Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er programmerer, både av yrke og utdanning, og i grunn livshobby.

Så akkurat på en noe merkelig gullrekke, og det ble stittende med tanker om AI (artificial intelligence). Det er vi som programmerer denne intelligensen, dermed er det også vi som setter begrensninger for den. Med andre ord, det er også vi som "bestemmer" hvor smart den skal være.

Jeg tror vi er et godt stykke unna å få noe som helst som kan være faretruende for oss. Eksempelvis har jeg jobbet mye med en såkalt "chatbot" i det siste, som er i bruk for statlige tjenester. Og den er stokk dum, spør du meg. Etter hvert som den lærer mer, så lærer den i grunn bare å være spydig, og slem. Haha, det sier i grunn litt, da den i all hovedsak lærer fra "peers" - som i det tilfellet er mennesker.

Ville egentlig bare si det, har i grunn absolutt nada fornuftig å komme med, men ville fortelle KG om dette likevel.

God natt!

Endret av Jaybird
Nårsk er virkelig vanskli'
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Come'on 'a, er det KUN corona som står i hodet på folk? Hva med skumle AI som kommer å ta over verden, neuralink osv?

Hva med dere konspirasjonsteorietikere, har dere ingenting å komme med? Wææ. Jeg kjeder meg, coronakarantere, hjemmekontor og whatnot. Hjæælp, si i hvert fall noe da.

Jeg kan legge til at jeg synes Cpt. Morgan sin Dark rum har bittelitt for mye smak for min del. Og at jeg er forelsket i eksen min, som jeg nok aldri kommer til å "få", selv om vi har et veldig godt forhold. Det er vel kanskje en del av grunnen til at det ikke blir noe forhold av det, fordi jeg etter hvert har blitt redd for at vi rett og slett er for gode venner til at det skal bli noe mer. Nesten som om vi er søsken. Og ja, det er en god del år siden vi var sammen, men jeg elsker vedkommende. Jeg gjør virkelig det.

Jeg vil ha oppmerksomhet!! Det er jo åpenbart.

Endret av Jaybird
Skrevet

Seriløst, dere er utrolig dårlige til å gi meg oppmerksomhet.
HRMF!

Skrevet
1 time siden, Jaybird skrev:

Jeg er programmerer, både av yrke og utdanning, og i grunn livshobby.

Så akkurat på en noe merkelig gullrekke, og det ble stittende med tanker om AI (artificial intelligence). Det er vi som programmerer denne intelligensen, dermed er det også vi som setter begrensninger for den. Og vi som også "bestemmer" hvor smart den skal være.

Jeg tror vi er et godt stykke unna å få noe som helst som kan være faretruende for oss. Eksempelvis har jeg jobbet mye med en såkalt "chatbot" i det siste, som er i bruk for statlige tjenester. Og den er stokk dum, spør du meg. Etter hvert som den lærer mer, så lærer den i grunn bare å være spydig, og slem. Haha, det sier i grunn litt, da den i all hovedsak lærer fra "peers" - som i det tilfellet er mennesker.

Ville egentlig bare si det, har i grunn absolutt nada fornuftig å komme med, men ville fortelle KG om dette likevel.

God natt!

Høres ut som min "smart"telefon. Den er bare vanskelig og lite lærevillig! :dry:

Den merkelige gullrekken så jeg og! Nytt på nytt uten publikum var veeeldig rart :ler: 

• Liker 1
Skrevet
Just now, Rumle said:

Høres ut som min "smart"telefon. Den er bare vanskelig og lite lærevillig! :dry:

Den merkelige gullrekken så jeg og! Nytt på nytt uten publikum var veeeldig rart :ler: 

Haha, jeg kjenner meg igjen i forhold til telefonen, den er regelrett dust til tider! 😄 

Og ja, både Lindmo og Nytt på nytt var merkelig uten publikum. Jeg trodde jeg likte serier (sitcoms osv) uten publikum, og dette er første gang jeg har savnet applausen og latteren.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...