AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #1 Del Skrevet 14. mars 2020 Hva er maksimal lengde man kan gå med smitte før det bryter ut i sykdom? (Corona selvfølgelig) På torsdag så var jeg i en butikk med enormt mange mennesker, ekkelt mange og jeg fikk nesten angst anfall. Jeg har ingen symptomer på noen ting "bank i bordet". Kan jeg være tygg på at jeg ikke ble smittet? Jeg er egentlig ikke redd for å bli syk selv, men jeg jobber i helse og er litt skeptisk. Jeg har hittil brukt munnbinn under stell og ikke tatt meg i ansiktet og på ting unødvendig på jobb og vasket meg sikkert hver 20 minutt. Hjemme er jeg som normal. Men ja, er det trygt enda for at jeg ikke har blitt smittet? Eller hvor lang tid kan det ta før det kommet symptomer? Anonymkode: d01c0...328 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #2 Del Skrevet 14. mars 2020 14 dager, Ts. Myndighetene verden over har ikke bare valgt seg en tilfeldig karanteneperiode. Man gjør tester og fører statistikk over sykdom. Etter 14 dager er man sikker på at man er trygg. Så du må vente 14 dager før du er sikker på å ikke ha blitt smittet akkurat torsdagen. Men du kan jo bli smittet når som helst. Det er derfor du skal oppføre deg som om du er smittet. Hver dag månedsvis fremover. Og, ja, panikkhamstringen folk gjorde torsdag vil selvsagt føre til at mange ble smittet. Anonymkode: 94805...236 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #3 Del Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: 14 dager, Ts. Myndighetene verden over har ikke bare valgt seg en tilfeldig karanteneperiode. Man gjør tester og fører statistikk over sykdom. Etter 14 dager er man sikker på at man er trygg. Så du må vente 14 dager før du er sikker på å ikke ha blitt smittet akkurat torsdagen. Men du kan jo bli smittet når som helst. Det er derfor du skal oppføre deg som om du er smittet. Hver dag månedsvis fremover. Og, ja, panikkhamstringen folk gjorde torsdag vil selvsagt føre til at mange ble smittet. Anonymkode: 94805...236 Jeg trodde de satt en overdreven grense for å være bombesikker... men hva er den mest normale tiden for å få utbrudd da? 4 dager? En uke? Anonymkode: d01c0...328 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #4 Del Skrevet 14. mars 2020 50% merker symptomer etter 5 dager, 97% merker symptomer etter 14 dager, resten venter enda lenger. Det går også an å være smittet uten å kjenne symptomer. Anonymkode: 656f9...875 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #5 Del Skrevet 14. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: 50% merker symptomer etter 5 dager, 97% merker symptomer etter 14 dager, resten venter enda lenger. Det går også an å være smittet uten å kjenne symptomer. Anonymkode: 656f9...875 Faen altså... er så redd for å smitte pasientene mine. Kunne ønske man kunne bli quick-testa før man gikk inn på jobben. Klarer ikke ta det her med ro. Anonymkode: d01c0...328 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitegardiner Skrevet 15. mars 2020 #6 Del Skrevet 15. mars 2020 Inkubasjonstiden er opp til 14 dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg