Gå til innhold

Ingen virkning av p-pillene lenger

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, er ei 14 år gammel jente som har gått på p-pillene Microgynon over 1 år nå. Før oppstart kunne jeg blø gjennom den største tampongen + et stort nattbind på få timer. Hadde veldig lite eller ingen kramper. 

Rett etter oppstart ble alt 100 ganger lettere. Ble kvitt krampene, blødningene ble mye lettere og jeg fikk mye mer energi.

Nå er alt snudd opp ned. De siste menstruasjonene mine har vært veldig tunge, blør ekstremt mye og har skikkelig vonde kramper. Siden jeg blør så mye så har jeg hoppet over den pillefrie uken noen ganger nå bare for å få en pause. I går tok jeg den første pilla på brett nummer 3. Det jeg stusser så mye over er hva som skjer med kroppen min nå. Alt er bare helt kaos fysisk og psykisk. Er så deprimert og får angstanfall ut av ingenting. Huden min har aldri vært så uren og fæl og jeg har ekstreme humørsvingninger som jeg aldri har opplevd. Har småblødd i 3-4 dager men nå kom det ferskt mensblod. Jeg har aldri glemt en pille og tar den til samme tid hver dag. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg får en kraftig menstruasjon midt inni den lange tiden med p-pillene. Har også uutholdelige kramper i korte perioder der jeg føler jeg må kaste opp. Er skikkelig dårlig nå og har 0 energi.

Vet noen hva som er galt? Jeg vil ikke ha det sånn her noe lenger. Kan jeg ha gått for lenge uten den pillefrie uka? Jeg har jo hørt om folk som går hele år i strekk på vanlige p-piller uten noen blødninger. Er ikke p-pillene mine sterke nok til å håndtere alt?

Jeg tar imot alt av feedback som jeg kan få. Er så kvalm og sliten at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg selv.

Anonymkode: 0fbd3...3c9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sånn skal du jo ikke måtte ha det, du må snakke med legen du har om å kanskje prøve en annen type pille. Det er ikke sånn at en type pille vil passe for alle, noen må prøve ut litt. 

Anonymkode: 52171...4d5

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke sikkert, Ts, at man finner riktig type piller for akkurat deg på første forsøk. Så på mandag går du på legesenteret sin nettside eller sender du en SMS/e-post til legen (det er trolig ganske valnskelig å ringe akkurat nå i korona-tider, så bruk nettet om du kan) og forklarer kort problemet og ber om ny time. Og så ser dere på det sammen.

Det er ikke uvanlig å «spotte» (altså blø litt eller endel) midt i et brett om en hopper over en eller flere pillefrie uker. Å spotte er ikke farlig, og å hoppe over den pillefrie uka er helt supert, og det du skal gjøre, om du kan. Men noen av oss (meg inkludert) får «mensen» midt i brett 2 om vi forsøker hoppe over pillefri uke. Og om dette gjelder deg så er det beste å enten ta pillefri på slutten av hvert brett, eller bytte merke. I ditt tilfelle virker det som om «bytte merke» er en grei løsning. 

Lykke til. :) 

Anonymkode: 217da...6f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...