rutti Skrevet 13. juni 2005 #1 Del Skrevet 13. juni 2005 Vi skal ha martini asti som velkomst, og mozell som alkoholfri. Hvor mye trenger vi av hver tror dere? Er veø 75 cl i en flaske martini asti? Regner man 2 dl, eller er det lite? Vi blir 85 gjester:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Soon Mrs S Skrevet 13. juni 2005 #2 Del Skrevet 13. juni 2005 Vi skal ha martini asti som velkomst, og mozell som alkoholfri. Hvor mye trenger vi av hver tror dere? Er veø 75 cl i en flaske martini asti? Regner man 2 dl, eller er det lite? Vi blir 85 gjester:) I følge vinmonopolets beregning jeg fikk så er det ca. 7 glass pr.flaske. Vi blir 70 og har kjøpt 15 flasker martini asti og skal kjøpe også kjøpe mozell som alkoholfri alternativ men har ikke funnet ut hvor mye enda :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 13. juni 2005 #3 Del Skrevet 13. juni 2005 Mener vi hadde femten flasker til åtti drikkende gjester........ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rutti Skrevet 13. juni 2005 Forfatter #4 Del Skrevet 13. juni 2005 hvor mye alkoholfritt regner dere? KAN jo liksom ikke ringe rundt til folk å høre hva de vil ha heller:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 13. juni 2005 #5 Del Skrevet 13. juni 2005 Man regner ca 1 glass til hver. Mål hvor mye glassene dine tar og gang det med antall gjester. Så finner du ut hvor mye du trenger. Det du har for mye av får du levert tilbake på Polet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Soon Mrs S Skrevet 13. juni 2005 #6 Del Skrevet 13. juni 2005 Sant nok, kjipt å ringe rundt og dumt er det også. Aner rett og slett ikke. Kanskje en halv kasse med mozell... men det er fordi en del ikke drikker pga svangerskap og avholdenhet og det skader ikke å kjøpe inn for mange flasker heller. Vi har en avtale med butikken vi handler i om vi kan få levere tilbake det som ikke blir drukket og de sa det var kjempe greit. :-) Mener vi hadde femten flasker til åtti drikkende gjester........ Ok, holdte det i massevis eller? Tenkte det var greit om det var noen igjen, kjekt å gi bort til de som hjelper til med bryllupet :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kjetil Skrevet 13. juni 2005 #7 Del Skrevet 13. juni 2005 Hva med å forsøke Toso Asti, den er billigere og vi hadde meget gode tilbakemeldinger på den i vårt bryllup. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 13. juni 2005 #8 Del Skrevet 13. juni 2005 Toso Asti er god den også. Ville regna 5 glass på ei flaske, fort gjort å helle oppi litt mer enn 1 dl glasset. Så må du vurdere om dere vil ha påfyll av velkomstdrink sånn at alle kan skåle med brudeparet. Da går det litt ekstra ja. Er det jordbær 30 juli tro? Et jordbær oppi glasset er flott pynt. Kjøleskapskaldt eller litt frossent. Alkoholfritt. Avtal retur med butikken, kjøp 1,5 litere og åpne en av gangen. billigste måten å gjøre det på. Ellers har man vinen Blue Nun Gold Edition. Musserende vin med små gullflak i. Ser bra ut i glasset og smaker godt. Litt dyrere enn Asti martini tror jeg. Ikke stort. Vanskelig å regen alkoholdfritt. Du kjenner gjestene dine best. Vet om det er mange som pleier å drikke, folk som pleier å kjøre/må kjøre osv. Ha ekstra glss klart og fyll på det det måtte begynne å minke på. Er det varmt den dagen vil det også gå mer da mange har stått ute i sola (forhåpentligvis) og er litt småtørste også. Prøv å gjør en avtale med polet også. Det pleier å gå greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 14. juni 2005 #9 Del Skrevet 14. juni 2005 Vi hadde Martini Asti fordi den har en spesiell historie hos oss. Vi hadde ikke noe særlig igjen, et par flasker mener jeg å huske........ Begynner å bli lenge siden vettu....... Vi serverte alkoholfri pærecider til de som ikke ville ha Asti. Aner ikke hvor mange flasker som gikk med, vi var jo tross alt ikke der engang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Delfia Skrevet 14. juni 2005 #10 Del Skrevet 14. juni 2005 Vi skal gjøre det samme,Tex. Synes de er fine de flaskene fra Kopparbergs :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dyveke Skrevet 14. juni 2005 #11 Del Skrevet 14. juni 2005 Vi kjøpte inn 13 flasker til ca 90 gjester. Tror ca 75 av dem drakk alkohol. Det gikk med 11 flasker boblevann. I tillegg hadde vi tre liter mozell til barn/avholdsfolk. Vi fikk mellom 7 og 8 glass av hver flaske tror jeg, det sto litt igjen så noen av gjestene ordna seg litt påfyll Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss.Chanel Skrevet 14. juni 2005 #12 Del Skrevet 14. juni 2005 nå har vi akurat vert på odd fellow og sakt menyen og drikke. jeg sa jeg ønsket blue nun gold edision . ble så gira på den etter det jeg leste om "gullflak" liksom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 14. juni 2005 #13 Del Skrevet 14. juni 2005 På vår regning ser vi at det gikk med 15 flasker og vi var 45 gjester. Da var det selvsagt mere enn bare ett glass til hver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå