Gå til innhold

Det positive ved koronavirus

Fremhevede innlegg

Skrevet
Akkurat nå, Wilmus skrev:

Jeg og, jeg har brakkesjuke allerede, kommer til å bli mentalt ustabil innen få dager😖😖

Altså. Å bli permittert fra jobben i tillegg :(((. Har gjort alt. Skole, yoga, lese bok, spatime osv. Men blir så ekstra sliten av å ikke sosialisere og dra på jobb... dette kommer til å vare ganske lenge... kommer også til å bli ustabil 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haff, dette er deprimerende. Jeg er student, og resten av semesteret blir nettbasert😖 det er en grunn til at jeg ikke meldte meg på nettstudie, jeg har et STORT behov for å være blant folk og ha en variert hverdag. Tanken på isolasjon skremmer vettet av meg😣

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er student, og har da hybel 3 timer unna samboer. Så det er jo helt greit for min del, jeg kan være hjemme, lese i fred og følge forelesningene på nett når de får satt det opp ☺️ Kommer godt med når jeg savner å bare være med samboeren min istedet for å pendle frem og tilbake 

Anonymkode: d6fe6...d4d

AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, Wilmus skrev:

Haff, dette er deprimerende. Jeg er student, og resten av semesteret blir nettbasert😖 det er en grunn til at jeg ikke meldte meg på nettstudie, jeg har et STORT behov for å være blant folk og ha en variert hverdag. Tanken på isolasjon skremmer vettet av meg😣

Har du ingen du kan henge med utenom skolen da? Man kan jo ha lesegruppe selv om skolen er stengt, så lenge man har gode rutiner rundt håndvask osv :) 

AnonymBruker
Skrevet

Ufrivillig sparing, som fører til  luksusferie i 2021 😎

Anonymkode: c7126...279

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du ingen du kan henge med utenom skolen da? Man kan jo ha lesegruppe selv om skolen er stengt, så lenge man har gode rutiner rundt håndvask osv :) 

Det skulle jeg gjerne gjort, men nå er jo det ikke akkurat anbefalt da.. jeg må vel prøve å respektere retningslinjer så langt det lar seg gjøre jeg og, aleneangst eller ei 😕

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Bra for klimaendringene med tanke på mindre fly og annet transport, og luftforurensingen er betydelig lavere!

Anonymkode: 83e4d...bb9

• Liker 2
Skrevet

Vi får testa pandemi systema vi har slik at vi kan lære. Verre ting kan kome. Då har vi sikkert retta opp ein del avvik.

Når detta viruset har brent ut og fleire år seinare vil vi huske corona og handtering av viruset.

Selvsagt ønskjer eg at ingen måtte gå igjennom detta. Og at det aldri brøt ut.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Største fordelen er at jeg og mannen ikke blir uglesett for at vi ikke ønsker å bli nedrent av barselbesøk. Endelig får vi muligheten til å få ro rundt den lille familien vår selv om det kommer en baby. Bare synd at vi ikke kan gjøre de tingene vi hadde tenkt. 

Anonymkode: cd06a...820

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Foreldre i dag aner ikke hvordan de skal omgå sine egne barn. Barna er fremmede for dem. Nå for tiden har barna et nærmere forhold til de barnehageansatte enn sine egne foreldre.

Anonymkode: c1436...47e

Dette stemmer ikke i det hele tatt.  Alle foreldrene jeg kjenner, inkl meg selv, bruker hvert ledig minutt på barna. Kjenner mine barn ut og inn, og de er ikke i nærheten så knyttet til bhgpersonale /skole som de er til meg. 

har du ikke barn selv kanskje?

Anonymkode: e74ca...6e7

• Liker 6
Skrevet

Kommer til å bli mindre av de fleste andre smittsomme sykdommer en stund, siden folk har mindre  unødvendig nærkontakt med andre, og flere vasker henda. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor snakker ingen om det positive ved koronavirus? 

Som at foreldre endelig blir tvunget til å være med barna sine i stedet for at andre skal ta seg av dem mens de jobber i hele dag?

Det er muligens stressende for mange, men det sosiale båndet som blir bygget opp i disse tidene er i det lange løp verdt det. 

Anonymkode: 84a4a...526

Tar av meg barna på dagen, men må jobbe på kvelden. Håper inderlig ikke at min jobb stenger, jobber på sykehus. 

Anonymkode: 86558...800

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Wilmus skrev:

Tja, det kommer jo an på hvordan det utvikler seg.. men for moder jord vil det vel være positivt hvis hun blir kvitt en god del av oss...?🤭

Hehe, bra det ikke er bare jeg som har det synet

Anonymkode: 093ae...a5e

AnonymBruker
Skrevet

Det positive for meg som introvert er at resten av landet også må være introverte nå😂 Endelig ingen pushing på sosiale aktiviteter og to do's. Jeg kan endelig holde meg helt for meg selv uten å måtte ta hensyn til alle som trenger sosial kontakt 😂

Anonymkode: 03d68...420

Dagene er som vanlig minus alt maset 😂

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror folk har godt av mere tid til å ta det med ro og connecte med seg selv. Skulle ønske ett av råda fra myndighetene var å drive en halvtime mindfulness meditasjon hver dag. Jeg tror vi hadde løst store verdensproblemer om alle gjorde det en periode. 

Anonymkode: 8c1af...3f2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Wilmus skrev:

Det skulle jeg gjerne gjort, men nå er jo det ikke akkurat anbefalt da.. jeg må vel prøve å respektere retningslinjer så langt det lar seg gjøre jeg og, aleneangst eller ei 😕

Nettstudier og jobb i helse er ikke værst nå. Intorvert eller ei hadde det nesten vært rart for meg og å sitte inne hele dagene. Gost å ha noe å gå til :)

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Wilmus skrev:

Du burde heller være redd for å bli syk.

Anonymkode: c1436...47e

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettstudier og jobb i helse er ikke værst nå. Intorvert eller ei hadde det nesten vært rart for meg og å sitte inne hele dagene. Gost å ha noe å gå til :)

Jeg selv er introvert, men jeg blir smågal når jeg ikke har andre muligheter enn å være isolert i mitt eget hjem. I tillegg er jeg avhengig av å trene ute for å holde meg i form. 

Anonymkode: 75fed...bee

AnonymBruker
Skrevet

Finner ikke noe positivt. Må jobbe dobbelt så mye som før og ser ungen min mindre enn normalt.

Anonymkode: 04c23...e9b

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor snakker ingen om det positive ved koronavirus? 

Som at foreldre endelig blir tvunget til å være med barna sine i stedet for at andre skal ta seg av dem mens de jobber i hele dag?

Det er muligens stressende for mange, men det sosiale båndet som blir bygget opp i disse tidene er i det lange løp verdt det. 

Anonymkode: 84a4a...526

Og forferdelig for alle de barna (og voksne) som bor i hjem med vold og omsorgssvikt. Tror ikke det er verdt det for dem. 

Når det ikke er tilrettelagt for at barn kan aktiviseres hjemme, blir det nok ikke bare koz og klemz. Man kan leke i egen hage, om man har en, men ikke sammen med nabobarna. Leste om flere som har forbudt barna sine å snakke med folk over gjerdet. 

Det har vel aldri vært lignende tilstander, ingen presedens og ingen føringer for slikt. 

Sorry, kunne ikke dy meg... Så.. Noe positivt med corona...- mindre utslipp 😄

• Liker 1
  • Opprett ny...