Gå til innhold

Oslofolk - går dere ut?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Masse folk ute å går, jogger, triller barnevogn. Handler på butikken. Mer rolig på kollektivtrafikken nå, den bruker heller ikke jeg nå. Sykler og går. På den ene siden skal man ikke hamstre, på den andre ikke gå i butikken? Man går jo på butikken, og vasker hendene etterpå. 

Anonymkode: 7a9ca...960

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Litt på siden, men hvordan kan dere bo i Oslo og aldri ta kollektivtrafikk? Kjører dere bil hver gang dere skal noe som ikke er i gåavstand? :klo: 

I dag har jeg vært ute en spasertur, men holdt meg unna kollektivtransport. Handlet for helga i går, så slapp å gå innom butikken. Tenker å fortsette å handle for noen dager i slengen. Vil ikke bidra til hamstring og varemangel, og samtidig heller ikke bli smittet ved å være på butikken for ofte, så prøver å finne en balanse der. 

Anonymkode: 31a09...5be

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Litt på siden, men hvordan kan dere bo i Oslo og aldri ta kollektivtrafikk? Kjører dere bil hver gang dere skal noe som ikke er i gåavstand? :klo: 

I dag har jeg vært ute en spasertur, men holdt meg unna kollektivtransport. Handlet for helga i går, så slapp å gå innom butikken. Tenker å fortsette å handle for noen dager i slengen. Vil ikke bidra til hamstring og varemangel, og samtidig heller ikke bli smittet ved å være på butikken for ofte, så prøver å finne en balanse der. 

Ja selvfølgelig har jeg bil, selv om jeg bor i oslo sentrum så tror jeg det må være år siden sist jeg gikk å handlet til fots.

Anonymkode: 5ecd5...9cd

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste bor utenfor Ring 3. Og da er det ikke alltid kollektivt funker best. Verken mannen eller jeg tar kollektivt til jobb. Så enten er det gåavstand eller så kjører vi. Vi er aldri i sentrum, der passer det dårlig å kjøre bil. 

Anonymkode: 4ea05...3c9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor sentralt i Oslo, og eier ikke bil, men alt jeg trenger finnes innen 5 - 10 minutters gåavstand. Matbutikker, apotek og lege. Jeg må ta kollektivt om jeg skal til jobb, men det skal jeg jo ikke, alle som har en jobb som kan gjøres hjemmefra er jo på hjemmekontor nå.

Anonymkode: 8730e...133

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har vært hjemme i 14 dager og fått mat på døra så i helgen skal jeg ta tre venninnedager på rad. Dag en kommer en i bil til meg. Dag to går jeg til en venninne og dag tre tar går jeg en vei og går taxi tilbake til venn 3. Etter det skal jeg være en uke minst i isolasjon ig få mat på døra. Er engstelig av meg. Ikke for å bli syk men for å spre smitte. Så tror dettevil funke. 

en Kan smitter ca ett døgn før en har aynmptom og spytt og sekret kan overleve ett par dager på ting. Inkubasjonstid for 75 % en Max en uke

hvorfor gå ut? Fordi jeg mener det er en trygg ting slik det er tenkt og jeg kan klare lenger tid inne.

Men tar innvendinger

Anonymkode: 01653...d0c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste bor utenfor Ring 3. Og da er det ikke alltid kollektivt funker best. Verken mannen eller jeg tar kollektivt til jobb. Så enten er det gåavstand eller så kjører vi. Vi er aldri i sentrum, der passer det dårlig å kjøre bil. 

Anonymkode: 4ea05...3c9

Da kan jeg forstå det bedre (selv om jeg fremdeles synes det er rart å aldri reise kollektivt).

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor sentralt i Oslo, og eier ikke bil, men alt jeg trenger finnes innen 5 - 10 minutters gåavstand. Matbutikker, apotek og lege. Jeg må ta kollektivt om jeg skal til jobb, men det skal jeg jo ikke, alle som har en jobb som kan gjøres hjemmefra er jo på hjemmekontor nå.

Anonymkode: 8730e...133

Jeg bor også i gåavstand til jobben, men besøker venner, arrangementer, marka etc. som befinner seg helt andre steder i byen. Min kommentar var for øvrig myntet på de som skrev at de ikke hadde tatt kollektivtransport overhodet på mange år.

AnonymBruker
Skrevet

Det var myyye skrivefeil. 😳og spytt og sekret overlever ikke nei 😂ikke vitus heller 😉

AnonymBruker
Skrevet

Virus. 😉 god natt.

• Liker 1
Skrevet

Bør rett utenfor Oslo.

Vi går ut for å handle på apotek eller mat butikk. Mat butikk kanskje en gang i uka, apotek sjeldnere.

Mannen drar Også på jobb hver dag.

Og vi følger opp sykehus timene jeg har i forbindelse med risiko svangerskap hos lege og sykehus. Jeg må ta buss tur retur sykehus av og til. 

Ellers er vi ikke særlig mye ute. 

AnonymBruker
Skrevet

Bestiller mat på døra så langt det lar seg gjøre. Går ellers tur i skogen.

Anonymkode: be5c4...6ae

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Køgåing rundt sognsvann og østmarka i dag, bøttevis med folk som grilla og fyrte bål. Påskevær i dag!

Anonymkode: 5ecd5...9cd

Oslofolk er like dumme som resten av befolkningen med andre ord.

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg bor også i gåavstand til jobben, men besøker venner, arrangementer, marka etc. som befinner seg helt andre steder i byen. Min kommentar var for øvrig myntet på de som skrev at de ikke hadde tatt kollektivtransport overhodet på mange år.

Dere sprer smitte til dere selv og venner ved å holde på som vanlig og dere setter de av oss som jobber i helse m.m. i unødvendig smittefare om dere insisterer på å ta kollektivt akkurat nå fordi dere innbiller dere at dere må ut i skogen. Om dere må ut i skogen kan dere gå dit.

Anonymkode: 2c7b5...b42

• Liker 5
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går i enkelte butikker ennå, men oppholder meg ikke så lenge der. Men jeg sosialiserer ikke, og går ikke på pub/restaurant/osv. 

Anonymkode: e04be...a9f

Slutt å gå i butikker, du utsetter deg selv og de stakkars butikkansatte som ikke er blitt permittert for smitte. Kjøp deg ferdig med det du trenger og hold deg hjemme.

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere sprer smitte til dere selv og venner ved å holde på som vanlig og dere setter de av oss som jobber i helse m.m. i unødvendig smittefare om dere insisterer på å ta kollektivt akkurat nå fordi dere innbiller dere at dere må ut i skogen. Om dere må ut i skogen kan dere gå dit.

Kollektivtransport burde vært forbeholdt folk med samfunnskritiske jobber på vei til og fra jobb, resten burde bli nektet adgang.

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, 29_j skrev:

Butikken er jo den største smittekilden nå som ingen reiser kollektivt og alle tenker "samme baner". Det sikreste stedet nå for meg ville jo faktisk vært T-banen.. 😏

Det var ikke mange i butikken. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Iceman said:

Kollektivtransport burde vært forbeholdt folk med samfunnskritiske jobber på vei til og fra jobb, resten burde bli nektet adgang.

Enig, pluss nødvendige sykehustimer o.l. Vanskelig å finne på gode rutiner og kriterier helt på sparket, men regjeringen kunne iallfall ha sendt et enda kraftigere og tydeligere signal om at noen av oss faktisk må jobb, og at folk ellers i hovedsak kan holde seg hjemme.

Skrevet

Akkurat nå er jeg i karantene og med hjemmekontor. Tirsdag er karantenen over. Da blir det kun handling og trolig jobb på onsdag til fredag. Vi har to på jobb (vanligvis rundt 50) fordi vi må ha en viss beredskap. Usikker på om det blir kollektivt eller bil til jobb. Regner med at jeg kan parkere i skolegården. 

Skrevet
2 minutter siden, Kågebruker skrev:

Det var ikke mange i butikken. 

Hjelper ikke med mindre du tar de riktige forhåndsregler.
Coronavirus can travel twice as far as official ‘safe distance’ and stay in air for 30 minutes

"Authorities advise people to stay 1-2 metres apart, but researchers found that a bus passenger infected fellow travellers sitting 4.5 metres away

The scientists behind the research said their investigation also highlighted the importance of wearing face masks because of the length of time it can linger"

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Iceman skrev:

Enig, men ser ikke helt hvordan det rent praktisk kunne blitt gjennomført. 

Anonymkode: be5c4...6ae

• Opprett ny...