AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #1 Del Skrevet 13. mars 2020 Noen som vet? Eller kan man smittes på nytt sånn at dette bare går i loop? Anonymkode: 5b138...86f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #2 Del Skrevet 13. mars 2020 Det vet de ikke. Det finnes enkelttilfeller hvor noen er blitt friske og så smittet på nytt. Anonymkode: 6e265...c2f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #3 Del Skrevet 13. mars 2020 Det er det store spørsmålet. Som den før meg skrev, det vites ikke. Helt ukjent. Det ser slik ut, men det kan være flere grunner til at det ser slik ut enn bare at de faktisk er blitt smittet på ny. I tillegg kan viruset mutere og da, da blir det virkelig katastrofe. Q: Can people who recover from COVID-19 be infected again? A: The immune response to COVID-19 is not yet understood. Patients with MERS-CoV infection are unlikely to be re-infected shortly after they recover, but it is not yet known whether similar immune protection will be observed for patients with COVID-19. https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/hcp/faq.html Her er en hel artikkel om det at vi ikke vet. https://www.huffpost.com/entry/can-you-get-coronavirus-again-after_l_5e6a8e2fc5b6dda30fc57d7d Anonymkode: 8ec0a...22f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #4 Del Skrevet 13. mars 2020 Mener det sto skrevet at det finnes to litt ulike varianter av dette, så man kan bli smittet to ganger 😕 Anonymkode: 59deb...cc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Familytree Skrevet 13. mars 2020 #5 Del Skrevet 13. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mener det sto skrevet at det finnes to litt ulike varianter av dette, så man kan bli smittet to ganger 😕 Anonymkode: 59deb...cc8 En stamme av viruset er mer aggressiv enn en annen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #6 Del Skrevet 13. mars 2020 Det vet man ikke enda. Anonymkode: d9f4b...efa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #7 Del Skrevet 13. mars 2020 Huff.. liker ikke🥺 Anonymkode: 915bf...45f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #8 Del Skrevet 13. mars 2020 Alt for tidlig å vite sikkert. Var en lege som mente at dersom en pasient overlevde første omgang med smitte, ville organene være såpass ødelagte at 2ndre runde definitivt ville føre til dødsfall. Så dersom man kan bli smittet på nytt og på nytt uten at kroppen utvikler immunitet, så lover det ikke godt. Noen mener at det er mulig viruset kan mutere til å bli kun barnesykdom etterhvert, men så tidlig som dette er det ingen som kan si noe sikkert. Man får bare håpe på det beste. Anonymkode: d6ab9...66a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #9 Del Skrevet 13. mars 2020 Immunologen her påstår at man blir det: https://www.dagbladet.no/nyheter/gikk-en-faen-i-meg/72244242 Men jeg mener at det kan man nesten umulig vite så tidlig i starten. Det har hele tiden blitt sagt at man kan bli syk flere ganger. Synes media generelt motsier seg selv flere ganger i disse dager. Anonymkode: bdb76...409 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Highhopes Skrevet 13. mars 2020 #10 Del Skrevet 13. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alt for tidlig å vite sikkert. Var en lege som mente at dersom en pasient overlevde første omgang med smitte, ville organene være såpass ødelagte at 2ndre runde definitivt ville føre til dødsfall. Så dersom man kan bli smittet på nytt og på nytt uten at kroppen utvikler immunitet, så lover det ikke godt. Noen mener at det er mulig viruset kan mutere til å bli kun barnesykdom etterhvert, men så tidlig som dette er det ingen som kan si noe sikkert. Man får bare håpe på det beste. Anonymkode: d6ab9...66a Kilde på dette? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #11 Del Skrevet 13. mars 2020 27 minutter siden, Highhopes skrev: Kilde på dette? Hvordan har det seg at mange som hatt viruset nesten ikke merker det og ikke får noen virkning av det hvis organene blir ødelagte? Anonymkode: f1050...1d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Highhopes Skrevet 13. mars 2020 #12 Del Skrevet 13. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan har det seg at mange som hatt viruset nesten ikke merker det og ikke får noen virkning av det hvis organene blir ødelagte? Anonymkode: f1050...1d9 Jeg påstår ikke at jeg har noen særlig kunnskap om det medisinske/biologiske på dette området. Men det er likevel farlig å spre rundt seg konspirasjoner uten å kunne komme med empiriske kilder. Jeg tviler ikke overhodet på at det er svært mye vi ikke vet, både om dette og mye annet, men jeg mener likevel at man ikke skal spre om seg med konspirasjonsteorier av den grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #13 Del Skrevet 14. mars 2020 WHO har vel selv sagt at de ikke vet det ennå, men at man har sett fra tilsvarende virus at immuniteten bare varer for en periode. Så dette viruset har et potensiale i seg til å gå gjennom verden i bølger hvis det ikke stoppes. Anonymkode: a4194...a7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg