Gå til innhold

Dere som angriper oss hyttefolk...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Si meg, har du tungt for det? Les deg opp for pokker!

Anonymkode: a0730...8f8

Link takk. For jeg forstår det ikke hvordan man kan smitte i sitt eget hus og sin egen bil. 

Anonymkode: 84842...2e8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi smitter ikke mer enn dere som også må oppsøke butikken. Vi hadde jo ikke reist hvis vi merket symptomer i familien, men vi har da valgt å benytte muligheten å komme litt vekk fra det verste oppstyret og lade batteriene. Dere hadde også trukket dere unna storbyen og søkt opp i fjellene hvis dere hadde muligheten. Ikke vær så skinnhellige.

Anonymkode: 542c4...29f

Det er nettopp dette. Det er ingen smitte i hyttegrender. Dere tar med faenskapet opp der. Du kan gå en stund uten symptomer. Da smitter du alle rundt deg. 30 000 potensielt smittebærere innvaderer små bygder. Fantastisk.... 

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så hele Spania kommer til å sulte ihjel fordi ingen kan få mat? Interessant :)

Les på Dagbladet.no 

Eneste grunn til at folk får gå ut er for å handle mat. Og for å dra på jobber som er viktige i forhold til å holde samfunnet igang. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Ville bare si at jeg synes det er dårlig av dere å kalle oss stygge ting og for egoistiske når vi har valgt å ikke la oss styre fullstendig av alt hysteriet og reise på tur. Vi kan ikke la sykdommen vinne med å legge oss ned og ikke leve som normalt. Mange av oss har helt normal hygiene og er like renslige som dere, så dere kan bare spare dere for å omtale oss som hensynsløse folk. Ellers gjør vi akkurat det samme som dere, men vi velger da å prøve å ta det med ro og holde hodet litt kaldt. Ingen som er tjent med all skremselspropagandaen. Dette ordner seg. Det som virkelig er farlig, er hvis vi begynner å endre på alt og skremme folk unødig.

Jeg velger å tro du er kunnskapsløs og korttenkt fremfor å tro du er ondsinnet. 

Leger i andre land advarer oss mot en situasjon med så mye smitte at legene må velge hvem som skal få behandling og hvem de skal la dø. Ingen av oss er tjent med at den situasjonen kommer. Selv om jeg har god helse og er en av dem som sannsynligvis hadde klart seg, må jeg evne å tenke at dette kan ramme andre hardere enn meg selv. 

Myndighetene oppfordrer alle til å droppe fritidsreiser for å forhindre smitte. Nettopp fordi vi ønsker å kunne redde alle som kan klare seg med god helsehjelp. 

Hva er viktigst? Hytteturen din eller å hjelpe til med å holde dødstalle nede? 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men vi er da ikke syke. Dessuten har vi valgt å reise vekk fra Oslo der det er større fare for å bli smittet. Ville bare ha frem at det er en tanke til at folk trekker til fjellet.

Og hvis du blir syk der, drar du da tilbake til Oslo, eller skal du kontakte den lokale legevakten?

P.s: dere er uønsket i bygdene dere har hytte.

Anonymkode: addf7...00c

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Trude.lutt skrev:

Les på Dagbladet.no 

Eneste grunn til at folk får gå ut er for å handle mat. Og for å dra på jobber som er viktige i forhold til å holde samfunnet igang. 

Men da er de ikke i karantene hvis de kan gå ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan blir viruset spredt hvis en familie reiser i sin egen bil fra sitt hus til sin hytte? Der de ikke møter andre folk? Hvor spres viruset og hvem blir smittet? 

Selv om akkurat du kjører strake veien til din hytte uten så mye som å ta på noe andre kan ta på, trenger jo ikke de andre hundrevis av hyttefolket å gjøre det. Som noen nevnte over her, folk møter opp på lokale butikker og kan være smittet. Selv om de ikke vet det selv. Da smitter de gjerne hele butikken. Og blir dere i verste fall syk på hytta, har ikke den lille kommunen kapasitet til alle sammen. Jeg føler meg helt normal og fin. Kan likevel være smittet. 

Anonymkode: bba9a...fcd

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere plasser der det er hytter er det ingen lokalsamfunn. Øde plasser. 

Hvorfor har du så tungt for det? Hva er det som gjør at du er hevet over det å følge anbefalingene fra Helsevesenet? Forstår du ikke alvoret? 

Tenker du at Helseministeren må gå ut med en detaljert liste til hver enkelt person i Norge? 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og hvis du blir syk der, drar du da tilbake til Oslo, eller skal du kontakte den lokale legevakten?

P.s: dere er uønsket i bygdene dere har hytte.

Ikke alle hytter er i en bygd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det handler ikke kun om smitte, men også kapasitet. Ulykker kan skje, dere kan krasje på veien, ulykke på hytta som trenger legehjelp osv. DE HAR IKKE KAPASITET!!!!! 

Anonymkode: f6fd3...264

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selv om akkurat du kjører strake veien til din hytte uten så mye som å ta på noe andre kan ta på, trenger jo ikke de andre hundrevis av hyttefolket å gjøre det. Som noen nevnte over her, folk møter opp på lokale butikker og kan være smittet. Selv om de ikke vet det selv. Da smitter de gjerne hele butikken. Og blir dere i verste fall syk på hytta, har ikke den lille kommunen kapasitet til alle sammen. Jeg føler meg helt normal og fin. Kan likevel være smittet. 

Anonymkode: bba9a...fcd

Her jeg bor har de fleste hytter på øde plasser på fjellet. Der det verken er butikker, naboer eller lokalsamfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da er de ikke i karantene hvis de kan gå ut. 

Du får kontakte Dagbladet og be de endte overskriften. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det handler ikke kun om smitte, men også kapasitet. Ulykker kan skje, dere kan krasje på veien, ulykke på hytta som trenger legehjelp osv. DE HAR IKKE KAPASITET!!!!! 

Anonymkode: f6fd3...264

Man kan også kræsje på veg til butikken når man drar for å handle mat. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Link takk. For jeg forstår det ikke hvordan man kan smitte i sitt eget hus og sin egen bil. 

Et scenario: En familie drar på hytta friske som fisk. Far i familien blir plutselig syk. Feber og vondt i kroppen. Mor har ikke lappen. Ergo, de trenger hjelp der de er. 

Og den hjelpen vil de ikke få.

Anonymkode: 1e327...8c8

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke alle hytter er i en bygd. 

Ligger hytta di i bostedskommunen din der du har din faste helsetjeneste? 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville bare si at jeg synes det er dårlig av dere å kalle oss stygge ting og for egoistiske når vi har valgt å ikke la oss styre fullstendig av alt hysteriet og reise på tur. Vi kan ikke la sykdommen vinne med å legge oss ned og ikke leve som normalt. Mange av oss har helt normal hygiene og er like renslige som dere, så dere kan bare spare dere for å omtale oss som hensynsløse folk. Ellers gjør vi akkurat det samme som dere, men vi velger da å prøve å ta det med ro og holde hodet litt kaldt. Ingen som er tjent med all skremselspropagandaen. Dette ordner seg. Det som virkelig er farlig, er hvis vi begynner å endre på alt og skremme folk unødig.

Dere er egoistiske.

Det er fakta.

Dere drar på hytta og tror at verden sentrerer om dere. Det dere ikke tenker på er at dere drar med dere evt smitte til et annet område. Et område som kanskje ikke er lagt opp til å ta mot syke mennesker. I hytteområder bor det kanskje fastboende, de er ofte eldre og svake. Dette er et virus som smitter både via luft og kontakt. Det kan leve på en overflate i 20 timer. Du er kanskje smitta, drar på hytta, stikker innom den bensinstasjonen halvveis hvor du tar på hyllene, en matbutikk osv før du er på hytta. Da har du allerede rukket å sette mange mennesker i fare. Smittegraden er 2,6 eksponentielt, dvs de 2,6 du smitter smitter nye 2,6 som igjen smitter nye 2,6. Så bare du alene kan stå for 300 smitta personer. Som Hemsedal som har en medisinsk kapasitet eksponentielt på 2500 mennesker, hvordan tror du den beredskapen skal klare 27500 mennsker? Ånei, du har sikkert hytte en øde plass med 100 mennesker. Så flott da. Da skal samfunnet, som er på tur å kollapse økonomisk, bruke hundretusener på å sende helikopter i huttaheita for at du får pusteproblemer. Den regninga bør du betale selv i så tilfelle. Det burde faktisk være straffbart å dra på hytta i utgangspunktet. De måler jo telefoner så de finner fort ut hvor du har vært.

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er et virus som er erklært en pandemi.

Dette viruset bryr seg ikke om folk blir ''unødig skremt''. Det kommer til å fortsette å spre seg om folk ikke minsker kontakten med hverandre...

Så vær så snill og ta det på alvor. Når italienske leger trygler om at vi ikke må gå i samme felle, så er det vel en oppvekker??

Anonymkode: 55595...4f1

UK er ikke enig her.

Anonymkode: 3e46f...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ligger hytta di i bostedskommunen din der du har din faste helsetjeneste? 

Jeg har ikke hytte, men de aller fleste jeg kjenner har hytte i samme kommune eller nabokommunen på grensa til min kommune. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Holde hodet kaldt? Hvilket hode??

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Fatter virkelig ikke forskjellen på å sitte hjemme og sitte på hytta. Folk ser ut til å elske situasjonen vi er kommet i for å finne noen og la det oppmagasinerte hatet sitt gå utover. Her tålers virkelig ikke motforestillinger. 

Anonymkode: af47e...be0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...