Gå til innhold

Trygler ungdommer om ikke å feste

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ungdom «fester for å feire at de har fri fra skole og slipper skoleeksamen. Dette er svært uheldig, da det er vanskelig å vite hvem som er smittet», skriver Ungdomsavsnittet ved Majorstuen politistasjon på sine Facebook-sider.

https://www.dagbladet.no/nyheter/trygler-ungdommer-om-ikke-a-feste/72247714

Hjerneskada unger

Anonymkode: 4fa6d...af2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er bare tragisk. Flere ungdomskoler og politikammer som har gått ut med tilsvarende informasjon.

Hvor er foreldrene? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns foreldrene burde klare å passe på disse snørrungene sine. Så vanskelig kan det ikke være. Eller er foreldre helt evneveike?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Trude.lutt skrev:

Dette er bare tragisk. Flere ungdomskoler og politikammer som har gått ut med tilsvarende informasjon.

Hvor er foreldrene? 

De har vel dratt på hytta.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes dette er så trist. Håper alle ungdomsforeldre tar ansvar nå og setter ned foten. Har jo tenkt litt på om det at så mange ungdom (og eldre og naturligvis) trosset forbudet mot Kollen har vært med på å øke denne smittespredningen. Var jo faktisk etter det tallene begynte å stige markant.. 

Anonymkode: cef92...55d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungdom skjønner ikke at de kan smitte noen som ikke tåler å bli syk (eldre, barn, folk med nedsatt immunforsvar). De skjønner ikke konsekvenser og jeg antar de bare kommer til å fortsette og feste. Dessverre. Jeg var lik da svineinfluensaen (ikke like ille som corona, men var mye snakk om influensaen da også) kom. Jeg dro på fester, brydde meg lite om jeg ble sykt. Tenkte ikke over at selv om JEG tåler sykdommen, så er det andre som ikke tåler den. Glad jeg har lært. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har vel dratt på hytta.

Sikkert. Sikkert endel av de samme foreldrene som ikke ante at barna var i Kollen forrige helg. Eller som forrige helg var uenig i at Kollen skulle stenge.... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når du leser på kvinneguiden over hvor direkte dumme menneksker er så blir jeg ikke sjokka

Anonymkode: 59a46...c95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Missbehave skrev:

Ungdom skjønner ikke at de kan smitte noen som ikke tåler å bli syk (eldre, barn, folk med nedsatt immunforsvar). De skjønner ikke konsekvenser og jeg antar de bare kommer til å fortsette og feste. Dessverre. Jeg var lik da svineinfluensaen (ikke like ille som corona, men var mye snakk om influensaen da også) kom. Jeg dro på fester, brydde meg lite om jeg ble sykt. Tenkte ikke over at selv om JEG tåler sykdommen, så er det andre som ikke tåler den. Glad jeg har lært. 

Men da må faktisk foreldre/De voksne sette ned foten. Hvis barna/ungdommen ikke forstår alvoret. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Trude.lutt skrev:

Men da må faktisk foreldre/De voksne sette ned foten. Hvis barna/ungdommen ikke forstår alvoret. 

Ja, selvfølgelig skal de det. Jeg hadde virkelig ikke latt min ungdom gå på fest i disse tider. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er ikke bare de som ikke forstår alvoret, når det er en egen tråd her inne om en i helsevesenet som har privatfest med jevnaldrende.  Fy F!

Anonymkode: 53f4f...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke bare de som ikke forstår alvoret, når det er en egen tråd her inne om en i helsevesenet som har privatfest med jevnaldrende.  Fy F!

Anonymkode: 53f4f...dfe

Det at folk, uansett alder, ikke forstår alvoret kommer til å føre til strengere tiltak. 

Det er mange som tenker anbefalingene gjelder alle andre, bare ikke dem selv. Helseministeren sa ifra om at ingen bør dra på hytta.... fra kl 18 til kl 19 ble det registrert 500 nye mobiltelefoner i Hemsedal.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutter siden, The Kitten skrev:

Syns foreldrene burde klare å passe på disse snørrungene sine. Så vanskelig kan det ikke være. Eller er foreldre helt evneveike?

Foreldrene er på hytten.

Anonymkode: 7f53a...4ab

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• Opprett ny...