AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #21 Skrevet 14. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Leser stadig at uføre argumenterer med at de fint klarer få barn, fordi de er jo på skole og bhg, slik en får hentet seg inn. Hva gjør dere nå? Kanskje det kan være lurt å ta høyde for å ikke ha barnevakt? Anonymkode: 29a2e...2de Hva feiler folk som dømmer andre?? En dag står du der selv...Er mange grunner til at folk blir ufør..Og mange er mer egnet til å være foreldre enn de som ikke er det! Anonymkode: 08145...ad5 4
Krok1 Skrevet 14. mars 2020 #22 Skrevet 14. mars 2020 14 minutter siden, AnonymBruker said: Jo, det står i HI. Man får ikke bhgplass i kraft av å være ufør Anonymkode: 29a2e...2de Barnevakt er ikke det samme som barnehage, så nei, det er ikke innlysende. Jeg kan ikke vite hvorvidt Ts vet at det finnes unntak for enkelte mtp bhg. 2
The Kitten Skrevet 14. mars 2020 #23 Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, Krok1 skrev: Barnevakt er ikke det samme som barnehage, så nei, det er ikke innlysende. Jeg kan ikke vite hvorvidt Ts vet at det finnes unntak for enkelte mtp bhg. Men det finnes ingen tiltak for uføre som baseres på at de er uføre. 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #24 Skrevet 14. mars 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ufør alenemor, med to barn med spesielle behov. Dette kommer til å gå så fint så. Regner med avlastningsboligen stenger snart (og de 8 timene i uka utgjør jo ikke så mye), har ingen planer om å benytte meg av muligheten til skole pga særlige behov, da jeg tror barna har det best med forutsigbarhet hjemme. Det at det er INGEN møter, legetimer, telefoner og fandens oldemor, gjør at mitt overskudd blir litt større enn normalt, og kan brukes på ungene. Opplæring skal vi nok også få til, på et vis. Muligens ikke optimalt, men begge har IOP, så tenker det går greit. Anonymkode: 59fd7...5e0 Så godt å høre da har ikke du tatt vann over hodet med antall barn 13 minutter siden, Nokia skrev: Vet ikke om jeg helt skjønner poenget ditt? Er poenget EGENTLIG at uføre ikke bør få barn, siden de trenger hjelp fra bhg og skole til avlastning? Jeg velger å tro at du ikke er så ignorant. Det er mange som synes det er vanskelig å ha barna hjemme nå, både uføre og direktører, for å sette det på spissen. Hele Norge prøver nå å stå sammen i en felles dugnad mot coronaviruset, og du velger å stå for spørsmålet om hvordan de UFØRE takler å ha barna hjemme nå? Synes dette ble litt flaut på dine vegne, jeg. Absolutt ikke. Man bør ikke få barn om man ikke har kapasitet til å ta vare på de selv, 100 %. Er du avhengig av å ha barna i barnehage 100 % for å ha energi nok, skal du for BARNAS SKYLD revurdere antallet. Det er ingen menneskerett etc 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva feiler folk som dømmer andre?? En dag står du der selv...Er mange grunner til at folk blir ufør..Og mange er mer egnet til å være foreldre enn de som ikke er det! Anonymkode: 08145...ad5 Dømmer? Jeg spør et spørsmålbasert på flere uføres egne utsagn. De er da hverken dårligere eller bedre foreldre basert på sykdom og arbeidsevne Anonymkode: 29a2e...2de 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #25 Skrevet 14. mars 2020 10 minutter siden, Krok1 skrev: Barnevakt er ikke det samme som barnehage, så nei, det er ikke innlysende. Jeg kan ikke vite hvorvidt Ts vet at det finnes unntak for enkelte mtp bhg. Vel, jeg jobber i sektoren og følger da med i avisene 🙄 Nå kverulerer du for å kverulere. Anonymkode: 29a2e...2de
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #26 Skrevet 14. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Man bør ikke få barn om man ikke har kapasitet til å ta vare på de selv, 100 %. Er du avhengig av å ha barna i barnehage 100 % for å ha energi nok, skal du for BARNAS SKYLD revurdere antallet. Det er ingen menneskerett etc. Anonymkode: 29a2e...2de Nå ble jeg nysgjerrig. Hvordan tenker du man skal revurdere antallet barn? Anonymkode: 4f678...d0b 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #27 Skrevet 14. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå ble jeg nysgjerrig. Hvordan tenker du man skal revurdere antallet barn? Anonymkode: 4f678...d0b Det må man jo gjøre i planleggingsfasen før man har født dem. Ønsker man seg 4 barn men er plaget med sykdom som gjør at du kun klarer å ha kapasitet til 1eller 2 da dropper du å få mer enn 1-2 barn. Er barna allerede satt til verden og man blir syk og ufør etter alle fødslene ( som i mitt tilfelle. Eksen min var så voldelig mot meg at jeg ble varig ufør etter at barna mine kom til verden ) så kan man jo selvsagt ikke bare gi dem bort, men prøve å gjøre det beste ut av det. Anonymkode: 57b03...e89 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #28 Skrevet 14. mars 2020 Det går nok fint, men veldig glad dette ikke er for 2 år siden da helsen min ikke ville klart det. Men det blir unntakstilstand. De har tilgang på iPad, spill osv, så kan jeg hvile da, så skal jeg aktivisere dem med hage, baking, tegning osv når jeg klarer. Mine barn er vant med at jeg må hvile, så det blir ikke så veldig annerledes, egentlig. Nå har de vært litt ute, vi tente bålpanna og de lekte fritt i hagen. Jeg satt ved bålet, hoppet ikke på trampolinen som dere andre supermammaer. Man lærer å spare krefter der man kan 😉 Nå blir det litt mer ro inne. Anonymkode: 2e7e0...2fb 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #29 Skrevet 14. mars 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det må man jo gjøre i planleggingsfasen før man har født dem. Ønsker man seg 4 barn men er plaget med sykdom som gjør at du kun klarer å ha kapasitet til 1eller 2 da dropper du å få mer enn 1-2 barn. Er barna allerede satt til verden og man blir syk og ufør etter alle fødslene ( som i mitt tilfelle. Eksen min var så voldelig mot meg at jeg ble varig ufør etter at barna mine kom til verden ) så kan man jo selvsagt ikke bare gi dem bort, men prøve å gjøre det beste ut av det. Anonymkode: 57b03...e89 Det skjer at man blir gravid uplanlagt, på prevensjon. Og abort er ikke et alternativ for mange. Så da ønsker man barnet velkommen, gir det kjærlighet og gjør det beste utav det. Og så steriliserer man seg ...🙏🏻 Anonymkode: 2e7e0...2fb
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #30 Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det skjer at man blir gravid uplanlagt, på prevensjon. Og abort er ikke et alternativ for mange. Så da ønsker man barnet velkommen, gir det kjærlighet og gjør det beste utav det. Og så steriliserer man seg ...🙏🏻 Anonymkode: 2e7e0...2fb Det er klart, og ingen skal selvsagt tvinges til abort men da bør man virkelig sterilisere seg etterpå for å være sikker på at det ikke skjer igjen hvis man vet at man vil slite med å ta seg av det kommende barnet. Anonymkode: 57b03...e89
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #31 Skrevet 14. mars 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Uføre har i det minste en stabil inntekt.. Anonymkode: be79a...435 Stabil inntekt som utgjør 66% av tidligere inntekt. Og som varer «livet ut». Sammenlignet med stabil inntekt som utgjør 62% av tidligere inntekt. Og som varer i en begrenset periode intill situasjonen er mer under kontroll. Anonymkode: 09c74...e3d 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #32 Skrevet 14. mars 2020 Jeg er glad jeg lar være å få mer enn det ene barnet jeg fikk før jeg ble syk. Jeg orker ingenting og mannen gir faen. men mener du at siden vi som er syke/uføre får unger og lener oss på barnehage tilbudet? Bare fordi det krise i samfunnet nå? da må du og riste på hodet av de som ikke har en jobb som gjør at de kan ha hjemmekontor nå. Eller permittert med lønn. Det er unntakstilstand for alle. Vi alle prøver så godt vi kan. Så lenge det går. Anonymkode: 0889d...c9d
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #33 Skrevet 14. mars 2020 I tillegg til å la barna til de som jobber innenfor de kritiske samfunnstjenestene så ser vi om det er barn som får den omsorgen/tilsynet som trengs i hjemmet, dersom det er noen som ikke får det så får også disse tilbud om å være i barnehagen. Anonymkode: b9bda...195
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #34 Skrevet 14. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: mener du at siden vi som er syke/uføre får unger og lener oss på barnehage tilbudet? Bare fordi det krise i samfunnet nå? Nei. Les HI Anonymkode: 29a2e...2de 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #35 Skrevet 14. mars 2020 Jeg har nettopp blitt innvilget uføretrygd, har barn og sliter ikke det minste med å ivareta dem. Jeg har vært mye hjemme med barna og har brukt langt mer tid med barna mine enn mange andre foreldre. Barnevakt har vi ikke hatt månedlig en gang, så det er null problem. Er mer bekymret for de som ikke har det bra hjemme for å si det sånn. Fordelen med at jeg har vært hjemmeværende i mange år er jo at jeg har hatt tid til å bli flink til blant annet dyrking av grønnsaker, og har fått masse dyrebar tid med ungene mine. Ser ut som en del tror at vi som er uføre på et eller annet vis er mindre intelligente eller mindre omsorgsfulle enn andre. Det stemmer ikke. Vi er bare uføre, altså av ulike årsaker så kan vi ikke jobbe. Anonymkode: 4bb2c...b96 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #36 Skrevet 14. mars 2020 5 timer siden, Hr. Aktiv skrev: Hvorfor jages uføre som noen unyttige hjelpesløse folk her inne? Hvor kommer dette hatet fra? Ta dere sammen. Kg på sitt beste, ta uføre og stemødre Anonymkode: d9c4d...bca 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #37 Skrevet 14. mars 2020 Mitt barn er 10 år, så akkurat det å ha ham hjemme går helt fint. Men jeg gruer meg litt til hjemmeskole fra mandag av. Han har autisme og adhd, og lekser er en kamp til vanlig. Kunne fått skole pga spesielle behov, men jeg tenker det er viktigere å unngå smitte enn å lære så mye akkurat nå, spesielt siden jeg er i risikogruppe. Så får det gå som det går med hjemmeskolen, men jeg skal gjøre mitt beste. Han er faglig sterk i utgangspunktet, så det går nok greit om vi ikke får gjort alt. Men jeg er veldig glad for at han ble såpass stor før dette skjedde. Anonymkode: afce4...bb6
Fremhevede innlegg