Gå til innhold

Dere som angriper oss hyttefolk...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hiver meg på det en lengre opp her spurte om. Dere hyttefolk, krever dere lokal helsehjelp hvis uhellet er ute og dere trenger akutt hjelp for smitte eller et illebefinnende? Som egentlig ikke har kapasitet til dere. Eller tenker dere kjøre hjem i flere timer mens vedkommende kjemper for livet i baksetet? 

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det skal jeg lke å se. "Sivilforsvareret" kan gjerne be oss reise hjem, men de har lite makt bak seg. 

Anonymkode: e78c1...e1e

De vil bli gitt militær/politimyndighet i så tilfelle.

Endret av Jerry Lee
  • Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Ja nå er dere jo beordret hjem av Statsministeren, med varsel om Sivilforsvaret kan gripe inn om dere ikke reiser uoppfordret nå. 

Da burde jo saken være ferdig her, tråden avsluttet og dere pakker nå å gjør dere klar til hjemreise i morgen etter frokost?! 

Jeg kan ikke forstå annet. Man adlyder når Statsministeren ber en?!

Anonymkode: 0d100...3b3

• Liker 8
Skrevet

Ingen regler, kun anbefalinger ;) 

Skrevet
24 minutter siden, Skogkatten skrev:

For det første, dere fikk beskjed fra høyeste hold om å la det være, og det gjaldt dere like mye som andre hytteeiere. For det andre, dere er ikke de eneste her i verden som ikke følger oppfordringen. Jeg kan si så mye som at det ikke er lokalbefolkningen som har tømt butikkene for tørrmat, dopapir, antibac og paracet, vi er nemlig såpass få at det skal noe til å få det til.

Anbefalinger ja, ingen regler eller forbud ;) 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det skal jeg lke å se. "Sivilforsvareret" kan gjerne be oss reise hjem, men de har lite makt bak seg. 

Anonymkode: e78c1...e1e

Sivilforsvaret fant ikke selv ut bare på gøy at de skulle få folk hjem. Folk med makt ber om dette, da er det vel ikke noe mer å tenke på? 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, LeneXCII skrev:

Gleder meg til at hytteskatten blir satt opp til de som bruker hyttene nå. Tilsvarende ekstra kost for kommunen at man bryter rådene. Det blir så bra.

Anonymkode: 10723...b53

• Liker 9
Skrevet

Hils sisvilforsvaret når de kommer! Vet ikke hvordan hodet ditt fungerer, men du er ikke morsom, du virker bare veldig blåst. Finn på noe annet, du driter deg ut.

• Liker 9
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gleder meg til at hytteskatten blir satt opp til de som bruker hyttene nå. Tilsvarende ekstra kost for kommunen at man bryter rådene. Det blir så bra.

Det finnes ikke noen "hytteskatt", derimot er det eiendomsskatt i en del kommuner ;) 

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes ikke noen "hytteskatt", derimot er det eiendomsskatt i en del kommuner ;) 

Så du bryr deg om at noe er rett eller galt? Wow. Datt av stolen!!!!!

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, Skogkatten skrev:

Gleder meg til dere blir hentet av sivilforsvaret, og håper dere må betale for gildet selv.

Vet du egentlig hva sivilforsvaret er?? 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så du bryr deg om at noe er rett eller galt? Wow. Datt av stolen!!!!!

🧐

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, LeneXCII skrev:

Reglene og forbudene kommer, om ikke folk klarer å forholde seg til anbefalinger. 

Anonymkode: 2059c...ad8

• Liker 11
Skrevet
1 minutt siden, LeneXCII skrev:

Reis hjem fra hytta! Statsministerens oppfordring er klar og du velger å ordlegge deg slik som du gjør? 

Sivilforsvaret står klar til å bistå med å få dere hjem. Sjef for sivilforsvaret kan ikke huske at de har måtte gjøre noe lignede og håper at de slipper.  https://www.nrk.no/innlandet/korona_-dropper-a-kjore-skiloyper-og-stenger-bommer-for-a-fa-folk-hjem.-1.14944267?fbclid=IwAR0zQqnqRlDgSWvjxolpC_OVPGMTEVDUwnnEFlFT1PjxI3qD0YAN-S6LTAo

• Liker 15
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vil dessverre ikke hjelpe på småsteders kapasitet til helsehjelp om "turister" 3dobler deres innbyggerantall....

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Jerry Lee skrev:

Det vil dessverre ikke hjelpe på småsteders kapasitet til helsehjelp om "turister" 3dobler deres innbyggerantall....

Jeg vet. De får sette opp skatten så mye at de mister hytta de som ikke følger oppfordringen umiddelbart. Knallhardt og brutalt. Men at de som er villige til å gjøre dette mot små bygder har ikke noe å gjøre i bygda å gjøre, noen sinne.

• Liker 4
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke Ts men en hytteeier som er på helgetur til et av stedene som vi er oppfordret til ikke å reise til. Vi handlet mat i byen i går før vi reiste. Kjørte rett til hytta. Var ikke innom et eneste sted i hyttebygda. Det er også planen på hjemturen i morgen. Blir en av oss/eller begge syke i løpet av påfølgende døgn, ville vi uten problemer å klart å komme oss hjem. Vi hadde ikke under noen omstendigheter oppsøkt lege i «hytteområdet» Denne sykdommen lammer jo ikke på sekundet. Klarer fint en to timers biltur med evt feber og forkjølelses symptomer. 

Anonymkode: d6000...d66

Hva om dere skulle havne i en ulykke eller få annen akutt sykdom? Da må dere ha hjelp lokalt og det går ut over kapasiteten på et lite sted. Storbyene har større totalkapasitet på helsevesenet for å kunne ta hånd om et stort innbyggertall, det har ikke en hyttebygd. Også er det alle de andre som tenker som dere som er med på å øke risikoen.

• Liker 6
Skrevet
10 minutter siden, LeneXCII skrev:

Jeg har vært i sivilforsvaret og vi får myndighet på lik linje med politi i alvorlige situasjoner!!

• Liker 18
Skrevet
17 minutter siden, LeneXCII skrev:

Sivilforsvaret har like mye makt som politiet når de kommer opp til hyttene deres. Det er mye rart en må informere folk om.. Skremmende å se så mye uvitenhet blant befolkningen. 

• Liker 15
Skrevet
14 minutter siden, LeneXCII skrev:

Du får lese litt nyheter da, så kanskje du skjønner hva jeg snakker om.

Denne diskusjonen begynner egentlig å føles like fruktbar som å plukke ett og ett støvkorn fra gulvet. Veggene hører jo mer på hva jeg sier...

• Liker 9
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...