AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #1 Del Skrevet 14. mars 2020 Har en diskusjon med min søster om hvorvidt det er innafor å besøke mor på 80+ med noe hjerteproblematikk( går vel på blodfortynnende for hjerteflimmer om det kan stemme). Min søster jobber på kontor, må ha begrenset kontakt med sine kollegaer. Men må omgås de. Vår mor har mat nok i huset for sikkert ti år, og klarer seg fint. Jeg mener min søster ikke skal besøke henne, mens min søster mener at dersom hun selv føler seg i form, og ikke er syk, så drar hun på besøk. Hva tenker dere om dette?? Hvor kan jeg evnt få stilt spm til fagfolk for å ha "dokumentasjon"? Anonymkode: 1bcd2...a44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #2 Del Skrevet 14. mars 2020 Nei nei nei Anonymkode: 46c2d...422 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #3 Del Skrevet 15. mars 2020 Absolutt ikke. Ring henne istedenfor. Hver dag. Anonymkode: 1a39e...02e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snowbrigade Skrevet 15. mars 2020 #4 Del Skrevet 15. mars 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Har en diskusjon med min søster om hvorvidt det er innafor å besøke mor på 80+ med noe hjerteproblematikk( går vel på blodfortynnende for hjerteflimmer om det kan stemme). Min søster jobber på kontor, må ha begrenset kontakt med sine kollegaer. Men må omgås de. Vår mor har mat nok i huset for sikkert ti år, og klarer seg fint. Jeg mener min søster ikke skal besøke henne, mens min søster mener at dersom hun selv føler seg i form, og ikke er syk, så drar hun på besøk. Hva tenker dere om dette?? Hvor kan jeg evnt få stilt spm til fagfolk for å ha "dokumentasjon"? Anonymkode: 1bcd2...a44 Fortell din søster at man kan være smittsom uten å selv ha symptomer, og at mange også får så milde symptomer at de ikke tenker på seg som syk. Dette finner du også uttalelser om fra fagfolk på nett hvis du søker. Alle skal ha lite sosial omgang nå, det sier seg selv at det kan bli fatalt å besøke noen som er så i risikogruppen som moren deres er. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måneskinn Skrevet 15. mars 2020 #5 Del Skrevet 15. mars 2020 Jeg har også lyst å besøke min mor, men siden hun har kreft og går på cellegift - så utgår det, uansett hvor mye jeg ønsker å se henne. Hun skal på kontrolltime om en tre ukers tid, dersom timen består. Det får vi se på. Men savner å gi mamma en klem kjenner jeg... ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #6 Del Skrevet 15. mars 2020 Værsåsnill, for hennes eget beste, hold deg unna med mindre det er absolutt nødvendig. Hilsen en i helsevesenet ❤️ Anonymkode: 85aa6...6e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sidsel Skrevet 15. mars 2020 #7 Del Skrevet 15. mars 2020 (endret) Kanskje ikke "dokumentasjon", men på alle sykehjem anmoder de pårørende om å ikke komme på besøk nå. Det som gjelder gamle og syke på sykehjem må jo gjelde for gamle og syke som er hjemme og! Edit: Og kanskje nevn for din søster at om deres mor skulle bli syk, så kan det hende at hun er i gruppen som ikke får behandling, og bare blir overlatt til å dø. Aftenposten - Vi må prioritere dem med størst nytte. Sitat Vi vet at svært mange i gruppen av eldre med kronisk sykdom som får en alvorlig infeksjon med covid-19, er blant dem som ikke overlever, til tross for maksimal behandling. Dette er blant annet rapportert fra Wuhan i Kina og mer nylig fra Nord-Italia. Endret 15. mars 2020 av Sidsel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg