Gå til innhold

Barn som har bursdag i disse Koronatider

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke handlet inn gave, og har strengt tatt ikke lyst å dra på senteret. Barnet får ingen besøk, og må passes av skole (1 klasse) da jeg må på jobb. Tips til å gjøre dette til en «litt fin» dag? 
Hvordan «feirer» dere andre? 

Anonymkode: 4e263...466

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bake noe godt. Videochat med besteforeldre. 

Anonymkode: a9fe9...2db

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kake på senga. Gave kan du kjøpe på nett... hvis du sender med kake til skolen, kan vel de feire litt også? 

Her får bursdagsbarnet kringle og sang på senga om morgenen. Vi har fått en gave fra svigers som venter, og jeg har en boks med gaver som ligger «på vent» her, så tar en gave fra der. 

Anonymkode: 60e6a...95d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å bake noe? En kake eller kanelboller eller noe? Og så kan du markere med en ordentlig god frokost (pannekaker eller bare en kanelbolle) og snike med han et (hjemmelaget?) bursdagskort i sekken som overraskelse? Og så lager du yndlingsmiddagen og ser film eller noe.

Til gave kan du fremdeles bestille noe på nettet. Om det kommer levert ut i uka er nok, det.

Og til slutt, tusen takk for at du ikke er av de tusenvis som går på kjøpesenter og i skiløypene nå og smitter hverandre. :blomst: 

Anonymkode: 7a391...457

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er godt å lese om noen som ber om råd fra et realistisk ståsted i disse dager 😍 

Støtter de som sier kake på senga . Spør hva barnet ønsker til middag og lag det, uansett hva (så lenge det er spiselige, omså is). Barnet kan kanskje også bestemme spill, film osv i løpet av dagen 😊

Anonymkode: e7d6e...987

• Liker 5
Gjest Lama_Drama
Skrevet

Vi vurderer et nytt pc/PS4 spill i gave. Pluss kake og Skype.

Skrevet

Vekke med frokost på sengen. 

La barnet velge hvilken kake som ønskes. Velge om h*n vil ha den servert eller være med å bake.

Få velge middag.

La barnet velge en film eller aktivitet (innenfor rimelighetens grenser mtp at det bør foregå i hjemmet eller for seg selv).

Facetime med de som egentlig skulle kommet i besøk. 

Hvis du ikke har ordnet gave kan h*n få velge noe som kan kjøpes på nettet? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han kan få "penger", og så kan dere sette dere sammen på nett sånn at han kan lete seg frem til hva han ønsker å kjøpe for de pengene? Vi har gamle rester av bursdagsservise, servietter og pynt liggende og hadde kanskje dekket med det. Og de andre tingene som nevnes her. 

Anonymkode: 71b8a...941

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hva er barnet interessert i? Min er større enn din, men hadde blitt ellevill over det hvis vi hadde gitt penger som kunne blitt brukt til Roblox-penger, men det er jo bare stas om barnet spiller Roblox.

Anonymkode: 7e6be...5f8

AnonymBruker
Skrevet

Men altså..det jobber jo mennesker på butikker overalt. Dra på butikken og kjøp en gave til ungen din på bursdagen hans/hennes, herregud. 

Anonymkode: fda7b...91a

AnonymBruker
Skrevet

Vi har lovet ungen feiring når alt dette er over, dvs nå blir det kun feiring med oss som bor i huset!

Og så har vi så flaks at vi handlet gave tidlig denne gangen (for over en uke siden), så den ligger klar. Men ellers er vel kanskje nettet en løsning, kanskje h*n kan få velge ut noe selv og så vente på det i posten? I tillegg noen blad/bøker fra hylla i matbutikken + bake kake!

Anonymkode: 51614...681

AnonymBruker
Skrevet

Min datter blir 9 år i april. Hvordan ting er da vet vi ikke. Men, hvis det er samme greia, så skal vi få bursdagsgave. Det skal vi klare å ordne. Vi feirer hjemme med oss i familien, også får hun og venninna feire sammen når det blir mulighet.

Anonymkode: 44c93...1b8

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke handlet inn gave, og har strengt tatt ikke lyst å dra på senteret. Barnet får ingen besøk, og må passes av skole (1 klasse) da jeg må på jobb. Tips til å gjøre dette til en «litt fin» dag? 
Hvordan «feirer» dere andre? 

Anonymkode: 4e263...466

Utsetter feiringen.

Anonymkode: 06a07...896

AnonymBruker
Skrevet

Dere kan jo sende invitasjon til videocall til alle barn og så kan dere synge bursdagssang, og streame en film sammen. eller ta det en lørdagskveld feks så har alle lørdagsgodis.

Anonymkode: c876e...759

Skrevet

Nå er det om å gjøre å finne måter og markere spesielle dager på. Jeg ville kjørt rutine hver dag, og brukt de spesielle dagene til å unnvike fra rutinene. 

Bursdag: vekke med kakao og kringle, en pakke (fra nettbutikk) og krone. Bursdagsbarnet får bestemme middag. Og på ettermiddagen blir det bursdagskake, godteri og ballonger el og kanskje flere pakker om noe har kommet i posten fra besteforeldre og slikt. Videochatte med besteforeldre. 

Skrevet

Mitt barn har bursdag straks. Vi har utsatt feiring med andre. Kommer til å gi henne gavekort/penger så hun kan handle selv (det er uavhengig av situasjonen nå, hun er så kresen at det er best hun velger selv. Jeg hadde dog ikke vært redd for å ta en liten tur ut for å handle gave.)

Ellers blir det pannekaker på sengen (det pleier vi å gjøre), med bursdagssang. Hun får velge middag og kake som vi baker sammen. Hun velger en film som vi alle ser. Pynter litt med ballonger. Kommer til å bli oppringt av familie og venner. 

Blir nok en fin dag, er skuffet over at det ikke blir fest (enda) men forstår det. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Godhelg2019 skrev:

Bursdagen bør droppes!

Herlighet, man kan selvfølgelig markere bursdagen til barnet sitt selv om det går virus. Selskap med gjester utgår jo, men man kan da kose seg litt likevel. 

Jeg ville laget frokost på senga med pannekaker, vafler eller annet barnet er glad i. Og enten bestilt noe i nettbutikk eller latt barnet være med å bestille og plukke ut selv på selve dagen. Sistnevnte er sikkert minst like mye stas som at du kjøper noe på forhånd🙂 Og kake og favorittmaten til middag.

Anonymkode: be50c...260

Skrevet

Vår eldste har også snart bursdag. Jeg jobber på senter og fikk kjøpt gave i dag. Ellers skal vi bake noe godt og han får selvsagt velge middag osv.

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal gjøre det beste ut av det her hjemme. Barnet får velge maten og aktivitetene. Får videochatte med familie og venner. Har gave liggende.

Og vi skal ha en ordentlig feiring når koronaviruset har gått sin gang.

Anonymkode: faa07...f76

• Opprett ny...