Agatha Spinatha Skrevet 14. mars 2020 #81 Del Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke Ts men en hytteeier som er på helgetur til et av stedene som vi er oppfordret til ikke å reise til. Vi handlet mat i byen i går før vi reiste. Kjørte rett til hytta. Var ikke innom et eneste sted i hyttebygda. Det er også planen på hjemturen i morgen. Blir en av oss/eller begge syke i løpet av påfølgende døgn, ville vi uten problemer å klart å komme oss hjem. Vi hadde ikke under noen omstendigheter oppsøkt lege i «hytteområdet» Denne sykdommen lammer jo ikke på sekundet. Klarer fint en to timers biltur med evt feber og forkjølelses symptomer. Anonymkode: d6000...d66 Herlighet altså! Er det så vanskelig å gjøre som myndighetene sier? 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #82 Del Skrevet 14. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har ikke en gang hytte. Jeg prøvde bare å forstå hvem man man smitte i egen bil og egen hytte. Anonymkode: 84842...2e8 Du trenger ikke forstå det. Men du trenger å følge myndighetenes råd. Herregud, folk som tror de vet bedre eller reglene ikke gjelder for dem fører til spredning av smitte og dødsfall. Støtt tiltakene! Anonymkode: f4a5b...369 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #83 Del Skrevet 14. mars 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man kan også kræsje på veg til butikken når man drar for å handle mat. Anonymkode: 84842...2e8 Ja, men da er det større kapasitet hvis man krasjer i nærheten av hjemmet sitt. På mindre steder har de ikke samme kapasitet, ihvertfall ikke når såpass mange skal på samme plass. Anonymkode: f6fd3...264 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #84 Del Skrevet 14. mars 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fatter virkelig ikke forskjellen på å sitte hjemme og sitte på hytta. Folk ser ut til å elske situasjonen vi er kommet i for å finne noen og la det oppmagasinerte hatet sitt gå utover. Her tålers virkelig ikke motforestillinger. Anonymkode: af47e...be0 Nei, vet du hva, akkurat nå skal vi ikke tåle «motforestillinger». Her må det nemlig en kollektiv innsats til, hvor vi alle må bidra så godt vi kan. Første bud er å følge beskjedene som kommer, for vi har ikke råd til at en gjeng med idioter skal lufte motforestillingene sine og gjøre det de selv mener er best. Anonymkode: 2059c...ad8 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #85 Del Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og hva om en av dere får hjerteproblemer f.eks? Da greier den andre fint å kjøre hjem i to timer, mens den andre kjemper for livet??? Anonymkode: 3e3cb...6fe Det er riktig og jeg er da fortapt Anonymkode: d6000...d66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #86 Del Skrevet 14. mars 2020 Jeg håper hyttekommunene stenger kommunegrensene sine. Jeg er ikke hysterisk, går tur i skogen og handler normale mengder mat på butikken, men jeg har latt være å reise på hytta. Jeg overlever en runde corona, og det gjør ungene mine også, men min kreftsyke nevø og min lungetransplanterte svigermor vil sannsynligvis få alvorlige problemer. Det er vårt ansvar å skjerme disse, så dermed vasker vi hender til den store gullmedaljen, unngår folk og holder oss stort sett inne. Og ja, vi har også hytte. Men vi har heldigvis vettet i behold. Anonymkode: ed477...5a2 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Spinatha Skrevet 14. mars 2020 #87 Del Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er riktig og jeg er da fortapt Anonymkode: d6000...d66 Hva tenker du om militæret må inn og sette dere i karantene? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #88 Del Skrevet 14. mars 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her jeg bor har de fleste hytter på øde plasser på fjellet. Der det verken er butikker, naboer eller lokalsamfunn. Anonymkode: 84842...2e8 Men likevel reiser dere opp dit i ødemarken og forventer/krever å bli reddet ned om/hvis/når dere blir syke? Krever at nærmeste legevakt skal hjelpe dere. Bruk hodet hvis du har et. Anonymkode: a6d4e...af0 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xinnia Skrevet 14. mars 2020 #89 Del Skrevet 14. mars 2020 Om alle forholder seg til reglene myndighetene har satt, så kanskje dette er over nå den 26. mars, og folk kan gå tilbake til hverdagen og ikke minst jobben sine. Er mange som er mer bekymret for om de går konkurs og dermed mister hus og hjemme enn korona viruset. Rimelig korttenkt å reise på hytte for å lade batterier... seriøst ? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #90 Del Skrevet 14. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke Ts men en hytteeier som er på helgetur til et av stedene som vi er oppfordret til ikke å reise til. Vi handlet mat i byen i går før vi reiste. Kjørte rett til hytta. Var ikke innom et eneste sted i hyttebygda. Det er også planen på hjemturen i morgen. Blir en av oss/eller begge syke i løpet av påfølgende døgn, ville vi uten problemer å klart å komme oss hjem. Vi hadde ikke under noen omstendigheter oppsøkt lege i «hytteområdet» Denne sykdommen lammer jo ikke på sekundet. Klarer fint en to timers biltur med evt feber og forkjølelses symptomer. Anonymkode: d6000...d66 Dette! Ok, vi har handlet på nærbutikken, men vi er som alle andre nøye med hygienen. Vi har høy bruk av antibac og ellers er vi i bakkene. Folk skriver jo som om vi går dør til dør og plager lokalbefolkningen. Det er denne ensidige fremstillingen av oss som uansvarlige jeg ikke tolererer. Dessuten mener jeg det er mye hykleri. Leser mange her inne ikke planlegger og må oppsøke flere butikker over alt støtt og stadig. de er ikke bedre enn oss. Det er mye panikk og da går mye galt. Anonymkode: 542c4...29f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #91 Del Skrevet 14. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dette! Ok, vi har handlet på nærbutikken, men vi er som alle andre nøye med hygienen. Vi har høy bruk av antibac og ellers er vi i bakkene. Folk skriver jo som om vi går dør til dør og plager lokalbefolkningen. Det er denne ensidige fremstillingen av oss som uansvarlige jeg ikke tolererer. Dessuten mener jeg det er mye hykleri. Leser mange her inne ikke planlegger og må oppsøke flere butikker over alt støtt og stadig. de er ikke bedre enn oss. Det er mye panikk og da går mye galt. Anonymkode: 542c4...29f Den «ensidige framstillingen» tror jeg du bare bør lære deg å tolerere. For akkurat nå er å dra på hytta det samme som å stemple egoistisk idiot i panna. Folk kommer til å dømme dere, med god grunn. Anonymkode: 2059c...ad8 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Spinatha Skrevet 14. mars 2020 #92 Del Skrevet 14. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette! Ok, vi har handlet på nærbutikken, men vi er som alle andre nøye med hygienen. Vi har høy bruk av antibac og ellers er vi i bakkene. Folk skriver jo som om vi går dør til dør og plager lokalbefolkningen. Det er denne ensidige fremstillingen av oss som uansvarlige jeg ikke tolererer. Dessuten mener jeg det er mye hykleri. Leser mange her inne ikke planlegger og må oppsøke flere butikker over alt støtt og stadig. de er ikke bedre enn oss. Det er mye panikk og da går mye galt. Anonymkode: 542c4...29f Håper militæret setter dere i karantene og at dere blir straffeforfulgt. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #93 Del Skrevet 14. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette! Ok, vi har handlet på nærbutikken, men vi er som alle andre nøye med hygienen. Vi har høy bruk av antibac og ellers er vi i bakkene. Folk skriver jo som om vi går dør til dør og plager lokalbefolkningen. Det er denne ensidige fremstillingen av oss som uansvarlige jeg ikke tolererer. Dessuten mener jeg det er mye hykleri. Leser mange her inne ikke planlegger og må oppsøke flere butikker over alt støtt og stadig. de er ikke bedre enn oss. Det er mye panikk og da går mye galt. Anonymkode: 542c4...29f Hvis dere både har vært på nærbutikken og i bakken (som jeg tolker som skiheis), er det ganske langt unna personen du siterer. Dere vil kunne smitte ganske mange flere enn den du siterer. Anonymkode: e6bb0...e37 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FluffyChix Skrevet 14. mars 2020 #94 Del Skrevet 14. mars 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke Ts men en hytteeier som er på helgetur til et av stedene som vi er oppfordret til ikke å reise til. Vi handlet mat i byen i går før vi reiste. Kjørte rett til hytta. Var ikke innom et eneste sted i hyttebygda. Det er også planen på hjemturen i morgen. Blir en av oss/eller begge syke i løpet av påfølgende døgn, ville vi uten problemer å klart å komme oss hjem. Vi hadde ikke under noen omstendigheter oppsøkt lege i «hytteområdet» Denne sykdommen lammer jo ikke på sekundet. Klarer fint en to timers biltur med evt feber og forkjølelses symptomer. Anonymkode: d6000...d66 Hva hvis du får et illebefinnende i kveld da? Et plutselig hjerteinfarkt eller hjerneblødning f.ks? Ikke kom med noe bullshit om at du er frisk, du veit aldri når et illebefinnende kan skje. Du kommer til å være alene på hytta. De sender ikke hjelp. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #95 Del Skrevet 14. mars 2020 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville bare si at jeg synes det er dårlig av dere å kalle oss stygge ting og for egoistiske når vi har valgt å ikke la oss styre fullstendig av alt hysteriet og reise på tur. Vi kan ikke la sykdommen vinne med å legge oss ned og ikke leve som normalt. Mange av oss har helt normal hygiene og er like renslige som dere, så dere kan bare spare dere for å omtale oss som hensynsløse folk. Ellers gjør vi akkurat det samme som dere, men vi velger da å prøve å ta det med ro og holde hodet litt kaldt. Ingen som er tjent med all skremselspropagandaen. Dette ordner seg. Det som virkelig er farlig, er hvis vi begynner å endre på alt og skremme folk unødig. Anonymkode: 542c4...29f Tror og håper at neste punkt i tiltaksplanen blir å ikke hjelpe folk i hytteområder. Kanskje også forby hyttefolk på butikkene i bygda? Så kan hyttekommunene prioritere sine egne og dere får klare dere selv om dere blir syke eller trenger hjelp. Brekker du benet får du gå til legevakten i hjemkommunen, og får du pustevansker får du håpe det går over av seg selv. Anonymkode: 69cb1...41f 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bondo Skrevet 14. mars 2020 #96 Del Skrevet 14. mars 2020 Nå bør det bli strengere. Det skal være straffbart å ikke følge det myndighetene sier. På tide å få hue ut av ræva, og lytte på våre myndigheter. Da slipper dere å ta så ræææva avgjørelser. Kanskje dere til og med ser at andre land har tatt samme ,og til og med flere strengere tiltak. Er så lei av dere som tror dere kan kjøre på som dere vil fordi «dette tåler dere». Det er andre i dette samfunnet som ikke tåler det! og tro meg, hvis en av mine skulle bli syk og dø på grunn av dere idiotene som ikke følger tiltakene; da blir det ikke et lite innlegg her. Da blir det et helvete!!!! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #97 Del Skrevet 14. mars 2020 Kan ikke la sykdommen vinne? Det er ikke angst og eksponeringsterapi vi snakker om. Du vinner ikke over et virus ved å utsette deg selv og andre for smitte. Anonymkode: c5ccc...748 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #98 Del Skrevet 14. mars 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke Ts men en hytteeier som er på helgetur til et av stedene som vi er oppfordret til ikke å reise til. Vi handlet mat i byen i går før vi reiste. Kjørte rett til hytta. Var ikke innom et eneste sted i hyttebygda. Det er også planen på hjemturen i morgen. Blir en av oss/eller begge syke i løpet av påfølgende døgn, ville vi uten problemer å klart å komme oss hjem. Vi hadde ikke under noen omstendigheter oppsøkt lege i «hytteområdet» Denne sykdommen lammer jo ikke på sekundet. Klarer fint en to timers biltur med evt feber og forkjølelses symptomer. Anonymkode: d6000...d66 Men hvis du havner i en bilulykke i hytekommunen, får hjerteinfarkt eller andre alvorlige ting så har ikke helsevesenet KAPASITET! Noen har virkelig tungt for det... Anonymkode: af470...184 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #99 Del Skrevet 14. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Dette! Ok, vi har handlet på nærbutikken, men vi er som alle andre nøye med hygienen. Vi har høy bruk av antibac og ellers er vi i bakkene. Folk skriver jo som om vi går dør til dør og plager lokalbefolkningen. Det er denne ensidige fremstillingen av oss som uansvarlige jeg ikke tolererer. Dessuten mener jeg det er mye hykleri. Leser mange her inne ikke planlegger og må oppsøke flere butikker over alt støtt og stadig. de er ikke bedre enn oss. Det er mye panikk og da går mye galt. Anonymkode: 542c4...29f Du tolererer ikke at det påpekes at enkelte bryter regjerings anbefalinger i den største krisen vi har hatt i fredstid? Du mener din egen hyttetur er viktigere enn samfunnet? At dine vurderinger om smittevern er bedre enn råd fra fhi? Regner med du underviser i hygiene ved sykepleiefag eller medisin siden dine vurderinger overgår fagmyndighetene. Anonymkode: f4a5b...369 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #100 Del Skrevet 14. mars 2020 Jeg fatter ikke attraksjonen heller med å dra på hytta nå heller. Nå når alle må være inne er det mye mer behagelig og mindre klamt å holde seg i huset hvor barna kan leke eller holde på med nettbrett i andre rom, og ikke oppi oss foreldre. Vi har også hytte, men hadde aldri kommet på å dra der nå- Anonymkode: 7952b...ce5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg