AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #161 Del Skrevet 13. mars 2020 6 hours ago, AnonymBruker said: Til alle som sier at jeg bør bytte jobb. Ja, det skal jeg saktens meg gjøre! Dette var dråpen! Anonymkode: 0e827...e7d Do it, do it...Tør jeg foreslå lærer. Kanskje ikke.. Anonymkode: 56a66...058 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pearl2.0 Skrevet 13. mars 2020 #162 Del Skrevet 13. mars 2020 Unnskyld meg, TS? Du får beholde jobben, slipper å være redd for å bli permittert og kan benytte deg av barnehage- og skoletilbud. Bufuckingshu. Det er ikke noen netflix-ferie å underholde småbarn som krangler og skriker hele dagen uansett hvor mye man prøver å legge opp til lek og moro, samtidig som man skal forsøke å ha jobbsamtaler og møter via nett og tlf. Må også jobbe hele kvelden, så fri har vi absolutt IKKE. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #163 Del Skrevet 13. mars 2020 Altså... Hva? Du visste vel da du valgte yrket at du må jobbe enda hardere enn vanlig dersom det oppstår unntakstilstander som dette i samfunnet? Mener du virkelig at helsepersonell skal i karantene eller ha hjemmekontor? Hva tenker du skal gjøres med de syke da? Her lever jeg i frykt for at både jeg og mannen permitteres (jobber i service-yrker) og må leve på dagpenger i utviss tid. Hadde gjort mye for en trygg og stabil jobb nå. Anonymkode: 2ed55...1b7 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #164 Del Skrevet 13. mars 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Og attpåtil være så utrolig takknemlige for å få "trø til"? Vi må som de eneste sette barna våre i barnehager, som har blitt vurdert utrygge for alle andres unger. Disse barnehagene er også fylt opp med utelukkende barn av helsearbeidere, som er ekstra utsatt for smitte. Vi skal gå på jobb, med økt risiko for at alle vi er glad i blir smittet? Og dette for luselønn. Ja ja, her er i alle fall én helsearbeider som ikke føler seg beæret. Anonymkode: 0e827...e7d Du valgte selv å jobbe i helsesektoren. Og vet at sånt kan skje. All ære til dere som står på no! Anonymkode: 5b0d2...cf9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #165 Del Skrevet 13. mars 2020 Hvor i landet bor du ts? Jeg kan godt bytte. Så kan du være her og underholde barn og nabobarn, lage mat og forhandle i krangler, samtidig som du forsøker å jobbe 100%. Vi alle setter pris på jobben dere gjør, men ikke se på oss andre som om at vi har ferie. Det er like mye omstilling og alvor for oss. Anonymkode: 9f274...70a 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #166 Del Skrevet 13. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Altså... Hva? Du visste vel da du valgte yrket at du må jobbe enda hardere enn vanlig dersom det oppstår unntakstilstander som dette i samfunnet? Mener du virkelig at helsepersonell skal i karantene eller ha hjemmekontor? Hva tenker du skal gjøres med de syke da? Her lever jeg i frykt for at både jeg og mannen permitteres (jobber i service-yrker) og må leve på dagpenger i utviss tid. Hadde gjort mye for en trygg og stabil jobb nå. Anonymkode: 2ed55...1b7 Altså... Hva? Du visste vel da du valgte yrket at det er svært usikkert? Hvis du ville ha en trygg jobb kunne du jo bare blitt helsepersonell. Anonymkode: 2f369...5c8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #167 Del Skrevet 13. mars 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvorfor slik bitterhet? Synes du at du har for mange til å hjelpe? Tror du pasientene med pusteproblemer som kommer inn til et overarbeidet sykehus heller vil reise hjem enn å bli behandlet av noen som ikke lever og ånder for jobben sin? Anonymkode: 2f369...5c8 Spesielt ånder ja! Men man forventer tross en slags profesjonalitet i møtet med helsearbeidere, gjør man ikke. Anonymkode: 56a66...058 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #168 Del Skrevet 13. mars 2020 15 minutter siden, AnonymBruker said: Eller skadefro: «Haha, til pass for deg at du ble syk, du som har hatt koronaferie mens jeg har slitt her!» 😳 Anonymkode: b4d61...548 Det er nok ganske mye større sjanse for at de som må jobbe med syke hver dag blir smittet enn oss som kan daffe rundt hjemme. Anonymkode: 2f369...5c8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #169 Del Skrevet 13. mars 2020 Ja, jævlig morsomt med det du kaller «koronaferie». For en banebrytende idioti. Jeg har blitt permitert, og det er absolutt ingen garanti at jeg har en jobb å gå tilbake til senere. Sytkuk. Anonymkode: cacd5...af5 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iceman Skrevet 13. mars 2020 #170 Del Skrevet 13. mars 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi skal få beholde jobben mens resten frykter permitteringer, oppsigelser, tap av bolig og uoverkommelig gjeld. Jeg er takknemlig for å få være sykepleier i dag. Anonymkode: 7c9b9...284 Mens de i de fleste andre jobber kan holde seg hjemme og ikke risikere eksponering for viruset blir du utsatt for høy risiko for smitte. Fint at du tør da, hadde ingen gjort det hadde det stått enda verre til med landet nå. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #171 Del Skrevet 13. mars 2020 Både jeg og samboer har samfunnskritiske jobber. To små barn, eldstemann på fire har astma og er mere utsatt for luftveisinfeksjoner. Jeg kjenner på en frykt å sende han i barnehagen når situasjonen er som det er, men faen heller. Vi er i en ekstraordinær situasjon landet vårt ikke har opplevd maken til siden krigen. Vi er de heldige som får beholde både jobb og hele lønnen, mens resten av Norge er redd for permitteringer, oppsigelser og konkurser. Staten ordner med barnevakt for oss, når alle andre må fikse sånt selv. Du aner egentlig ikke hvor heldig og privilegerte vi er, i en nå så ganske skakkjørt og skummel verden. Anonymkode: 0ca8b...b19 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iceman Skrevet 13. mars 2020 #172 Del Skrevet 13. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jævlig morsomt med det du kaller «koronaferie». For en banebrytende idioti. Jeg har blitt permitert, og det er absolutt ingen garanti at jeg har en jobb å gå tilbake til senere. Sytkuk. Anonymkode: cacd5...af5 Du sitter trygt hjemme og slipper å bli eksponert for smitte. Du har ingenting å klage over. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #173 Del Skrevet 13. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er nok ganske mye større sjanse for at de som må jobbe med syke hver dag blir smittet enn oss som kan daffe rundt hjemme. Anonymkode: 2f369...5c8 Jeg arbeider som tannlege, så jeg har vært godt eksponert for smittestoff, hver dag. Anonymkode: b4d61...548 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #174 Del Skrevet 13. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg arbeider som tannlege, så jeg har vært godt eksponert for smittestoff, hver dag. Anonymkode: b4d61...548 Og i likhet med deg så må både TS og annet helsepersonell på jobb og behandle alle. Hvorfor driver dere da og slenger dritt til hverandre i en slik situasjon? Er det stress, eller er dere alltid slik? Anonymkode: 2f369...5c8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #175 Del Skrevet 13. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og i likhet med deg så må både TS og annet helsepersonell på jobb og behandle alle. Hvorfor driver dere da og slenger dritt til hverandre i en slik situasjon? Er det stress, eller er dere alltid slik? Anonymkode: 2f369...5c8 Jeg er ikke bitter for at andre kan ha hjemmekontor, og klager ikke. Jeg har heller ingen kolleger, eller venner som er leger og sykepleiere som sutrer på denne måten. Anonymkode: b4d61...548 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #176 Del Skrevet 13. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg er ikke bitter for at andre kan ha hjemmekontor, og klager ikke. Jeg har heller ingen kolleger, eller venner som er leger og sykepleiere som sutrer på denne måten. Anonymkode: b4d61...548 Bra for deg. Er alle like lite støttende som deg også? Anonymkode: 2f369...5c8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #177 Del Skrevet 13. mars 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal love deg det ikke er noen "koronaferie" i mitt hus. Med en på 14 mnd som er OVERALT,og ei på 14 hjemme fra skolen jeg har jobba knallhardt for å få henne avgårde til , siden skolestart i høst, grunnet angstproblematikk... ingen runding av netflix her...er alene med dem og får ikke ivaretatt mine eldre slektninger som er alene og redde. Du har all min sympati og takknemlighet hvertfall! Anonymkode: 8a51f...388 Enig. Jeg er sykepleier å er på jobb hver dag nå mens far er hjemme med en 1 åring, en 3 åring og en 14 åring. Det er ikke noe ferie for han her hjemme. Anonymkode: fdb9e...345 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #178 Del Skrevet 13. mars 2020 Helsepersonell risikerer både sin egen helse og sin families helse ved å jobbe nå, og det må være lov å synes at det ikke er så gøy selv om vi har valgt yrket selv. Vi er bare mennesker vi også! Synes det er usmakelig å harselere med helsepersonell som synes dette er en vanskelig situasjon. Anonymkode: e017e...902 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #179 Del Skrevet 13. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bra for deg. Er alle like lite støttende som deg også? Anonymkode: 2f369...5c8 Skal jeg støtte bitterhet og egosentrisme? Hvorfor er du så engasjert? Anonymkode: b4d61...548 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #180 Del Skrevet 13. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helsepersonell risikerer både sin egen helse og sin families helse ved å jobbe nå, og det må være lov å synes at det ikke er så gøy selv om vi har valgt yrket selv. Vi er bare mennesker vi også! Synes det er usmakelig å harselere med helsepersonell som synes dette er en vanskelig situasjon. Anonymkode: e017e...902 Det er forskjell på å synes at dette er vanskelig, og det å være bitter på andre mennesker og nedlatende kalle deres hverdag for «koronaferie». Anonymkode: b4d61...548 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg