Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk et flåttbitt for bare 2 dager siden. (Vi har katter, så det er nok dem så har fått den med inn i huset.) Ble bitt på kne hasen og tror ikke flåtten kan ha satt der så lenge. Den var ihvertfall ikke noe feit. Jeg er nå en del hoven og rød i et område på 8-10 cm. Klør og varm. Når jeg leser om flått bitt så tar det litt tid før symptomer på borreliose viser seg, men er det vanlig reaksjon på flåttbitt jeg har nå? Noen som har erfaring?
Jeg går til lege hvis det ikke gir seg, men i disse dager har jeg ikke lyst å gå unødvendig til lege. 

Anonymkode: 373b6...639

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt mange flåttbitt i livet og ingen av dem hadde den fryktede sykdommen i seg. Det ble litt rosarødt rundt bittet, men trakk seg tilbake igjen etter hvert. Jeg har også tatt prøver som viste at jeg ikke var smittet av noe. Se det an vil jeg si. 

Anonymkode: f77cd...29f

AnonymBruker
Skrevet

Gå for all del til lege. Du har jo symptomer. Det er nå de kan gjøre noe med dette og behandle. Hvis du lar det gå over av seg selv risikerer du utmattelse og det som verre er resten av livet. Gå til lege. Seriøst. Dette kan være kjempealvorlig. Ikke stol på folk som har hatt det og er fine. De var heldige, fint for dem. Ikke ødelegg livet ditt.

Anonymkode: 5c714...cd3

• Liker 1
Skrevet

Hvis du er bekymret kan du ta kontakt med lege, kanskje de har innført video-samtaler? Vet de har begynt med det noen steder .

Jeg har hatt flere flott-bitt, og selv om jeg tar de vekk med en gang hovner jeg opp og det tar litt tid før det gir seg. 

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gå for all del til lege. Du har jo symptomer. Det er nå de kan gjøre noe med dette og behandle. Hvis du lar det gå over av seg selv risikerer du utmattelse og det som verre er resten av livet. Gå til lege. Seriøst. Dette kan være kjempealvorlig. Ikke stol på folk som har hatt det og er fine. De var heldige, fint for dem. Ikke ødelegg livet ditt.

Anonymkode: 5c714...cd3

Tar en vurdering i morgen hvis det øker i omfang denne hevelsen. Blir bare litt i stuss siden det står skrevet flere steder at det tar noen dager og uker før symptomene kommer, men at det er vanlig at noen kan bli litt rød rundt stikk stedet. Syntes bare at hevelse og rødheten var litt stor. Men jeg er også en som reagerer lett på stikk. 

AnonymBruker
Skrevet

Kom deg til lege ASAP. Jeg ble bitt av en flått to steder på kroppen min i fjor og begynte å hovne opp og ble rød. Når bittet ble ca 5 cm i diameter gikk jeg til lege og fikk konstatert begynnende Borrelia.Fikk en heftig penicillin kur som jeg skulle ta i et par uker-4gram pr dag noe som er mye. Uten penicillin hadde jeg nok utviklet Borrelia som kunne gjort meg veldig syk. Når man får et rødt merke etter flåttbitt, sier legene at man Ikke skal vente til det nærmer seg 5 cm.. 

Anonymkode: 13db5...74a

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tilbakemelding dere! 😊

Jeg gikk til lege i dag siden det var blitt noe større i omkrets. Skal ta antibiotika nå i et par uker. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...