Gå til innhold

Rus Og tilbakefall pga corona

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kvinne 28. Ferdig i rusbehandling i 2013. 

Jeg har ikke rørt noe siden. 

Russug er dog nå, sterkere enn aldri før.

Trening har vært min redning.

Etter jeg skiftet miljø har jeg vært medlem av to treningssentre. Først stengte det ene, jeg tenkte ok jeg kan fortsatt gjøre noe annet på det andre.

Vips, var det andre også stengt.

Jeg trenger pepper. Og jeg trenger det NÅ.

Jeg trenger å trene. Jeg trenger å gjøre hobbyen min på treningsklubbene . Jeg trenger å gjøre det som reddet meg ut av regelverket.

Men alt er stengt og jeg er i ferd med å få et tilbakefall . Hva gjør jeg.

Anonymkode: 08c51...2d8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da bruker du naturen! Gå tur, løp, ta styrkeøvelser. Heldigvis er det vårtempraturer flere steder. 
Dette klarer du! 

Anonymkode: ef055...e2c

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Etter jeg skiftet miljø har jeg vært medlem av to treningssentre. Først stengte det ene, jeg tenkte ok jeg kan fortsatt gjøre noe annet på det andre.

Jeg trenger å trene. Jeg trenger å gjøre hobbyen min på treningsklubbene . Jeg trenger å gjøre det som reddet meg ut av regelverket.

Finne ett alternativ til treningsstudio. Om du pleier å trene sammen med noen så kan dere evt bruke naturen som treningsstudio. Finnes sikkert øvelser man kan gjøre ute. Håper det ordner seg for deg!

Anonymkode: 3c47f...9e8

• Liker 3
Gjest Dævendøtte
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du løper ute i skogen, tar masse tunge push-ups og planker!

Og så slutter du å bruke corona som unnskyldning for rus! Du er sterkere enn som så. 

Lykke til ❤️ 

AnonymBruker
Skrevet

Tren hjemme. Supersett og trisett. Lag deg en utfordring som for eksempel x antall reps i push ups. 

Anonymkode: 109ba...a3f

Skrevet

Du har vært så flink! Ikke la denne midlertidige tilstanden ødelegge dette fine nye livet.

Tenk alternativt. Tren hjemme. Mange fine treningsvideoer på YouTube også hvis du trenger gruppetimer. 

Dette skal ikke bli en unnskyldning for sprekk, Søster!💪🏻

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tenk på årene som rusfri som en gave. Tenk at du har holdt deg rusfri i alle disse årene, og nå vet du hvorfor! Fordi du trengte en frisk og sunn kropp til det som nå kommer.  Sjekk om du har mulighet til å være frivillig i Røde Kors eller lignende? Da kommer du deg ut, er fysisk aktiv og holder deg opptatt mentalt.

Vurdert å føre dagbok også?

Anonymkode: cd0a9...ff1

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da bruker du naturen! Gå tur, løp, ta styrkeøvelser. Heldigvis er det vårtempraturer flere steder. 
Dette klarer du! 

Anonymkode: ef055...e2c

Takk men det er ikke det samme i det hele tatt. I min hobby møter du venner som du anser som familie. Du blir brått og brutalt revet vekk fra dem nå.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenk på årene som rusfri som en gave. Tenk at du har holdt deg rusfri i alle disse årene, og nå vet du hvorfor! Fordi du trengte en frisk og sunn kropp til det som nå kommer.  Sjekk om du har mulighet til å være frivillig i Røde Kors eller lignende? Da kommer du deg ut, er fysisk aktiv og holder deg opptatt mentalt.

Vurdert å føre dagbok også?

Anonymkode: cd0a9...ff1

Jeg prøvde å ringe dem nå men ingen som tok tlf.

AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: 5ab4c...347

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan også minne deg selv om at uansett hva du føler du "trenger" så er det helt og holdent ditt valg. Ingen tvinger deg. Som andre her foreslår kan du ta deg en tur i marka. Du "får" ikke tilbakefall, det"skjer" ikke med deg deg. Det er du som i så fall tar et valg om å ta dop. Ikke gjør det, og ikke lag deg mentale unnskyldninger som at "treningssenteret er stengt, det er så vanskelig for meg". Livet er vanskelig. Hold deg opptatt med alternative aktiviteter. 

Anonymkode: 8c20e...4c6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke du innlagt nå uansett da? Eller blander jeg brukere kanskje

Anonymkode: fca7c...55b

AnonymBruker
Skrevet

Nei du trenger det ikke! Det er bare hjernen din som spiller deg et puss og minner deg på gamle vaner fordi din nye vane faller litt bort nå. Mennesker er vanedyr, du må finne på noe annet!

Amf gjør deg tynn og stygg, stygg hud, stygge tenner, hårtap, kan påvirke menstruasjon og fruktbarhet, og ikke minst så påvirker det hjernen så sterkt at ikke bare psykose og sinnsykdom er vanlig blandt brukere, men hyppig bruk direkte dreper hjernevev. Dette har de funnet ut ved obduksjon av hjernen til brukere av sentralstimulerende stoffer. Hjernevevet forsvinner bokstavelig talt.

Og før den tid så ødelegger det lykkehormonene sånn at man føler livet er mere meningsløst uten og må ha mer og mer for å opprettholde lykkebalansen, derfor er det så avhengighetsskapende og du har vært døds flink som har slutta! Aldri fall tilbake igjen til den dritten der!!!

Er forståelig at du føler ekstra sterkt på suget etter den dopamintilførselen fordi trening gir også mye dopamin så nå når du ikke får trent kjenner du det ekstra. Du er nødt til å bruke andre måter, selvom du ikke tror du liker å løpe deg en tur i skogen så gjør det noen ganger og du vil begynne å digge det fordi du får dopamin av det også. Eller sykle offroad, hoppe opp trappene i oppgangen, trene hjemme eller på Skype timer (du kan jo foreslå Skype trening med de du vanligvis trener med så dere kan ha det sosialt over nett). Å lage mat og spise god mat øker også dopamin nivåene, du kan Google etter særlige ingredienser for dette (mørk sjokolade f. Eks)

Anonymkode: 87957...5e9

AnonymBruker
Skrevet
På 13.3.2020 den 15.54, AnonymBruker skrev:

Ring NA - du kan helt garantert snakke med en sponsor på Facetome/Skype - og de har garantert et opplegg nå som mange må i karantene.

Meld deg inn et sted so har nettbasert trening, og kjøp noe utstyr du kan ha hjemme. 

Du kan også jogge/sykle ute så lenge du er frisk.

Og du er helt garanert ikke alene om dette, kjenner flere tidligere rusavhengige som har brukt trening som erstatning og er veldig avhengig av den støtten.

Men de er også alle med i NA (anonyme narkomane). 

Anonymkode: f8c5b...abf

Skrevet

Tråden er ryddet for forherligelse av lovbrudd.

Kragebein, adm

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen av trenerne eller de du har trent med som du kunne tatt kontakt med? Kanskje dere kan ha en felles treningsøkt over skype, face el?

Anonymkode: 98bf9...c06

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det med deg?

Syns og NA er noen du burde ringe. De har åpent for møter også.

Anonymkode: 87957...5e9

AnonymBruker
Skrevet

NA! 

Anonymkode: 7da82...e1d

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det med deg? 💛

Du har valgt å være rusfri i 7år nå, det er en bragd!! Karantenetiden er tøff for alle, og ekstra tøff for de som sliter med psyisk uhelse fra før. Jeg har tro på deg, du har allerede hatt 7år som rusfri. - da tror jeg du klarer to uker til i karantene 💪🏼💪🏼 

Anonymkode: 05487...162

• 7 måneder senere...
Skrevet

hgjdfhg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...