AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #21 Del Skrevet 13. mars 2020 24 minutter siden, AnonymBruker said: Alle mine nærmeste er i risikogrupper og kan faktisk dø av dette viruset. JEG har ikke samvittighet til å være den som smitter de med noe de kan dø av. Har du? Anonymkode: 8776b...a93 Alle? For en munter gjeng. Anonymkode: f8b50...fba 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #22 Del Skrevet 13. mars 2020 Jeg tar forholdsregler, men å treffe en venn / venninne ser jeg på som helt ok. Tror det farligste nå om dagen er å gå på butikken, der er det jo mengder av folk. 😉 Anonymkode: f0c3d...fe4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lasox Skrevet 13. mars 2020 #23 Del Skrevet 13. mars 2020 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tar forholdsregler, men å treffe en venn / venninne ser jeg på som helt ok. Tror det farligste nå om dagen er å gå på butikken, der er det jo mengder av folk. 😉 Anonymkode: f0c3d...fe4 Viktig å gi personen sprit til hendene før man går inn om du skal ha besøk av noen. Endret 13. mars 2020 av Lasox Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heisenberg Skrevet 13. mars 2020 #24 Del Skrevet 13. mars 2020 7 minutter siden, Lasox skrev: Viktig å gi personen sprit til hendene før man går inn om du skal ha besøk av noen. Håndsprit hjelper mye mindre enn god håndvask. Corona er et virus og ikke en bakterie. Så er man redd for å få besøk så send dem til vasken i stedet for å sprite hendene deres. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #25 Del Skrevet 13. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er alle i helt sjokk? Friske unge mennesker som hamstrer og stenger seg inne i dørene. altså det er lov å gå ut så lenge man har håndhygiene? Er ikke slik at hvis man går ut så vil viruset klistre seg til deg? mye overdrivelse her. Anonymkode: ce9a8...a54 Jeg skal føde nå, og det å ikke bli smittet er ganske essensielt, for ellers får jeg ikke lov til å ha med meg mannen min under fødselen. I tillegg så må mannen ut fra fødestuen og får ikke lov til å være på barsel, mitt håp er derfor at jeg holder meg frisk også, slik at vi kan ta med babyen og dra rett hjem etter fødselen, og unngå barsel helt. Vi har i tillegg besteforeldre i risikogrupper, så om vi får smitten i hus så kan vi risikere å smitte de videre. Det vil vi selvsagt ikke. Siden man ikke vet om man er smittet eller ei, så synes vi det er vondt å være usikre på om vi kan la de hilse på barnebarn/oldebarn eller ikke, og i såfall hvor lenge man må vente. Anonymkode: 1537e...c51 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #26 Del Skrevet 13. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er akkuratt det. Kan jo ikke avlyse hele livet mitt til august. Dessuten er jeg frisk selv, så skjønner ikke hvorfor jeg skal stenge meg Anonymkode: ce9a8...a54 Du skal stenge deg for å unngå å smitte ANDRE. Hva med å prøve å oppføre deg litt mindre egoistisk? Anonymkode: 34145...fe7 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #27 Del Skrevet 13. mars 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke redd for å være syk, jeg er redd for å smitte noen. Jo mer vi isolerer oss, jo mer begrenser vi smitten, færre mennesker kommer til å dø og denne isolasjonen kommer til å være raskere over. Anonymkode: 0b69f...cbe Og det er nettopp det som er årsaken til alle tiltakene regjeringen har gjort, at vi skal begrense kontakt. Fortsetter vi på samme måte, er det ikke like effektivt. Vi har ikke stengt ned samfunnet for moro skyld, men enkelte er for dumme til å forstå enkle ting. Anonymkode: 34145...fe7 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #28 Del Skrevet 13. mars 2020 15 minutter siden, Heisenberg skrev: Håndsprit hjelper mye mindre enn god håndvask. Corona er et virus og ikke en bakterie. Så er man redd for å få besøk så send dem til vasken i stedet for å sprite hendene deres. Men hallo da, antic hjelper ikke bare mot bakterier, men også VIRUS og sopp, så jo, antibac er noe som hjelper mot coronaviruset. Anonymkode: 34145...fe7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #29 Del Skrevet 13. mars 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle? For en munter gjeng. Anonymkode: f8b50...fba For et utrolig toskete svar! Anonymkode: 880f3...f39 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heisenberg Skrevet 13. mars 2020 #30 Del Skrevet 13. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hallo da, antic hjelper ikke bare mot bakterier, men også VIRUS og sopp, så jo, antibac er noe som hjelper mot coronaviruset. Anonymkode: 34145...fe7 Om antibac skal hjelpe mot viruset må du bruke store mengder. Det må være vått i 30 sekunder. En liten klunk hjelper ikke mot annet enn psyken. Håndvask er alltid å foretrekke når det er tilgjengelig. https://www.abcnyheter.no/amp/helse-og-livsstil/helse/2020/03/11/195655363/forebygg-coronasmitte-slik-vasker-og-spriter-du-hendene-riktig Bruk bare antibac når du ikke har noe alternativ. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #31 Del Skrevet 13. mars 2020 Akkurat nå, Heisenberg skrev: Om antibac skal hjelpe mot viruset må du bruke store mengder. Det må være vått i 30 sekunder. En liten klunk hjelper ikke mot annet enn psyken. Håndvask er alltid å foretrekke når det er tilgjengelig. https://www.abcnyheter.no/amp/helse-og-livsstil/helse/2020/03/11/195655363/forebygg-coronasmitte-slik-vasker-og-spriter-du-hendene-riktig Bruk bare antibac når du ikke har noe alternativ. Selvfølgelig, regner med de fleste har oppdatert seg på dette. Mengden skal tilsvare én teskje (mer hvis du har store hender) og hendene skal være våt i 30 sek. Det er jo effektivt og derfor forstår jeg ikke hvorfor du nevner at Corona ikke er en bakterie og konkluderer dermed at det ikke hjelper (antibiotikum, altså antibakterielle medisiner, hjelper ikke mot virus, men det er ikke relevant i denne sammenheng). Antibac hjelper mot coronaviruset og det er anbefalt å bruke det når du ikke har tilgang på såpe og vann. Anonymkode: 34145...fe7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heisenberg Skrevet 13. mars 2020 #32 Del Skrevet 13. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig, regner med de fleste har oppdatert seg på dette. Mengden skal tilsvare én teskje (mer hvis du har store hender) og hendene skal være våt i 30 sek. Det er jo effektivt og derfor forstår jeg ikke hvorfor du nevner at Corona ikke er en bakterie og konkluderer dermed at det ikke hjelper (antibiotikum, altså antibakterielle medisiner, hjelper ikke mot virus, men det er ikke relevant i denne sammenheng). Antibac hjelper mot coronaviruset og det er anbefalt å bruke det når du ikke har tilgang på såpe og vann. Anonymkode: 34145...fe7 Jeg nevnte det fordi den jeg siterte mente man burde gi gjestene sine antibac før de fikk komme inn. I det tilfellet ville det vært bedre om gjesten ble sendt på badet for å vaske hendene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #33 Del Skrevet 13. mars 2020 56 minutter siden, Lasox said: Selvfølgelig hjelper det litt med å ha god håndhygiene, men men da må alle ha god håndhygiene og det er ikke tilfellet. Det å ta på en handlevogn og handlekurv nå er det verste jeg vet for jeg vet at viruset holder seg i live mellom 4 og 5 dager uten host og selv om jeg skulle ha god håndhygiene generelt så er det ikke nødvendigvis at jeg har det når jeg tar på handlevognen til tross for at jeg vasker meg rett før jeg drar. Man vil jo få bakterie av å ta på ting, og når man da tar på en av handlevognene og kurvene så kan viruset spre seg til deg siden det lever så lenge utenfor host (menneske). Jeg tar alle forholdsregler, men det er ikke dermed at man unngår smitten for det, men nå har jeg isolert meg på hytta for å unngå nærkontakt med mange mennesker ifra big city, men uansett om jeg tar forholdsregler så kan jeg allikevel bli smittet for det å bare være noen meter unna et annet menneske kan være nok til at man får viruset dersom mennesket har viruset uten å vite det. Bare fordi jeg leste dette og lurte på hva (å) host(e) hadde å gjøre i setningene: «host» på engelsk er «vert» på norsk Anonymkode: af497...4cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 13. mars 2020 #34 Del Skrevet 13. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er alle i helt sjokk? Friske unge mennesker som hamstrer og stenger seg inne i dørene. altså det er lov å gå ut så lenge man har håndhygiene? Er ikke slik at hvis man går ut så vil viruset klistre seg til deg? mye overdrivelse her. Anonymkode: ce9a8...a54 Ja overdriver veldig. Kina har minimert skaden og sydommen til å gjelde noen få. I Norge der alle verdensmestre bor og de som ikke satte kraftig nok innsats i dette fra første stund ligger øverst på smittestatistikken. Rart det der egentlig når vi er best. Best i få få mest sykdom. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #35 Del Skrevet 13. mars 2020 11 minutter siden, Heisenberg skrev: Jeg nevnte det fordi den jeg siterte mente man burde gi gjestene sine antibac før de fikk komme inn. I det tilfellet ville det vært bedre om gjesten ble sendt på badet for å vaske hendene. Å gi gjestene antibac er effektivt, etanol dreper ulike virus, bakterier og sopp, og jeg ville gjort det samme dersom jeg fikk besøk i disse coronatidene. Har jeg tilgang på vann og såpe, så er valget enkelt, men antibac er flott å ha med når en er ute eller ikke har tid/mulighet til å vaske hendene. Antibac er hyppig brukt i helsevesenet og er til og med anbefalt. https://www.fhi.no/nettpub/handhygiene/anbefalinger/handdesinfeksjon/ Anonymkode: 34145...fe7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heisenberg Skrevet 13. mars 2020 #36 Del Skrevet 13. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å gi gjestene antibac er effektivt, etanol dreper ulike virus, bakterier og sopp, og jeg ville gjort det samme dersom jeg fikk besøk i disse coronatidene. Har jeg tilgang på vann og såpe, så er valget enkelt, men antibac er flott å ha med når en er ute eller ikke har tid/mulighet til å vaske hendene. Antibac er hyppig brukt i helsevesenet og er til og med anbefalt. https://www.fhi.no/nettpub/handhygiene/anbefalinger/handdesinfeksjon/ Anonymkode: 34145...fe7 Jeg tipper de fleste har tilgang på vann og såpe hjemme hos seg selv. Så derfor ber man besøkende om å vaske hender i stedet for å gi dem antibac som i dette tilfellet er et dårligere alternativ. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #37 Del Skrevet 14. mars 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Er akkuratt det. Kan jo ikke avlyse hele livet mitt til august. Dessuten er jeg frisk selv, så skjønner ikke hvorfor jeg skal stenge meg Anonymkode: ce9a8...a54 1. Man kan være syk og smittebærer uten at man vet det. 2. Selv om man ikke blir syk selv så kan man smitte andre. 3. At man ikke får symptomer selv betyr ikke at andre ikke får det. Anonymkode: 6af78...e41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lasox Skrevet 14. mars 2020 #38 Del Skrevet 14. mars 2020 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Bare fordi jeg leste dette og lurte på hva (å) host(e) hadde å gjøre i setningene: «host» på engelsk er «vert» på norsk Anonymkode: af497...4cf I dette tilfellet så er «host» mennesket. Sitat: "The noun host refers to a person who receives and entertains guests. But hosting also has an ickier side: In biology, a host is an animal, plant or person that provides a home for another organism — like a parasite. Host also functions as a noun, meaning a multitude, horde, or great number." Vet at amerikanske filmer bruker det ordet veldig ofte når det er i slike scenario som dette her med virus. Second quote: "In biology, a host is an animal, plant or person that provides a home for another organism — like a parasite." Om du ikke med deg setningen.. Endret 14. mars 2020 av Lasox Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #39 Del Skrevet 14. mars 2020 Vedder på at hysteriet er over etter påske! Men deilig med litt fri frem til det. Anonymkode: d3de8...2bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supernova_87 Skrevet 14. mars 2020 #40 Del Skrevet 14. mars 2020 Det som er trist å tenke på er at om alle kunne tatt det alvorlig nå og begrenset all sosial kontakt selv om de ikke var syke, så kunne vi begrenset smitten ganske raskt. Men dette kommer jo folk ikke til å greie fordi "det rammer ikke meg". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg