AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #1 Del Skrevet 14. mars 2020 Ser at flere nordmenn nå sitter «Corona-fast» i utlandet: https://www.vg.no/nyheter/i/dO2zWw/erlend-20-sitter-corona-fast-i-oesterrike-veldig-surrealistisk Tja, hva skal man si? Sånn går det når man velger å dra på ferien midt i en pandemi? Sitat Det er denne uken det har blitt dramatiske tilstander, det eskalerte sykt fort. Vi kunne aldri sett for oss dette når vi dro: at flyet vårt skulle bli kansellert og vi må rett i hjemmekarantene i fjorten dager når vi først kommer hjem. Det er veldig surrealistisk. Og hadde man fulgt med, så hadde man definitivt kunnet sett for seg dette. Jeg skal ærlig tilstå at jeg har null sympati, jeg håper folk blir sittende fast lenge nok til at de får god tid til å fundere på hvor dumme de har vært. Og de kan egentlig bare bli der de er, så vi slipper mer smitte her. Flere som koster på seg litt skadefryd om dagen, eller skal man liksom synes synd på folk som dette? Anonymkode: 509ec...ab0 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #2 Del Skrevet 14. mars 2020 Jeg blir ikke skadefro, men helt oppgitt over hvor korttenkte enkelte nordmenn er. Det er lov å bruke hjernen. Det skulle være unødvendig å sette i gang alvorlige sanksjoner før folk forstår alvoret, og folk burde evne å forstå at det er ren idioti å reise utenlands når det er advart mot det. Anonymkode: 89523...d11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #3 Del Skrevet 14. mars 2020 For bare en uke siden satt folk med nesa i været her på forumet og hevdet stolt at de skulle reise som normalt både nå i påsken og i sommerferien, reisene var bestilt og betalt og ingen aktet å avbestille noe som helst pga "hysteri". Tipper den pipa har fått en annen låt nå. De trodde de visste bedre enn alle andre og var så kule som reiste i en tid som dette. Vel, det var før fredag 13/3. Nå er alt forandret. Anonymkode: 01b3e...a28 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #4 Del Skrevet 14. mars 2020 Stygt å fryde seg over andres lidelse og ulykke Anonymkode: 4807d...6d1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #5 Del Skrevet 14. mars 2020 min samboers tante og onkel på 60+ reiste til gran canaria på torsdag mot familiens sterke protester. De gledet seg sånn til sydentur og de syntes alt var så innmari hauset opp for bare et forkjølelsesvirus. Nå sitter de i karantene og flyet hjem er kansellert. Jeg sliter med å ikke gni det inn med "hva var det vi sa" Anonymkode: 28b9f...aa3 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #6 Del Skrevet 14. mars 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stygt å fryde seg over andres lidelse og ulykke Anonymkode: 4807d...6d1 Andres lidelse og ulykke, ja. Men her er det ikke snakk om det. Her er det snakk om å fryde seg over at stabukker og egoister fikk et aldri så lite møte med karma. Det har de bare godt av, så kanskje de lærer. Anonymkode: 509ec...ab0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #7 Del Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Andres lidelse og ulykke, ja. Men her er det ikke snakk om det. Her er det snakk om å fryde seg over at stabukker og egoister fikk et aldri så lite møte med karma. Det har de bare godt av, så kanskje de lærer. Anonymkode: 509ec...ab0 Tror dessverre ikke sånne er de som har lettest for å lære av egne feil. Anonymkode: ce245...ad1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #8 Del Skrevet 14. mars 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: For bare en uke siden satt folk med nesa i været her på forumet og hevdet stolt at de skulle reise som normalt både nå i påsken og i sommerferien, reisene var bestilt og betalt og ingen aktet å avbestille noe som helst pga "hysteri". Tipper den pipa har fått en annen låt nå. De trodde de visste bedre enn alle andre og var så kule som reiste i en tid som dette. Vel, det var før fredag 13/3. Nå er alt forandret. Anonymkode: 01b3e...a28 Nettopp! Jeg tror jeg hadde vært mindre skadefro om jeg ikke så holdningene her inne først. «Man kan ikke slutte å leve liksom, alle er så hysteriske, vi drar likevel! JEG er ikke i faresonen! YOLO!» Vel, her er konsekvensen, og den unner jeg dem. Dro du på utenlandsturer i mars, så håper jeg du blir sittende Korona-fast en stund, det har du fortjent. Anonymkode: 509ec...ab0 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 14. mars 2020 #9 Del Skrevet 14. mars 2020 Jeg fryder meg ikke, men samtidig har jeg null medfølelse for mennesker som velger å gjøre det motsatte av det som må gjøres i denne situasjonen. Da får de sitte fast i utlandet og fortsette ferien sin der. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #10 Del Skrevet 14. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nettopp! Jeg tror jeg hadde vært mindre skadefro om jeg ikke så holdningene her inne først. «Man kan ikke slutte å leve liksom, alle er så hysteriske, vi drar likevel! JEG er ikke i faresonen! YOLO!» Vel, her er konsekvensen, og den unner jeg dem. Dro du på utenlandsturer i mars, så håper jeg du blir sittende Korona-fast en stund, det har du fortjent. Anonymkode: 509ec...ab0 Jeg mener fremdeles at det er altfor mye hysteri oppi dette. Tror også at de som er mest hysteriske ikke har peiling på hvor mange som dør hver eneste dag av sult, influensa, kreft, mygg osv. Korona er ikke i nærheten like dødelig som mange andre sykdommer som herjer rundt i verden. Hysteri smitter tydeligvis . Anonymkode: f052f...75d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #11 Del Skrevet 14. mars 2020 Egentlig litt. Det handler ikke om skade og ulykke, men noen som helt av eget valg har reist vel vitende om hvordan ståa er i verden Anonymkode: 65627...6b2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #12 Del Skrevet 14. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg mener fremdeles at det er altfor mye hysteri oppi dette. Tror også at de som er mest hysteriske ikke har peiling på hvor mange som dør hver eneste dag av sult, influensa, kreft, mygg osv. Korona er ikke i nærheten like dødelig som mange andre sykdommer som herjer rundt i verden. Hysteri smitter tydeligvis . Anonymkode: f052f...75d Gratulerer, du har tydeligvis ikke forstått noe av situasjonen. Anonymkode: 509ec...ab0 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trinekleve Skrevet 14. mars 2020 #13 Del Skrevet 14. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener fremdeles at det er altfor mye hysteri oppi dette. Tror også at de som er mest hysteriske ikke har peiling på hvor mange som dør hver eneste dag av sult, influensa, kreft, mygg osv. Korona er ikke i nærheten like dødelig som mange andre sykdommer som herjer rundt i verden. Hysteri smitter tydeligvis . Anonymkode: f052f...75d Gå vekk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #14 Del Skrevet 14. mars 2020 Datteren min har vært på reise i flere måneder da... nå kommer hun seg ikke hjem fordi hun får ikke kontakt med reisebyrået!! Har billetter hjem om en uke men vi aner ikke om hun vil kunne bruke de! Anonymkode: 1bb51...b5c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #15 Del Skrevet 14. mars 2020 Jeg lurer på er det bare nordmenn som er slik, eller er dette noe som folk i alle europeiske land driver på med ? Anonymkode: be940...358 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #16 Del Skrevet 14. mars 2020 Jeg synes det er veldig lov. Det fortjener de. Når man VELGER å utsette seg selv og andre i fare så må det være lov å synes det er greit at de sitter fast i utlandet. Anonymkode: 79cb8...7f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #17 Del Skrevet 14. mars 2020 For det første velger de å dra på ferie den 7. Mars, da måtte man være ganske blind og døv for å ikke forstå at man tok en risk ved å dra utenlands. Men det verste er at de sutrer over at ikke Norwegian og UD, som virkelig har viktigere ting å gjøre nå, ikke prioriterer DEM, at de må ringe rundt selv for å få informasjon. HALLO!? Det flaueste er at de får spalteplass på forsiden, jeg ville vært superflau og ikke fortalt noen om denne gigant-fadesen som jeg selv hadde satt meg i. Voks opp, og fiks situasjonen din sjæl. Jeg har mer sympati for andre som har vært utenlands fra før dette tok til. Men de har vel hatt god tid på å komme seg hjem? Hvorfor vente til alt kollapser?! Anonymkode: 369bc...3f3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #18 Del Skrevet 14. mars 2020 Noen av oss arbeider for norske bedrifter og myndigheter i utlandet og er koronafast i land med svært dårlige helsetilbud. Jeg synes du er slem. Anonymkode: 5b8c7...e4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg