NIKI Skrevet 13. juni 2005 #1 Skrevet 13. juni 2005 Jeg har nettopp mottatt en giro fra SOS-barnebyer. Det er en giro som man kan sette inn et valgfritt beløp, og det er en gave personlig til mitt fadderbarn. Jeg er litt usikker på hvor mye jeg skal gi. Tenker på 500,- Noen av dere som har gitt gave til deres fadderbarn? Og evt. hvor mye? Hva synes dere? Niki.
NIKI Skrevet 16. juni 2005 Forfatter #2 Skrevet 16. juni 2005 Ingen som har synspunkt på hvor mye man bør gi?
Gjest Madam Felle Skrevet 16. juni 2005 #3 Skrevet 16. juni 2005 Jeg syns 500 høres ut som et bra beløp, for 500 er myyyyye mer verdt for fadderbarnet ditt enn for deg.
Gjest Gjesta Skrevet 16. juni 2005 #4 Skrevet 16. juni 2005 Jeg syns 500 høres ut som et bra beløp, for 500 er myyyyye mer verdt for fadderbarnet ditt enn for deg. Kjempeflott, pengene kommer godt med den dagen fadderbarnet ditt skal etablere seg!
Gjest gjesten Skrevet 20. juni 2005 #5 Skrevet 20. juni 2005 Jeg har sos-fadderbarn og har sendt henne 200 kr hver bursdag og hver jul i snart 10 år nå. Pengene settes på egen konto for henne og brukes som startkapital når hun må ut av barnelandsbyen og klare seg selv. (de har jo flere faddere) Har du råd til 500 er det flott, men det er jo mye penger i tillegg til det månedlige fadderbeløpet.
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2005 #6 Skrevet 22. juni 2005 Jeg har fadderbarn et annet sted jeg, og vi får ikke sende egne gaver til barna. Da må de gå til fellesskapet. Har litt lyst til å bytte pga det, men kan jo ikke gjøre det pga han gutten jeg er fadder for! Stakkars, jeg har jo bilde av han og greier. Når jeg tenker meg om er den organisasjonen teit, for jeg mailet de for to måneder siden og ba om råd når det gjalt betaling, jeg hadde gått i surr på hvor mange måneder frem jeg har betalt, men de har fortsatt ikke svart... :-?
Gjest Melk Skrevet 22. juni 2005 #7 Skrevet 22. juni 2005 Setter inn 50-100 kr en til to ganger i året.
Gjest Valhalla Skrevet 22. juni 2005 #8 Skrevet 22. juni 2005 "Ditt" fadderbarn brukes om og om igjen, egentlig er det ingen som har et eget fadderbarn.
Gjest Melk Skrevet 22. juni 2005 #9 Skrevet 22. juni 2005 "Ditt" fadderbarn brukes om og om igjen' date=' egentlig er det ingen som har et eget fadderbarn.[/quote'] 1. Det kommer ann på organisasjonen. 2. SOS-barn har 3-4 faddere hver fra hele verden, for å sikre kontinuitet om noen skulle falle fra. Pengene fordeles likt. Slikt får man info om når man er medlem.
Gjest Valhalla Skrevet 22. juni 2005 #10 Skrevet 22. juni 2005 Pengene fordeles likt ja og de har forskjellige faddere, hva er egentlig det personlige i det. Men godt triks, det skal de ha.
Gjest Melk Skrevet 22. juni 2005 #11 Skrevet 22. juni 2005 Pengene fordeles likt ja og de har forskjellige faddere' date=' hva er egentlig det personlige i det. Men godt triks, det skal de ha.[/quote'] Det personlige? At jeg følger oppveksten til en bestemt gutt, og han får brev fra meg og gaver til jul og bursdag. Og sparepenger. Trisk eller ikke trisk, om det får flere til å støtte foreldreløse barn på en skikkelig måte, så er jo det supert. Går ut fra at de fleste (slik jeg gjorde) leser om dette før de melder seg inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå