AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #161 Del Skrevet 14. mars 2020 49 minutter siden, FluffyChix skrev: Han er ikke tryggere der, han er nemlig langt unna legehjelp om det skulle skje noe som helst. Et eldre menneske alene og isolert langt untenfor allfarvei er ikke trygt. For Coronaen sin del er han nok mye tryggere der. Såfremt han er usmittet pr ankomst på hytta. Anonymkode: 3e46f...eaf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #162 Del Skrevet 14. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: For Coronaen sin del er han nok mye tryggere der. Såfremt han er usmittet pr ankomst på hytta. Anonymkode: 3e46f...eaf Det er bare å låse ytterdøren så er man like trygg hjemme. Anonymkode: e0210...981 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #163 Del Skrevet 14. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er bare å låse ytterdøren så er man like trygg hjemme. Anonymkode: e0210...981 Et meget godt poeng. Men selvsagt, å være usmittet på et sted helt uten virus vil nok være det optimale. Anonymkode: 3e46f...eaf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trude.lutt Skrevet 14. mars 2020 #164 Del Skrevet 14. mars 2020 Nå ber Hemsedals kommune hyttefolket om å dra hjem! Ser fram til alle de unnskyldningene folk nå finner på for at akkurat de skal bli på hytta. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svartfugl Skrevet 14. mars 2020 #165 Del Skrevet 14. mars 2020 3 minutter siden, Bondo skrev: Lurt! Jeg tenker at jeg begynner å bruke mobilen når jeg kjører bil. Hvem skader det liksom. Jeg har full kontroll. Nok et punkt hvor myndighetene er helt på jordet. 🙈🤪 Ja, den beste til å gjøre risikovurderinger er tilfeldige folk som aldri har gjort det før! 😅😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FluffyChix Skrevet 14. mars 2020 #166 Del Skrevet 14. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: For Coronaen sin del er han nok mye tryggere der. Såfremt han er usmittet pr ankomst på hytta. Anonymkode: 3e46f...eaf Nå er corona Èn ting, men det er mange andre ting som spiller inn. Min mor er f.eks IKKE trygg på et sted hvor helsepersonell ikke kommer til henne. Jeg er så glad for at hun bor 2 minutter unna sykehuset. Et illebefinnende finner fort sted hos eldre mennesker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #167 Del Skrevet 14. mars 2020 Akkurat nå, Trude.lutt skrev: Nå ber Hemsedals kommune hyttefolket om å dra hjem! Ser fram til alle de unnskyldningene folk nå finner på for at akkurat de skal bli på hytta. Det har de gjort på Voss også. Sms utgikk til alle. Anonymkode: 3e46f...eaf 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 14. mars 2020 #168 Del Skrevet 14. mars 2020 Hytta mi er greit tilgjengelig med bil (ambulanse) selvom den ligger avsides og naboer er langt unna. Men den ligger ikke i min hjemkommune og derfor er jeg ikke der. Mange ting kan skje utover korona og man skal ikke belaste en annen kommunes helsevesen ved noen slags hendelser. De har nok med egne innbyggere. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #169 Del Skrevet 14. mars 2020 2 minutter siden, FluffyChix skrev: Nå er corona Èn ting, men det er mange andre ting som spiller inn. Min mor er f.eks IKKE trygg på et sted hvor helsepersonell ikke kommer til henne. Jeg er så glad for at hun bor 2 minutter unna sykehuset. Et illebefinnende finner fort sted hos eldre mennesker. Det var nok derfor jeg skrev "for Coronaen sin del"...:-) Anonymkode: 3e46f...eaf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #170 Del Skrevet 14. mars 2020 1 hour ago, Trude.lutt said: Du må straks ringe til NHI og Helseministeren. Du sitter tydeligvis med kunnskap de ikke har! Isolasjon er isolasjon. Forøvrig bekrefter du min påstand, her tåles ikke motforestillinger. Anonymkode: af47e...be0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #171 Del Skrevet 14. mars 2020 For de som tror de skal få gå på ski og stå slalom.... https://www.nrk.no/innlandet/korona_-dropper-a-kjore-skiloyper-og-stenger-bommer-for-a-fa-folk-hjem.-1.14944267 Anonymkode: 3fdcb...c01 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 14. mars 2020 #172 Del Skrevet 14. mars 2020 32 minutter siden, FluffyChix skrev: Ignoransen lenge leve. Men to kan leke denne leken. Har ud med familie/barn? Hva hvis du, eller ja, la oss si barnet ditt, det er et fint, hardt eksempel: Barnet ditt er med deg på hytta nå. Barnet ditt sitter og ser på noe på tv og blir plutselig dårlig, klarer ikke å puste og har vondt i hodet. Det er en hjerneblødning på gang og du vet at hvert eneste sekund egentlig teller. Så du teller på fingrene, skal jeg i opprørt tilstand kaste meg i bilen og rase til nærmeste sykehus, eller ringer jeg 113. Du ringer 113 og får hore at de absolutt ikke kommer til å sende redningsmannskaper til deg, så du har ingen valg enn å kaste deg i bilen skal du klare å redde barnet ditt sitt liv. Så du kaster deg og barnet i bilen og raser avgårde. Pga at du er stresset så kjører du for fort og er uoppmerksom på ting rundt deg, så du krasjer i en annen bil. I den andre bilen sitter det også en mor, en far og 3 barn på tur på sin hytte. De har blitt smittet med coronoa men vet det ikke selv. I kræsjen så får du brystkassa di knust i rattet, mor og far i den andre bilen blir hardt skadet, og det barnet i midten dør. De to andre barna får minimale skader. 113 blir ringt og de rykker ut med brannvesen, politi og ambulanse til stedet. Det vil være minst 20 redningspersonell på stedet. Alle disse blir utsatt for smitten fra den andre bilen. I tillegg har kræsjen forårsaket at det ble sendt ut 7 ambulanser (1 ambulanse tar 1 person), kanskje et helikopter og 1-3 politibiler + 1-2 brannbiler. Alle de 20 personene er nå utsatt, og kan derfor ikke brukes til å redde andre mennesker i nød. Helikopteret og bilene må desinfiseres, dette tar nesten en dag og personell. Dvs at de kan ikke brukes i andre redningsaksjoner, og beredskapen vil være betraktelig mindre. Merk at jeg ikke nevner noe om de døde i den andre bilen, samt at ditt barn er død, du er selv sterkt skadet. Det trenger ikke være corona som er skyld i nødhjelp. Det er uansvarlig, egoistisk og særdeles korttenkt å forflytte seg til hytta, øde eller hytteområde uansett. Det er bare snakk om dager før dette er en ulovlig handling i unntakstid og det er meget gode grunner til det. Ingenting omhandler at du har rett til å rekreere på hytta. Barn blir ikke syke har de vel funnet ut men bærer smitte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #173 Del Skrevet 14. mars 2020 6 minutter siden, FluffyChix said: Nå er corona Èn ting, men det er mange andre ting som spiller inn. Min mor er f.eks IKKE trygg på et sted hvor helsepersonell ikke kommer til henne. Jeg er så glad for at hun bor 2 minutter unna sykehuset. Et illebefinnende finner fort sted hos eldre mennesker. Morsomt, eller kanskje ikke... Vi får innføre et generelt forbudt mot hytte da. Anonymkode: af47e...be0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jr.Garcon Skrevet 14. mars 2020 #174 Del Skrevet 14. mars 2020 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men altså seriøst. Barn skal ikke gå på lekeplasser, møte hverandre osv, voksne skal ikke samles. Hva skal man ellers gjøre da? Sitte inne og ser tv i flere måneder? Ikke alle bor slik at de kan leke ute med barna utenfor huset. Det er heller ikke slik at folk som får corona blir skutt dødssyk på fem minutter. Blir man syk, så får man tid til å komme ned fra fjellet og få hjelp. Anonymkode: 84842...2e8 Ja, du skal sitte inne og ha det varmt og godt, med mat, tv , radio og internett. Altså hvor tungt kan man ha for det! I Italia nå så får ikke noen over 60 år hjelp, de blir overlatt til å dø pga helsevesenet er sprengt. Men ja, det var jo altfor mye å kreve at du holder deg hjemme og FØLGER rådene!!!! Endret 14. mars 2020 av Jr.Garcon 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #175 Del Skrevet 14. mars 2020 12 minutter siden, AnonymBruker said: Det er bare å låse ytterdøren så er man like trygg hjemme. Anonymkode: e0210...981 Eller hytta, hipp som happ. Anonymkode: af47e...be0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #176 Del Skrevet 14. mars 2020 Just now, Jr.Garcon said: Ja, du skal sitte inne og ha det varmt og godt, med mat, tv , radio og internett. Altså hvor tung kan man ha for det! I Italia nå så får ikke noen over 60 år hjelp, de blir overlatt til å dø pga helsevesenet er sprengt. Men ja, det var jo altfor mye å kreve at du holder deg hjemme og FØLGER rådene!!!! Triage, Triage, Triage... Anonymkode: af47e...be0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #177 Del Skrevet 14. mars 2020 Er vel ikke snakk om at dere er egoistisk, men når ordfører på ordfører ber hyttefolket om å holde seg hjemme pga de ikke har helshjelp nok til hyttefolket hvis de skulle bli syke så tar man lite hensyn og trur man veit best. I en kommune har til og med hyttefolket dratt med seg corona ditt. Anonymkode: fd5c7...bfb 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #178 Del Skrevet 14. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men vi er da ikke syke. Dessuten har vi valgt å reise vekk fra Oslo der det er større fare for å bli smittet. Ville bare ha frem at det er en tanke til at folk trekker til fjellet. Anonymkode: 542c4...29f Artig med folk som ser dette som en ekstra ferie og blåser i alle anbefalinger. Anonymkode: f72d9...9f1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trimsi Skrevet 14. mars 2020 #179 Del Skrevet 14. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men altså seriøst. Barn skal ikke gå på lekeplasser, møte hverandre osv, voksne skal ikke samles. Hva skal man ellers gjøre da? Sitte inne og ser tv i flere måneder? Ikke alle bor slik at de kan leke ute med barna utenfor huset. Det er heller ikke slik at folk som får corona blir skutt dødssyk på fem minutter. Blir man syk, så får man tid til å komme ned fra fjellet og få hjelp. Anonymkode: 84842...2e8 Blir man syk, har man utsatt en helt ny kommune, helt nye folk for smitte!!! Hvor teite går det an å bli? Og JA, de bortskjemte, godt forsynte nordmennene, med hus/leilighet, TV og penger på bok, må da klare å holde seg mest mulig inne? Gå ut, men hold avstand. Vær sammen med barna selv, la de leke to og to sammen med faste venner og gå i den lokale matbutikken når du må. Er vi virkelig så hensynsløse at vi mååå reise rundt, tømme butikker for varer og trosse alle råd myndighetene kommer med? Svaret er nok dessverre ja 😪 Det er en flott egenskap nordmenn har, at de er egenrådige og selvstendige. Men i akkurat denne situasjonen skulle jeg ønske vi var litt mer like mange asiatiske kulturer. Sør Korea har klart å stagge smitten, det vil Norge ha mye større problemer med. Dessverre vil mange dø av at vi er så bortskjemte, tankeløse og hensynsløse. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #180 Del Skrevet 14. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ville bare si at jeg synes det er dårlig av dere å kalle oss stygge ting og for egoistiske når vi har valgt å ikke la oss styre fullstendig av alt hysteriet og reise på tur. Vi kan ikke la sykdommen vinne med å legge oss ned og ikke leve som normalt. Mange av oss har helt normal hygiene og er like renslige som dere, så dere kan bare spare dere for å omtale oss som hensynsløse folk. Ellers gjør vi akkurat det samme som dere, men vi velger da å prøve å ta det med ro og holde hodet litt kaldt. Ingen som er tjent med all skremselspropagandaen. Dette ordner seg. Det som virkelig er farlig, er hvis vi begynner å endre på alt og skremme folk unødig. Anonymkode: 542c4...29f Jeg er for at hyttefolk kan bevege seg. Som alle andre som beveger seg fra by til by uten at de har noen hytter, men kanskje velger å bo i hotell. Anonymkode: 9e89b...abf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg