlig uten lovpålegg. Anonymkode: 3d291...ce6 Det går ikke for alle å holde seg hjemme to uker. Min mann må på jobb og ekspeditere kunder, for er ikke stengt. Jeg må på sykehus timer for å følge opp avtaler jeg har der i forbindelse med risiko svangerskap en til to ganger per uke. Andre har andre sykdommer de må følge opp hos lege/Sykehus. Jeg må også ta buss tur retur sykehus av og til. Ellers er vi ute og handler i mat butikk 1 gang i uka ca. Unngår store sosiale sammenkomster. Men det er det. 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #37 Skrevet 14. mars 2020 Jeg er supertaknemmelig for alle restriksjonene. Jeg kan ikke få sagt nok hvor glad jeg er for at sentrale myndigheter nå gjør alt i sin makt for å redde flest mulig. Ja, kanskje vi blir et fattig land etter dette, men det gjelder ikke bare Norge. Alle er i samme båt. Jeg er mer en villig til å gjøre alt de ber meg om og mere til for at så få som overhodet mulig blir syke, kan bli varig skadet eller omkomme av dette. Også er jeg rasende på folk som ødelegger for alle oss andre med å gi faen, eller prøve å redde bare seg selv og sine. Anonymkode: 035bd...6f1 6
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #38 Skrevet 14. mars 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du svarer ikke på spørsmålet. Hvor mange år må jeg isolere meg for å spare deg? Ikke vær naiv og tro at det er over om noen måneder. Anonymkode: 9e1c0...dbd Hvordan kan du være så skråsikker på at du ikke stryker med av dette, om du får det? Anonymkode: 10645...750 4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #39 Skrevet 14. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva slags fengsel? Du står da fritt til å gjøre hva du vil. Sove lenge, game, se på tv-serier, gå tur ute, bare å kose seg! Nydelig tid. Anonymkode: e97af...6cf Hva slags liv har du som kan gjøre alt dette? De fleste av oss har jobb og ansvar selv om samfunnet er på shut down. Anonymkode: 15b6c...6fb
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #40 Skrevet 14. mars 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du svarer ikke på spørsmålet. Hvor mange år må jeg isolere meg for å spare deg? Ikke vær naiv og tro at det er over om noen måneder. Anonymkode: 9e1c0...dbd Du vet du siterte 2 forskjellige? Jeg tror ikke det er over på lang tid enda, tror vi får en down i sommer for så å ta seg opp igjen til høsten. Det at folk nå er i kollektiv karantene gjør at vi bremser opp og gjør slik at folk blir smittet over en lengre periode og dermed gjør det lettere for helsevesenet. Anonymkode: 18832...460 1
Fremhevede innlegg