AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #21 Del Skrevet 14. mars 2020 34 minutter siden, AnonymBruker said: Med en gang en britisk regjeringspolitiker blir rammet vil dette forandres. Anonymkode: 83bb9...4c0 Helseministeren har påvist den i flere dager. Men statsminister er en ideolog. Anonymkode: 1a959...d88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #22 Del Skrevet 14. mars 2020 De ønsker sikkert å rydde opp i befolkningen. Så på nyhetene i går at de tok det med slående ro. Anonymkode: ad30c...6a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #23 Del Skrevet 14. mars 2020 28 minutter siden, Duftavsommerregn said: Deres valg, du kan bare tenke deg når helsevesenet deres kneler og andre helt nødvendige helsetjenester ikke kan utføres. De vil bli ekstremt hardt rammet om noen mnd. Tror dere kina er helt idioter? At de stengte ned landet sitt bare for å "det var ikke så farlig" Vi får se, men han der Trump 2 idioten som styrer Storbritannia nå er like dum som Trump 1. Men Trump 1 måtte ta til fornuft i går. "Deres valg" er fryktelig frustrerende for oss som bor her. De fleste av oss har ingenting til overs for idioten som styrer landet, men hva skal vi gjøre? Jeg sitter hjemme, men folk er jo ute overalt fordi de følger myndighetenes helseråd. Vi skulle på en konsert denne uka som ble avlyst av artisten selv, heldigvis, men alt av utesteder holder åpent og det er fullt av folk ute i gatene og i butikkene. Det eneste man får beskjed om å gjøre er å holde seg inne i syv dager om man føler seg dårlig. Det er heller ikke noe hjelp å få for dem som velger å bli hjemme. Kjæresten min er selvstendig næringsdrivende, og om han går i karantene, får han null i støtte fra staten. Dette her er ikke noe store deler av folket i Storbritannia ønsker, men hvordan skal man få et helt folk i karantene når det ikke er støtte fra staten i det? Dere ser jo hvor vanskelig det er i Norge, selv med de strenge reglene som er innført der. Anonymkode: 18af0...fe8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 14. mars 2020 #24 Del Skrevet 14. mars 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser på NRK nyhetene nå at Storbritannia velger å løse coronasituasjonen anderledes enn andre land. Hvis jeg skjønte det riktig så anbefaler Storbritannias helsemyndigheter å la viruset gå sin gang og ønsker at 60 (?) % av befolkningen skal få viruset, fordi at viruset ikke kan undertrykkes og viruset vil da komme tilbake og da med større kraft. Dette skaper jo selvsagt redsel blant den eldre befolkningen. Og allerede har 11 (?) mennesker dødd av viruset i Storbritannia, og da hovedsakelig personer over 80 år. Hva tenker dere? Ingen vet vel helt hva som er rett og galt her. Men synes av hensyn til de eldre er dette en usolidarisk måte å gjøre det på. De må jo føle seg ofret. Anonymkode: 58b97...fd7 Nå har de - i all sin visdom - avlyst alle fotballkamper ut mars måned, etter at både trenere og spillere skal ha blitt smittet. Jeg vil tro at det sakte men sikkert vil sige innover både politikere og menigmann at man må iverksette tiltak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #25 Del Skrevet 14. mars 2020 3 minutter siden, NordicViking skrev: Nå har de - i all sin visdom - avlyst alle fotballkamper ut mars måned, etter at både trenere og spillere skal ha blitt smittet. Jeg vil tro at det sakte men sikkert vil sige innover både politikere og menigmann at man må iverksette tiltak. De sa på NRK at kampene er avlyst pga at spillere og apparat er i karantene, og ikke pga spredning😅 Anonymkode: 58b97...fd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #26 Del Skrevet 14. mars 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan bli interessant å se hva som fungerer best, full nedstenging eller keep calm and carry on. Når det er sagt tipper jeg også UK snart stenger ned når alle andre gjør det. Det som forundrer meg litt er, hvorfor har USA stengt for innreise fra hele Europa bortsett fra nettopp UK? Samtidig som de kritiserer resten av Europa for å være for slepphendte med spredningen av viruset? Anonymkode: 47379...dbb De tror kanskje at viruset ikke slipper inn i UK pga Brexit? 😁 Anonymkode: 9cabf...b28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mermaid Blues Skrevet 14. mars 2020 #27 Del Skrevet 14. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: "Deres valg" er fryktelig frustrerende for oss som bor her. De fleste av oss har ingenting til overs for idioten som styrer landet, men hva skal vi gjøre? Jeg sitter hjemme, men folk er jo ute overalt fordi de følger myndighetenes helseråd. Vi skulle på en konsert denne uka som ble avlyst av artisten selv, heldigvis, men alt av utesteder holder åpent og det er fullt av folk ute i gatene og i butikkene. Det eneste man får beskjed om å gjøre er å holde seg inne i syv dager om man føler seg dårlig. Det er heller ikke noe hjelp å få for dem som velger å bli hjemme. Kjæresten min er selvstendig næringsdrivende, og om han går i karantene, får han null i støtte fra staten. Dette her er ikke noe store deler av folket i Storbritannia ønsker, men hvordan skal man få et helt folk i karantene når det ikke er støtte fra staten i det? Dere ser jo hvor vanskelig det er i Norge, selv med de strenge reglene som er innført der. Anonymkode: 18af0...fe8 Samme her, jeg bor i Skottland og vi er på god vei fra engstelig til skremt. Her har i det minste Sturgeon lagt noen strengere føringer, men foruten avlyste kultur og sportsarrangement, lever mange som vanlig. Og, nettopp som du er inne på, mye av grunnen er at her er det enten jobb eller sult for store deler av befolkningen - svært mange har ikke rett på sykepenger, og mange lever fra lønn til lønn uten sparepenger. Jeg kjenner flere som jobber i NHS, og fortvilelsen er hjerteskjærende for de som normalt skal være i en posisjon til å hjelpe, men som ikke har styresmaktene i ryggen. Samboeren min og jeg er ufattelig heldige i at vi kan begge jobbe/studere hjemmefra, så vi trenger ikke forlate huset annet enn for å lufte hunden (eldre hund som fint kan få nok trim i hagen i verste fall) og vi har råd til å få dagligvarer levert på døra, og familie som kan hjelpe hvis det blir vanskelig. Er pinlig bevisst på at vi er i fåtall, og hvor sårbare store deler av befolkningen faktisk er (og har blitt mer og mer) under konservativt styre, det finnes ikke tilstrekkelig sikkerhetsnett for de aller fleste. For ikke å snakke om alle som lever på gata eller uten fast bopæl, og hvor mange flere som kommer til å havne der i etterkant av pandemien. Selve sykdommen vil kanskje de fleste kunne overleve uten varige mén, men belastningen på samfunnet kommer til å være langt større. Og det tydeliggjøres mer og mer hver dag hvor lite kompetanse og menneskelighet som bor i nr 10. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg