Gå til innhold

Dere som hamstrer i butikker- les dette.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lever også på AAP, og synes det kan være skikkelig trangt økonomisk på meg selv - men jeg bor alene. Så kan kun tenke meg hvor mye tøffere det er med to personer i husholdningen. 

Jeg har nok til å leve på akkurat nå, men har ikke bil og en vanskelig fot - så kan ikke kjøpe mer varer enn for 2-3 dager av gangen/det jeg får plass til i ryggsekken.  Synes det er ekstra fælt de som tenker "åh, sånn håndsåpe til 8kr, den kjøper vi ti av" selv om de gjerne foretrekker å bruke en annen til 20-30kr, bare for å ha i "tilfelle". Som da betyr at oss med dårlig råd enten går glipp av noen varer, eller blir tvunget til å kjøpe dyrere varer enn vanlig.  Selv på AAP så pleier jeg å kunne spare 500kr mnd til nødstilfeller (eller om jeg går hull i skoene f.ek), men nå pushes økonomien virkelig på grensen. for de 10kr ekstra her, og 5kr ekstra der for varer det utgjør ganske mye.

Håper hamstrerene har fått det de skal ha nå innen mandag eller noe, så vi andre får en sjangse til å skaffe det vi må ha også. 

Har du forresten noen som kan kjøpe inn for deg TS? Bare slik at din sønn slipper denne ekstra risikoen, det er tøft å be om hjelp, men vet det er mange fantastiske dere ute som ønsker å hjelpe.  

Anonymkode: fa1d2...5ef

Kanskje jeg undersøker muligheten for hjelp her vi bor? Takk for tips.

ts

Anonymkode: 217c4...7d7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å få bestilt varene hjem, er det en mulighet? 

Jeg bor i Stavanger, hvis det er i nærheten så kan jeg være behjelpelig. 

Anonymkode: 7a81f...08f

Tusen takk, men bor ikke der.

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Shapeshift skrev:

Hei ts, om du bor nær Stjørdal-Trondheim-Melhus-Orkanger kan jeg handle for deg og gutten din så dere slipper å dra ut. 

Tusen takk, veldig generøst, men bor ikke der.

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Missy77 skrev:

Jeg kan også være til hjelp hvis du bor i Osloområdet. 

Tusen takk for et generøst tilbud! I første omgang prøver jeg lokale Facebook-sider, men tusen takk for at du bryr deg.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i dagligvare. Vi har allerede begynt med å kjøre ut varer til eldre og syke. 
Setter de på trappen og legger regningen i postkassen. 
Her burde flere dagligvarekjeder trå til for å hjelpe kundene sine mener jeg. 

Har gitt beskjed til flere kunder at det blir nok mat til alle hvis alle viser hensyn. Jeg trengte bare 1 brød i går til meg og sønnen min. Men når folk kjøper 8-9 brød hver så er det selvsagt at det blir tomt. Går heller ikke ant å bake når det er tomt for mel og gjær. Flaks at jeg hadde mel og gjær i skapene slik at jeg fikk slengt sammen en deig og lagd rundtstykker slik at gutten min fikk kveldsmat og frokost dagen etterpå. 
Dette er bare unødvendig og det går utover de få stakkars som trenger bare litt. 
Ser for meg mye kasting av mat de neste par ukene.. 

Anonymkode: c1e11...a04

Jeg kjøper alltid 8 brød i slengen.. 🤔 det er det jeg har plass til i frysen, og med 3 barn holder fet ikke å kjøpe ett om gangen 😊 når det er sagt, så har jeg ikke hamstra noe som helst nå. Jeg jobber i dagligvare og vet det er nok til alle. 

Anonymkode: 2560d...27a

AnonymBruker
Skrevet

Håper du finner noen som kan handle for deg både nå og litt fremover. Helt unødvendig at dere skal utsette dere for smitte når veldig mange er så uforsiktige. Kanskje lage en finn annonse på det? Er jo mange som gjør lignende rundt jul. 

Anonymkode: 1810f...156

AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt har jeg og dama hamstret. Men ikke nå men for 2 uker siden da vi skjønte at dette blir kaos. Vet AKKURAT hvordan nordmenn er. Alle får panikk samtidig. 2 helligdager i jula så tar dem helt av og hamstrer og veldig irriterende for oss 2 uten barn *heldigvis * tenk dere selv nå som det er på måte 2 mnd med "helligdager" ja da løper Ola potet desperate rundt samtidig og smitter. Jeg og dama ser da på nettflix eller går turer i skogen og griller å koser oss. Kom ikke å si noe annet en at dem fleste er medlem i pingvinmarsjen. Hadde for øvrig hele butikken for oss selv for 2 uker siden.. har mat for 4-5 mnd. Planlagt ganske bra da familier gribber til seg på "helligdager"

Anonymkode: 67165...ccd

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Inspirert av en annen tråd, der det etterspørres hva som er galt med å hamstre. 

For å si det sånn. Jeg er en dame på aap pga hjerteproblemer. For 12000 i måneden skal jeg forsørge meg selv og min sønn som også har alvorlig hjertefeil. Jeg er alene om omsorgen , og har lite nettverk. Jeg må derfor ta med sønnen min (i risikogruppa) på butikken. 

med 12000 i mnd, og halv utbetaling hver 14.dag,  har jeg ikke råd til å handle mer enn et par hundre PR gang. Når dere hamstrer, må jeg ta med meg barnet mitt EN gang ekstra, og utsette ham for å bli alvorlig syk fordi dere skal sikre deres egen familie. Når nødvendige husholdningsartikler er utsolgt, må vi snu og returnere neste dag. Det er altså ikke dere i «superfamilier» som øker deres risiko (dere handler jo bare en gang), men folk som meg og min sønn, med umenneskelig dårlig økonomi og potensielle alvorlige helseplager hvis smitte. 

idag tidlig dro vi på butikken kl 7 for å unngå menneskemengder. Men desverre var det fortsatt tomt for melk, brød, kjøttdeig, dopapir, såpe (som er helt nødvendig nå) og det pålegget vi hadde råd til. Nye varer kom kl 14 sto det. Sannsynligvis ville folk da strømme til, og øke risikoen for min sønn og meg med mange prosent. 

Vi blir fortsatt nødt å gå jevnlig på butikken i denne perioden, fordi vi som sagt ikke har råd til å hamstre.

MEN jeg  HÅPER at dere hamstrere der ute ser for dere en liten hjertesyk gutt neste gang dere tar 20 brød istedenfor ett. Det er han (og meg med min tilstand) som må ta støyten for deres egoisme. 

tenk dere om!

Kolonial...?

Anonymkode: 539ac...e1a

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for et generøst tilbud! I første omgang prøver jeg lokale Facebook-sider, men tusen takk for at du bryr deg.

Skulle bare mangle, vi må bry oss om hverandre. ❤️ 
Og hvis det ikke skulle klaffe med facebooksidene, vet du hvor du finner meg. ☺️

• Opprett ny...