Gå til innhold

Hvordan påvirker viruset psyken din?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Usikker på hvilken kategori jeg skulle putte denne i. 

selv sliter jeg med komplekse traumer og noe tvang. Sistnevnte har blusset fullstendig opp. Hvis jeg ikke gjør sånn og sånn og sånn, så risikerer jeg smitte. Altså, jeg vasker nøkler og mobildeksler to ganger daglig. For å nevne noe. Blir så sliten og uvitenheten omkring hvor lenge dette vil vare gjør ikke behovet mitt for kontroll enklere å håndtere. Prøver å tenke fornuftig, men angsten tar mye overhånd nå. 

Anonymkode: d47cc...1fa

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke redd for smitte for min del. Er litt bekymret for verdensøkonomien og litt irritert.

Anonymkode: 41a77...c5d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke redd for smitte for min del. Er litt bekymret for verdensøkonomien og litt irritert.

Anonymkode: 41a77...c5d

Ts her. Tenker og føler det samme som deg

AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe særlig. Litt interessant at mange nå er litt i min virkelighet. Testes for kreftspredning hver 3. måned, som er mye mye mye mer dødelig enn Korona. Er ikke så fanatisk som du er. 

Anonymkode: f52ad...668

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mer bekymret for at DPS skal bli stengt. For jeg har behov for psykolog, ikke pga corona. 
Er redd for å bli luket ut fordi jeg er for flink til å leke frisk. Jeg er ikke den som slår meg vrang og truer med selvmord i trass for å forsikre meg om at jeg får beholde behandleren min. Er redd for at de som roper høyest, vil få hjelp først. Mens de som trenger det mest, blir utelukket fordi de er for syke til å rope høyt nok. 

Anonymkode: 5ec5a...77a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er mest stresset for at mannen skal bli syk (jeg klarer ikke ta hånd om barn) eller at jeg ikke kan få behandling.

Har en nokså invalidiserende men ikke livstruende tilstand. 

Anonymkode: 4fbb0...41a

AnonymBruker
Skrevet

Angstnivået er veldig høyt. Mennesker skremmer meg,og jeg trenger daglig eksponering... forferdelig med denne lukkingen av samfunnet. Og verre skal det bli når det er over og man skal tilbake til hverdagen.

Anonymkode: 0deaa...d16

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke noe særlig. Litt interessant at mange nå er litt i min virkelighet. Testes for kreftspredning hver 3. måned, som er mye mye mye mer dødelig enn Korona. Er ikke så fanatisk som du er. 

Ts. Sender deg mange varme tanker! 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er mer bekymret for at DPS skal bli stengt. For jeg har behov for psykolog, ikke pga corona. 
Er redd for å bli luket ut fordi jeg er for flink til å leke frisk. Jeg er ikke den som slår meg vrang og truer med selvmord i trass for å forsikre meg om at jeg får beholde behandleren min. Er redd for at de som roper høyest, vil få hjelp først. Mens de som trenger det mest, blir utelukket fordi de er for syke til å rope høyt nok. 

Anonymkode: 5ec5a...77a

Ts. Uff, sender deg så mange varme tanker. Måtte høre med min behandler om avtalene neste uke. Har avtalespesialist og foreløpig skal det gå som normalt.  
Ta vare💗

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er mest stresset for at mannen skal bli syk (jeg klarer ikke ta hånd om barn) eller at jeg ikke kan få behandling.

Har en nokså invalidiserende men ikke livstruende tilstand. 

Anonymkode: 4fbb0...41a

Mange gode tanker og ønsker for at dette ikke skal ødelegge for mye💗

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Angstnivået er veldig høyt. Mennesker skremmer meg,og jeg trenger daglig eksponering... forferdelig med denne lukkingen av samfunnet. Og verre skal det bli når det er over og man skal tilbake til hverdagen.

Anonymkode: 0deaa...d16

💗

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har diagnoser som gjør at jeg er slik. 

• Liker 4
Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Gorilla skrev:

Jeg har samme problematikk som deg, komplekse traumer, angst og tvang. Jeg håper ikke dps blir stengt for tanken er at jeg skal avslutte der til sommeren og bli henvist til privat psykolog med avtale. Så jeg håper vi får sendt den henvisningen før dps evt stenger.. 

Ts. Forstår bekymringen din. Kan du kanskje forsøke å ringe og forklare og spørre? Så får du i alle fall svar. 
Jeg er veldig glad for å gå til avtalespesirlist. Han har blitt redningen min mtp hvor fleksibel og tålmodig han er og jeg får ikke den "jeg er en pasient på dette sykehuset med pakkeforløp"-følelsen som DPS gav. 
Ta vare!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alt oppfølgingstilbudet mitt er stengt inntil videre (Dps, kommunal tiltak, mulig det spøker for akuttspsyk). Det er ganske kjipt.

Kjenner et par som er innlagt til rusbehandling, hvor institusjonene de er på stenger nå, så de blir sendt hjem. Problemet er at noen av dem ikke har et hjem.

Det virker vesentlig kjipere.

Anonymkode: cf360...306

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Alt oppfølgingstilbudet mitt er stengt inntil videre (Dps, kommunal tiltak, mulig det spøker for akuttspsyk). Det er ganske kjipt.

Kjenner et par som er innlagt til rusbehandling, hvor institusjonene de er på stenger nå, så de blir sendt hjem. Problemet er at noen av dem ikke har et hjem.

Det virker vesentlig kjipere.

Anonymkode: cf360...306

Så trist for deg og alle som blir berørt av dette. De som virkelig trenger noen. Er selv takknemlig for at min private behandler inntil videre beholder timene, fordi han ikke har fått beskjed om å stenge kontoret. 
Håper inderlig at situasjonen og tiltakene endrer seg fort. 

AnonymBruker
Skrevet

Er mest bekymret for å bli sendt hjem fra psykiatrisk fordi de ønsker å ha færrest mulig tilsatte og pasienter her pga smittefare, og jeg trenger hjelp på et høyere nivå enn jeg kan få hjemme.

Selve koronaen er jeg ikke så bekymret for. Tar de forholdsregler jeg har blitt anbefalt, og bruker ikke mer tid på å tenke på det..

Anonymkode: 083f0...421

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har det veldig dårlig psykisk. Er redd for at foreldrene mine som er over 60 skal dø. Jeg hadde ikke taklet det om det skjedde. Redd jeg selv skal dø også siden jeg er ikke klar for det nå, men mest redd for foreldrene mine.

Anonymkode: 1207c...6c3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er visse ting jeg er bekymret for, som helsa til flere i familien. Er også bekymret for samfunnsøkonomien og at folk hamstrer og får panikk så det blir tomt. 

MEN jeg er så introvert som man kan bli. Og å ta vare på folk ved å holde seg unna dem var etterlengtet nå. Nå kan jeg sitte inne eller gå meg en tur i skogen med god samvittighet uten å føle at jeg må sosialisere. Så klart er det ikke ideelt dette her, ikke engang for meg. Men jeg har det greit. 

Anonymkode: 1249d...f93

AnonymBruker
Skrevet

Er allerede i en vanskelig situasjon med en lang sykdomsperiode og usikker økonomi fremover, så for meg blir jo dette nå forverret på grunn av corona. Samtidig tenker jeg at vi blir mange i lignende situasjon nå og at det derfor vil være mer forståelse i samfunnet. 

Anonymkode: 4f32c...ef8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er stressa. Vi har dårlig økonomi og jeg var på nippet til å få meg en bra jobb. Får nok ikke den nå siden jeg må være hjemme pga barnehagene er stengt. Jeg er ikke redd for å bli syk, vi er generelt friske, men jeg er stresset over at det er så alvorlig. 

Anonymkode: fb780...807

• Opprett ny...