AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #1 Skrevet 13. mars 2020 Vi har valgt å nærmest gå i karantene nå som skole og barnehage er stengt. Vi tar ikke i mot besøk, og vi drar ikke til noen. Sosial kontakt blir via mobil. Vi mener det er best å gjøre det på den måten fordi skole og barnehage er tross alt stengt for en grunn. Og hvis man skal møte venner eller familie som er ute å møter andre så øker jo risikoen for smittespredning. Samtidig håper jeg at dette ikke blir en situasjon over flere uker/måneder siden jeg er veldig sosial av meg i utgangspunktet. Anonymkode: dfdd7...480 15
Jajajane Skrevet 13. mars 2020 #2 Skrevet 13. mars 2020 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har valgt å nærmest gå i karantene nå som skole og barnehage er stengt. Vi tar ikke i mot besøk, og vi drar ikke til noen. Sosial kontakt blir via mobil. Vi mener det er best å gjøre det på den måten fordi skole og barnehage er tross alt stengt for en grunn. Og hvis man skal møte venner eller familie som er ute å møter andre så øker jo risikoen for smittespredning. Samtidig håper jeg at dette ikke blir en situasjon over flere uker/måneder siden jeg er veldig sosial av meg i utgangspunktet. Anonymkode: dfdd7...480 Vi gjør som dere. Alt av kontakt gjennom telefon/pc. Er virkelig ikke krise, og hvis man ikke klarer noen uker uten å møte andre, er det trist. Null problem! Endret 13. mars 2020 av Jajajane 5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #3 Skrevet 13. mars 2020 Ja, her holder vi oss hjemme. Har to små som får kun leke ute i Hagen. Anonymkode: fde89...83e 6
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #4 Skrevet 13. mars 2020 Jeg bor alene, men ja jeg holder meg hjemme hele døgnet, unntatt en tur på butikken i ny og ne. All kontakt med andre foregår på mobil. Jeg er introvert, så dette er ikke nor problem for meg. Anonymkode: 86b7e...f5b 3
Stoltskeiv Skrevet 13. mars 2020 #5 Skrevet 13. mars 2020 Tar forhåndsregler, men jeg drar fortsatt på besøk, men jeg klemmer ikke på de jeg vet er i risikosonen osv. Men prøver å leve så normalt som mulig det lar seg gjøre. Synes det viktig å ikke ta helt av også 2
Svigermor Skrevet 13. mars 2020 #6 Skrevet 13. mars 2020 Akkurat nå, gladjenta96 skrev: Tar forhåndsregler, men jeg drar fortsatt på besøk, men jeg klemmer ikke på de jeg vet er i risikosonen osv. Men prøver å leve så normalt som mulig det lar seg gjøre. Synes det viktig å ikke ta helt av også Jo, det er viktig å "ta helt av" nå. 21
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #7 Skrevet 13. mars 2020 Nei, jeg er ikke redd for å være ute blant folk. Men det har aldri vært så moro som nå å late som om jeg har hoste. Folk skvetter jo bare de hører noen hoste! 😂 Anonymkode: b9d76...b53 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #8 Skrevet 13. mars 2020 Jobber i helsevesenet, så vanskelig å begrense sosial kontakt dessverre. Holder meg hjemme på fritiden Anonymkode: 6945a...efd 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #9 Skrevet 13. mars 2020 Ja, vi holder oss i karantene bortsett fra nødvendige butikkbesøk. Ingen besøk og kun leking i hagen. Det er viktig for de syke og svake at vi gjør vårt ytterste nå! Anonymkode: 39860...aea 7
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #10 Skrevet 13. mars 2020 Mannen er på jobb hver dag. Jeg er hjemme med barna, og på butikken når det trengs. Blir nok endel turer i skogen til uken for å ha noe å finne på. Anonymkode: 369c1...0f6 1
c0ffebe4n Skrevet 13. mars 2020 #11 Skrevet 13. mars 2020 Jepp, jeg og samboer holder oss inne. Har handlet LITT helgegodt, av det vi kunne finne. Så nå blir det «karantene» på oss. Begge er permittert! 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #13 Skrevet 13. mars 2020 Holder meg hjemme og det er så sykt kjedelig. Skal få unna noe skolearbeid, og så pakker jeg sekk og telt og blir helt alene. Enklere å være alene i skogen enn i stua! Anonymkode: 36ba6...da3 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #14 Skrevet 13. mars 2020 Jeg kommer ikke til å gå ut av døra de neste 2-3 ukene. Anonymkode: c0950...116 5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #15 Skrevet 13. mars 2020 27 minutter siden, gladjenta96 skrev: Tar forhåndsregler, men jeg drar fortsatt på besøk, men jeg klemmer ikke på de jeg vet er i risikosonen osv. Men prøver å leve så normalt som mulig det lar seg gjøre. Synes det viktig å ikke ta helt av også Sånne som deg er vel grunnen til at vi til slutt må ha portforbud. Anonymkode: df2ed...9c5 25
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #16 Skrevet 13. mars 2020 25 minutter siden, gladjenta96 skrev: Tar forhåndsregler, men jeg drar fortsatt på besøk, men jeg klemmer ikke på de jeg vet er i risikosonen osv. Men prøver å leve så normalt som mulig det lar seg gjøre. Synes det viktig å ikke ta helt av også Hvis vi ikke tar dette alvorlig nå så kommer denne internasjonale og nasjonale krisen til å vare lengre. WHO sin siste pressekonferanse var veldig klar på at denne pandiminen er ved et kritisk punkt nå. Et av rådene fra Helsevesenet er å minimere kontakt med andre enn nærmeste familie. Anonymkode: 92b7b...dcb 10
Lorieen Skrevet 13. mars 2020 #17 Skrevet 13. mars 2020 Vi holder oss hjemme, drar ikke på besøk, tar ikke i mot besøk. En av oss voksne drar i butikken ved behov, ellers holder vi oss hjemme. Vi handler 1, max 2 ganger i uka. 5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #18 Skrevet 13. mars 2020 Tar ikke imot besøk og drar ikke på besøk, handling tas om det er nødvendig. Men selv det tas på et tidspunkt butikken har få folk. Hadde resten av landet gjort det samme så vil kanskje dette gå over fortere. Besteforeldre, venner og generell familie har vi kontakt med daglig. Men jeg ønsker ikke å risikere livet til noen, derfor tar vi drastiske tiltak. Anonymkode: da7eb...89c 5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #19 Skrevet 13. mars 2020 Jeg er ekstrovert. I tillegg er jeg singel. Pleier å være sosial eller gå ut og finne på ting som konserter, utstillinger, restaurantbesøk ca fem dager i uken. Trener på senter, og har en jobb i et firma med 1500 andre på bygget. Nå har jeg hjemmekontor, og holder på å gå på veggene. Jeg vet jeg kommer til å slite psykisk av å ikke omgås andre, men likevel så tenker jeg å unngå besøk framover. Har gått en tur med en venninne i dag, og det vil vi fortsette med. Men ingen sosialisering utover det. Håper ikke det blir langvarig. Kjenner meg ensom. Men dette er en unntakstilstand og vi må tåle å være litt alene nå. Anonymkode: ee321...4a4 3
Stoltskeiv Skrevet 13. mars 2020 #20 Skrevet 13. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis vi ikke tar dette alvorlig nå så kommer denne internasjonale og nasjonale krisen til å vare lengre. WHO sin siste pressekonferanse var veldig klar på at denne pandiminen er ved et kritisk punkt nå. Et av rådene fra Helsevesenet er å minimere kontakt med andre enn nærmeste familie. Anonymkode: 92b7b...dcb Er jo akkurat det jeg gjør! Det jeg mener med forhåndsregler. Jeg mener mer at jeg ikke er av den typen som isolerer meg hjemme med låst dør. Men jeg har kontakt med nærmeste familie, ikke noen særlig fler. Mener mer det at man ikke trenger å isolere seg helt med mindre man må. Men jeg besøker fortsatt mamma, pappa og søsken. Men ikke noe særlig mer en det, men det gjør jeg aldri ellers eller...
Anbefalte innlegg