Gå til innhold

Hva skjer med psykologtimer fremover?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var hos psykologen min i dag på samtale. Privat, så har åpent enda. Men mulig det blir stengt sa hun. De på vente på beskjed videre. Da blir det samtaler på tlf i stedefor. 

Anonymkode: 80dad...952

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var hos min privatpraktiserende psykolog i går. Satte opp neste time som vanlig da. Vi får se hva som skjer. Jeg antar at i verste fall kan vi snakkes på telefon, selv om jeg foretrekker ansikt til ansikt. 

Anonymkode: df9a9...0f8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå må helsevesenet drive med streng prioritering for å forhindre smitte. Så da sier det seg selv. Man vil bli tilbudt telefonkonsultasjon. En samtale ansikt til ansikt er ikke verdt å dø for. 

Anonymkode: 71bf9...c21

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tipper det blir telefon eller video en del steder mens noen bare tar helt akutte ting. Det er vel fordi man skal frigjøre kapasitet til at leger og sykepleiere kan omdisponeres til å jobbe andre steder. 

Anonymkode: 3b0b8...a97

Gjest Daryl Dixon
Skrevet

Min psykolog er privatpraktiserende, og det ble avlyst tidlig. Får tilbud om telefon og Skype. 

AnonymBruker
Skrevet

Min er privatpraktiserende med offentlig avtale. Hadde time som vanlig denne uka, og fikk beskjed om at hvis en av oss (eller begge) havner i karantene så kan vi ta timen over telefon. Hvis ikke så går det som vanlig. Men vet at poliklinikken her i byen har stengt, og flere avdelinger på DPS har skrevet ut pasienter som ikke er på akuttpost eller tvang.

Anonymkode: 3b294...93f

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge jeg og behandler er friske og myndighetene ikke gir beskjed om annet skal timene til uken gå som vanlig. Kan hende vi går tur. Går til avtalespesialist. Regner ikke med noen hånd å holde i eller klemmer fremover - det skal jeg takle fint om jeg bare får se noen. Bor og er alene.... 

Anonymkode: 0efed...b9e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Interessant hva studenthelsetjenesten gjør? Siden alle forelesninger skal gå online, så må vel de gjøre det samme? Eller via telefon. Er svært takknemlig over at jeg ikke har behov for en slik tjeneste nå.

Men jeg synes veldig synd på en psykolog som hadde privat praksis( uten avtale) med en høgskole. 
Etter som jeg har hørt så har hun ikke den kontakten nå. Jeg vet ikke om noen ønsker å bruke penger( full pris)  på en psykolog i disse corona tider? 

Anonymkode: dc319...0de

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle ha avsluttende samtale om en ukes tid, og henvises til videre behandling. Men fikk bare melding om at den utsettes til ubestemt dato.

Sliter med depresjon og noen traumer. Forstår jo at de måtte gjøre det men synes såklart det er vondt å bare plutselig stå uten noen videre støtte. Skulle og ha arbeidsforbredende trening men det og er så og si avlyst. Så får vel søke sosialstønad og se om jeg får en deltidsjobb, noe som virker litt vanskelig for tiden. Har et digert hull i cvn.

Så er jo frustrert og stressa, men skjønner jo at ingen akkurat forutser det som skjer nå.

Anonymkode: ee9a1...17e

• Opprett ny...