AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #1 Skrevet 14. mars 2020 Sitter å leser om foreldre som ikke jobber nå for de må følge opp barna. Typ. 5 til 7 klasse, med undervisning hjemme.... Vi har ikke fått arbeidsplan fra læreren, men ikke søren om jeg tar meg fri for å overta undervisning. Her gjør barnet maks 1 time selv med arbeid etter skoletid pr. Dag, og når vi har avtalt og jeg sitter maks 90 min pr. Dag og hjelper. Bruker vi mer tid enn dette så dropper vi å fullføre..... Anonymkode: 07b88...a37
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #2 Skrevet 14. mars 2020 Vi har fått en arbeidsplan for 5. Klasse. Her forutsettes det skole fra 9-14, med innlagt matpause og fysisk aktivitet. Så varierer det jo hvor mye barna klarer selv og hva de trenger hjelp til. Anonymkode: 94ba1...722
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #3 Skrevet 14. mars 2020 Her er det planlagt skole fra 8.30 til 14 fra mandag og dette er femte. Og slik blir bok dagene fremover, de får beskjed om når det er pause og hva de bør gjøre da (spise, bevegelse etc). Hadde en test på opplegget igår, da var det satt av x antall min til å gjøre matteoppgaver og en oppgave som skulle sendes inn i et annet fag. Det jeg observerte var at dette er nytt for mange så foreldrene må i hovedsak bistå ved å snakke med barna om den nye arbeidsformen og at de faktisk er på skolen og ikke har fri. Når dette faller på plass + kommunikasjonsveiene til lærerne blir vante (dvs chat ikke muntlig) så tror jeg mye er gjort. Selv er jeg hjemme og følger ekstra opp da ungen her i huset har ekstrautfordringer (bla dysleksi og nå kommer jo mye skriftlig), dette er jo ikke så lett å ivareta for lærerne nå da det er nettbasert. Anonymkode: 248cb...8b6 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #4 Skrevet 14. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her er det planlagt skole fra 8.30 til 14 fra mandag og dette er femte. Og slik blir bok dagene fremover, de får beskjed om når det er pause og hva de bør gjøre da (spise, bevegelse etc). Hadde en test på opplegget igår, da var det satt av x antall min til å gjøre matteoppgaver og en oppgave som skulle sendes inn i et annet fag. Det jeg observerte var at dette er nytt for mange så foreldrene må i hovedsak bistå ved å snakke med barna om den nye arbeidsformen og at de faktisk er på skolen og ikke har fri. Når dette faller på plass + kommunikasjonsveiene til lærerne blir vante (dvs chat ikke muntlig) så tror jeg mye er gjort. Selv er jeg hjemme og følger ekstra opp da ungen her i huset har ekstrautfordringer (bla dysleksi og nå kommer jo mye skriftlig), dette er jo ikke så lett å ivareta for lærerne nå da det er nettbasert. Anonymkode: 248cb...8b6 Om foreldre flest tenker som deg, så kommer dette til å gå kjempefint.🙂 Hilsen lærer Anonymkode: e1e8d...260 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #5 Skrevet 14. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her er det planlagt skole fra 8.30 til 14 fra mandag og dette er femte. Og slik blir bok dagene fremover, de får beskjed om når det er pause og hva de bør gjøre da (spise, bevegelse etc). Hadde en test på opplegget igår, da var det satt av x antall min til å gjøre matteoppgaver og en oppgave som skulle sendes inn i et annet fag. Det jeg observerte var at dette er nytt for mange så foreldrene må i hovedsak bistå ved å snakke med barna om den nye arbeidsformen og at de faktisk er på skolen og ikke har fri. Når dette faller på plass + kommunikasjonsveiene til lærerne blir vante (dvs chat ikke muntlig) så tror jeg mye er gjort. Selv er jeg hjemme og følger ekstra opp da ungen her i huset har ekstrautfordringer (bla dysleksi og nå kommer jo mye skriftlig), dette er jo ikke så lett å ivareta for lærerne nå da det er nettbasert. Anonymkode: 248cb...8b6 Barnet mitt har autisme og adhd.. Og jeg kan ikke være hjemme. 2,5 timer pr. er det vi har. Hvor mye er forventet egentlig? Anonymkode: 07b88...a37
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #6 Skrevet 14. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om foreldre flest tenker som deg, så kommer dette til å gå kjempefint.🙂 Hilsen lærer Anonymkode: e1e8d...260 Ikke alle som har mulighet til å være hjemme. Når man har mulighet til å følge opp på hjemmebane så skjønner jeg at dette er null stress. Ikke alle har det. Anonymkode: 07b88...a37
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #7 Skrevet 14. mars 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke alle som har mulighet til å være hjemme. Når man har mulighet til å følge opp på hjemmebane så skjønner jeg at dette er null stress. Ikke alle har det. Anonymkode: 07b88...a37 Og det forstår nok også de fleste lærere. Her er vi alle i en ny og ukjent situasjon. Både elever, foreldre og lærere har blitt kastet inn i dette, og alle parter må bidra så godt de kan. Jeg tror det viktigste er at skole og foreldre samarbeider og snakker sammen. Jeg jobber på ungdomsskole og forventer ikke at foreldre sitter med ungene hele dagen. Jeg er tilgjengelig for elevene hele skoledagen, og kan svare på alt faglig. Men det jeg håper foreldrene kan bidra med er å holde et øye på at ikke deres unge faller helt ut. Om de ikke er hjemme på dagtid, så be om å få se hva som har blitt gjort i løpet av dagen, snakk med ungen, bli enig om rutiner og forventninger. Ikke bare på grunn av det faglige, men for å opprettholde rutiner og å unngå at de heller henger rundt ute eller samles. Og om det oppstår problemer, så håper jeg at de tar kontakt med meg, slik at vi sammen kan finne ut av ting. Det ser ut til at ditt barn har noen spesielle behov, og da er det lurt å begynne med å ta en prat med lærer og finne et opplegg som funker for dere og ditt barn. Anonymkode: e1e8d...260 1
Anbefalte innlegg