Gå til innhold

Det positive ved koronavirus

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ingenting positivt med viruset. Min datter blir nødt til å slutte med sin elskede idrett som har holdt henne oppe der hun hadde venner og forbindelser hvis alt forblir stengt til august eller lenger. Min yngste sønn som trenger sosialisering med andre barn fordi han sliter med sosial kompetanse kommer til å havne enda lenger bak i utviklingen. Min mann må utsette samvær med sine barn i flere måneder, da barna bor i utlandet. Min jobb blir skadelidende fordi jeg må ha hjemmekontor samtidig som jeg har fire barn hjemme, der tre har hjemmeundervisning.

Ja, jeg forstår at det er nødvendig, men det blir bare negative konsekvenser for min familie. 

Anonymkode: 21354...7e5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke akkurat positivt men en tankevekker kanskje. At alle de som nå må ned vesentlig i inntekt som følge av permitteringer, kan få kjenne på hvordan det kan være å ha dårlig råd. Sikter da spesielt til de som alltid skal hakke på, leke bedrevitere og komme med utsagn som: " man må sette næring etter tæring" osv.. til syke og uføre som har det ikke nok fra før.

Anonymkode: ddd73...82f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

pause fra miljøpartiet, det har vært en befrielse. Ingen miljø prat, men at mennesker får være mennesker og bare glede seg der dem er. Ingen politikere i fanget, men stille i hjemmet som hoved agenda. 

Anonymkode: 96448...c47

• Liker 4
Gjest supernova_87
Skrevet
18 timer siden, Krok1 skrev:

Og forferdelig for alle de barna (og voksne) som bor i hjem med vold og omsorgssvikt. Tror ikke det er verdt det for dem. 

Når det ikke er tilrettelagt for at barn kan aktiviseres hjemme, blir det nok ikke bare koz og klemz. Man kan leke i egen hage, om man har en, men ikke sammen med nabobarna. Leste om flere som har forbudt barna sine å snakke med folk over gjerdet. 

Det har vel aldri vært lignende tilstander, ingen presedens og ingen føringer for slikt. 

Sorry, kunne ikke dy meg... Så.. Noe positivt med corona...- mindre utslipp 😄

Dette med barn som bor i familier med vold og omsorgssvikt har jeg også tenkt på. Presset blir større på foreldrene og barna får ikke sårt trengte beskyttelsesfaktorer ved å kunne bli sett av læreren på skolen. Håper barnverstjenesten er midt i utarbeiding av gode løsninger for disse barna! 

Skrevet

Et annet lyspunkt:

Dette viruset er svært smittsomt (derfor det har spredt seg så raskt og blitt en pandemi) og alvorlig nok, men ikke så voldsomt dødelig sammenliknet med en del andre epidemier vi kjenner fra historien. Vi snakker ikke akkurat om Svartedauden her. 

Sånn sett har muligens verden hatt en liten smule flaks. Nå vil det avdekkes strukturelle svakheter og neste gang det dukker opp en alvorlig (og muligens betydelig mer dødelig) pandemi burde vi være bedre rustet.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Leifr skrev:

Et annet lyspunkt:

Dette viruset er svært smittsomt (derfor det har spredt seg så raskt og blitt en pandemi) og alvorlig nok, men ikke så voldsomt dødelig sammenliknet med en del andre epidemier vi kjenner fra historien. Vi snakker ikke akkurat om Svartedauden her. 

Sånn sett har muligens verden hatt en liten smule flaks. Nå vil det avdekkes strukturelle svakheter og neste gang det dukker opp en alvorlig (og muligens betydelig mer dødelig) pandemi burde vi være bedre rustet.

denne epidemien er jo menneskeskapt, bare venter til at wuhan laboratoriet får tv kamera rettet mot seg og stiller kritiske spørsmål til hva dem egentlig har gjort. 

Anonymkode: 96448...c47

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan holde meg unna folk med god samvittighet! Uten at jeg går glipp av noe der ute

Anonymkode: 7a51b...8e9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Idiotene blandt oss blir mer synlige 

AnonymBruker
Skrevet
På 13.3.2020 den 20.09, AnonymBruker skrev:

Synes det er utrolig deilig å jobbe hjemmefra (hjemmekontor)! Skulle ønske jeg kunne gjort det hver dag til vanlig også, eller i hvert fall 2-3 dager i uka. 

Anonymkode: fe8a9...d19

kan du ikke spørre?

Anonymkode: 56a46...13e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på veien til å få en mental breakdown rett før alt ble stengt, så for meg kom Internettundervisningen til riktig tid... (er student med obligatorisk oppmøte på alt) 

Anonymkode: b0972...975

AnonymBruker
Skrevet

Ved enhver situasjon er det NOE som er positivt. Etter dette håper jeg at folk setter mer pris på de små tingene ; som å være frisk og kunne bevege seg ute blandt folk uten fare for liv og helse. 

Mindre pengebruk blir det nok på mange, går mindre penger til spontanhandling, den daglige brusen, kaffe på cafe, restaurantmat osv. Hvis en da ikke bruker mer på netthandel da! 

Anonymkode: 59cac...56b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

At flyselskaper vil gå konk. Det vil bli både etisk og økonomisk vanskelig å starte opp nye av disse etter krisen

Da får vi bukt med denne hinsides unødvendige reisingen og forurensningen på planeten. Globalismen reverseres også.

Planeten vil like dette. Det er nødvendig.

Anonymkode: d3705...647

• Liker 1
Skrevet (endret)

Kanskje at jeg får gjort noe fornuftig i heimen ???  Undere kan skje ......

Nå er jeg i karantene men på hjemmekontor så jeg er sterkt tvilende til meg selv at så mye blir gjort. 

Jeg trives utmerket godt hjemme og så lenge man kan gå ut for å få litt luft så tror jeg at jeg skal klare meg en stund til. 

Endret av punkyB
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At flyselskaper vil gå konk. Det vil bli både etisk og økonomisk vanskelig å starte opp nye av disse etter krisen

Da får vi bukt med denne hinsides unødvendige reisingen og forurensningen på planeten. Globalismen reverseres også.

Og det betyr at min samboer ikke får sett barna sine, for eneste måten han kan komme til dem, er fly. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og det betyr at min samboer ikke får sett barna sine, for eneste måten han kan komme til dem, er fly. 

Det er noe han kan på sikt gjøre noe med. Eller du. Eller dere.

Jeg vil tro planeten er viktigere.

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er noe han kan på sikt gjøre noe med. Eller du. Eller dere.

Jeg vil tro planeten er viktigere.

Nei, planeten er ikke viktigere enn forholdet mitt. Jeg forlater ikke samboer for å redde planeten. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, planeten er ikke viktigere enn forholdet mitt. Jeg forlater ikke samboer for å redde planeten. 

Jeg har heller ikke sagt du skal forlate samboer. Om det aldri gikk et fly mer, hadde dere nok funnet løsninger på dette.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har heller ikke sagt du skal forlate samboer. Om det aldri gikk et fly mer, hadde dere nok funnet løsninger på dette.

Da måtte han bli her og kun ha kontakt med barna via Skype. Dessverre. Enten det eller avslutte forholdet med meg og flytte til hjemlandet og aldri se meg igjen. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler til tross for at de fleste sitter i hvert sitt hjem, et samhold. En følelse om at vi er i dette sammen. Både med henhold til nye pressekonferanser fra regjeringen hver dag med oppdateringer, til også mange gode ord fra folk i diverse sosiale medier, venner familie. For å ikke glemme klappingen på balkongene i går klokken seks. Omsorg, kjærlighet og samhold, til tross for det vi står i. 

Anonymkode: 31585...a04

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Æsj. Vil ikke være i Norge. Merkelig nok er Italia og Tyrkia mine drømmeland

• Opprett ny...