Gå til innhold

Det positive ved koronavirus

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tar av meg barna på dagen

Anonymkode: 86558...800

Skjønner det. Det ville jeg også ha gjort. Det er slitsomt å ha barna på seg halve døgnet.

Anonymkode: d42ec...bab

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner det. Det ville jeg også ha gjort. Det er slitsomt å ha barna på seg halve døgnet.

Anonymkode: d42ec...bab

Hvorfor tok du bare ut halvparten av det jeg skrev? Jeg har ikke mulighet til hjemmekontor da jeg jobber på ett sykehus.

Klart det blir lange dager, men får også god tid til barna på dagen.

Er forøvrig alenemor med 100% omsorg og sykehus ansatt.

Anonymkode: 86558...800

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble glad når barnehagen stengte, jeg får jo tilbringe mer tid med barna mine og det er jo bare ett pluss! 

Men så ble jeg permittert, og det er usikkert om vi har en jobb å gå tilbake til så det satte jo raskt en demper på gleden. 

Nå må vi nærmest snu på hver krone for å ha råd til å betale for barnehage, for pengene skal de ha selv om tilbudet ikke er der.

Anonymkode: 3c47d...fc0

Skrevet

Jeg opplever denne situasjonen som veldig samlende for familien min. 

AnonymBruker
Skrevet

Bussene er nesten helt tomme. Det er faktisk veldig deilig.

Anonymkode: 863b3...e33

AnonymBruker
Skrevet

Jeg slipper å føle meg utenfor fordi jeg blir ekskludert, fordi jeg ikke går rundt med overfladisk pjatt og passer inn i normalboksen. Alle må være hjemme.

At jeg isolerer meg «av hensyn til andre» og ikke fordi jeg ikke vil ut og treffe folk.

Mindre utslipp. I Oslo har vel lufta blitt renere allerede. 

At folk får se at de ikke er udødelige. Dagens samfunn er stappa av narsissister som tror de aldri skal bli gamle eller syke. Livet er en rosa boble. Dyre klær og ditt utseende er det viktigste i hele verden.

Vi får se hvilke jobber som virkelig er viktige. 

Det blir fellesskap. Vi ser hvor mye vi trenger hverandre. 

Anonymkode: 7a51b...8e9

• Liker 3
Skrevet

Det beste er at jeg får masse tid til å gjøre ingenting og til å slappe av. Det trengs.

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor snakker ingen om det positive ved koronavirus? 

Som at foreldre endelig blir tvunget til å være med barna sine i stedet for at andre skal ta seg av dem mens de jobber i hele dag?

Det er muligens stressende for mange, men det sosiale båndet som blir bygget opp i disse tidene er i det lange løp verdt det. 

Anonymkode: 84a4a...526

Barna få lært litt om det å kjede seg, og aktivere seg selv.

Skrevet

Til sammenligning. Har hørt mange eldre som sier at de savner det samholdet som var under krigen. Altså ikke krigen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det beste med denne situasjonen er at vi får testet landets beredskap og samfunnsikkerhet på tvers av kommuner, institusjoner, landegrenser og interaksjoner mellom mennesker. 

for min egen del: 

- Må lære meg å ha en buffer til sånt

- Aldri havne i en situasjon der man ikke har arbeidskontrakt (min kontrakt gikk ut 5. Mars, og ny kontrakt er gjeldende fra 1. april, men er ansatt der fremdeles nå. Kunne ikke vært dårligere timing mtp. Sykemelding...)

Anonymkode: c88d2...8b4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hurra for miljøet 🥂

Anonymkode: fc225...79e

• Liker 1
Skrevet

Jeg leste på nett at lungekapasiteten til en del av de som hadde fått korona, var 20-25% dårligere etterpå. I tillegg snakket ei kinesisk venninne om redusert fertilitet hos menn etterpå. Når vi da vet at fertiliteten i norden har gått ned, er det grunn til bekymring. Foreløpig er ikke dette bekreftede kilder og tall, men hvis det stemmer, har vi et kjempeproblem. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det positve ved coronavirus er kanskje det at de som ellers ville ha følt seg voldsomt krenket av bagateller, nå innser at livet handler om litt større ting enn å sutre over en dum kommentar.

Endret av Bix
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det beste, er at miljøbelastningen og utslippene faller enormt. Dette er allerede målt og etablert som fakta i flere land, bl.a. Kina.

Miljøet på planeten har altså merkelig nok godt av pandemien, selv om menneskene ikke har det som individer på kort sikt.

Anonymkode: 90df9...ab4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, liljene said:

Jeg leste på nett at lungekapasiteten til en del av de som hadde fått korona, var 20-25% dårligere etterpå. I tillegg snakket ei kinesisk venninne om redusert fertilitet hos menn etterpå. Når vi da vet at fertiliteten i norden har gått ned, er det grunn til bekymring. Foreløpig er ikke dette bekreftede kilder og tall, men hvis det stemmer, har vi et kjempeproblem. 

Da begynner man kanskje å sette pris på barna man føder, og det blir ikke lenger like greit å bruke abort som prevensjonsmiddel, slik enkelte gjør.

Anonymkode: 81a01...031

AnonymBruker
Skrevet

For barn som blir mobbet og plaget på skolen og blir utestengt fra det sosiale fellesskapet, må en slik isolasjon føles fantastisk? 

jeg slipper alle skryteinnegg på Face om hva folk foretar seg. Jeg føler meg ensom til vanlig og  synes det er lettere når jeg vet hvordan isolasjonen påvirker andre.  For mennesker med funksjonshemming som til vanlig sitter mye hjemme, så er deres livssituasjon helt normal! Ikke noen forventning om at de nå komme seg ut. 

For blinde som går ute, så er det lettere å orientere seg da de slipper å gå i folkemengder eller bli påkjørt av elsykler. 

Foreldre til kronisk syke barn som har blitt tvunget i jobb når pleiepengene har blitt redusert, får vel full sats igjen og får tid til å være sammen med barnet. 

Anonymkode: ff1da...304

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det positive for meg er at jeg jobber i helsevesenet, kan gå på jobb hver dag og møte mennesker. Samt jobbe ekstravakter, blir bra lønn. 

Anonymkode: 2ab7f...0ad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det positive er at flere jeg kjenner i familien som har hakket på meg i flere år for at jeg må leve isolert og alene nå er i samme situasjon. Jag fryder meg for hver klage de kommer med om at de " går på veggene hjemme " og håper at de kommer ut av dette med en større forståelse hvordan hverdagen til oss alvorlig kronisk syke er. Kanskje det nå blir slutt på anklagene om at jeg er lat og går hjemme fordi jeg ikke gidder annet.

Anonymkode: a5c5c...b61

• Liker 1
Gjest Jegserdeg
Skrevet

Aldri vært så klare satellitt bilder over Kina som det er nå. 

AnonymBruker
Skrevet

-Jeg får mer tid sammen med barna og mannen.

-Jeg har nå tid til å rydde i alle skap og skuffer, og vaske hele skittentøyskurven.

-Tid til å bake gode brød. 

-Jeg kan nå endelig bruke tid på å lage god hjemmelaget mat. 

-Jeg behøver ikke å stresse på jobben for en periode. 

Hadde det ikke vært for alle bekymringene ifbm. dette viruset kunne egentlig dette med nedstengig av skoler og hjemmekontor vært ganske positivt inn i mellom. Stemmer for 14 dagers lock down hvert år som en pandemiøvelse 👍

Anonymkode: 063c0...967

• Liker 1
  • Opprett ny...