AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #121 Del Skrevet 13. mars 2020 Ferie ja... for hvem? I hvert fall ikke meg. Ufør, kronisk syk, er i en dårlig periode. Og det forventes nå at jeg skal ha hjemmeskolen for en med spesialbehov som til og med skolen sliter med å undervise, samtidig som jeg passer på minstemann så ikke han ødelegger noe eller skader seg. Mens jeg selv er nærmest sengeliggende. Jammen sa jeg ferie! Anonymkode: 2be2b...f1f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #122 Del Skrevet 13. mars 2020 Du har i det minste jobb og lønn nå, ts! Mine venner i restaurantbransjen har ikke jobb lenge, og dette er folk som er underbetalte og har dårlig råd fra før av! Anonymkode: bd267...58d 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #123 Del Skrevet 13. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men hva er gevinsten i å vite? Anonymkode: e8a1f...9eb Da blir du satt i karantene, får «ferie» du og, og blir ekstra oppfulgt pga du er helsepersonell og du trengs i live? Anonymkode: c2af9...b95 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bollis Skrevet 13. mars 2020 #124 Del Skrevet 13. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, skal bytte sektor så fort som mulig! Var desverre 19, ung og dum da jeg valgte yrke. Anonymkode: 0e827...e7d Husk å frasi deg autorisasjonen i samme slengen 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #125 Del Skrevet 13. mars 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber i fagforening, og kan trøste deg med at å skulle gjøre jobben min på et halvfungerende datasystem fra kjøkkenbordet, samtidig som jeg passer tvillingene på 3 og prøver å få 10-åringen, 12-åringen og 14-åringen til å gjøre skolearbeid, ikke på noen måte føles som noen ferie. Herregud, det skal bli noen lange uker... Anonymkode: abf63...0e6 Dette! Og når vi tillegg er livredde for at både jeg og mannen er på nippet til å bli permittert samtidig, og da redusere begges inntekt med nesten 30% - det er mye penger hver mnd! Det er på ingen måte noen feire stemning her! Anonymkode: f579c...b3b 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #126 Del Skrevet 13. mars 2020 Her var det så mange utakknemmelige og selvsentrerte mennesker at jeg blir direkte flau over å være nordmann! I Kina har flere helsearbeidere, den yngste bare 29 år, dødd fordi de har blitt smittet på jobb, og så klager folk på at nå må de passe på ungene sine selv? Jeg håper flest mulig fortsetter i helsevesenet, uansett om de gjør det for å ha trygg jobb eller hva det måtte være, og jeg holder meg inne så mye jeg kan for å unngå i gi dere unødvendig jobb i disse dager. Vi trenger absolutt alle som kan gjøre en slik jobb nå. Anonymkode: 2f369...5c8 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #127 Del Skrevet 13. mars 2020 Jeg er i permisjon med en på 3 mnd som spiser annenhver time på natta. Nå må jeg i tillegg være barnehage for fireåringen og hjemmeskolelærer for otteåringen, skal love deg at det ikke er ferie. Mannen er på jobb, nå legges hans turnus om til 12-timersøkter og med stort mannenfall er det overtid herfra til evigheten. Hadde jeg ikke vært i jobb hadde jeg hatt hjemmekontor (det er full jobb det også!). Barna kan jo ikke besøke venner engang og alt av aktiviteter er innstilt, så det er full rulle og litt til fra morgen til kveld. I tillegg liker minste ikke vogn/sjal, så da blir det mest innetid (=kaos). Skulle gjerne gått på jobb alene for meg selv med hyggelige kolleger noen dager jeg!! Synes imidlertid at risiko rundt korona og at dette faktisk er liv eller død for noen er vesentlig viktigere enn at jeg skal klage på å få ødelagt permisjonen min med alt for lite søvn, søskenkrangling hele dagen og at jeg egentlig burde vært splittet på i hvert fall tre personer akkurat nå. Og ja, mannen kan fort komme hjem og smitte oss alle - bare venter på at det skjer. Anonymkode: 0f881...2a0 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #128 Del Skrevet 13. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er i permisjon med en på 3 mnd som spiser annenhver time på natta. Nå må jeg i tillegg være barnehage for fireåringen og hjemmeskolelærer for otteåringen, skal love deg at det ikke er ferie. Mannen er på jobb, nå legges hans turnus om til 12-timersøkter og med stort mannenfall er det overtid herfra til evigheten. Hadde jeg ikke vært i jobb hadde jeg hatt hjemmekontor (det er full jobb det også!). Barna kan jo ikke besøke venner engang og alt av aktiviteter er innstilt, så det er full rulle og litt til fra morgen til kveld. I tillegg liker minste ikke vogn/sjal, så da blir det mest innetid (=kaos). Skulle gjerne gått på jobb alene for meg selv med hyggelige kolleger noen dager jeg!! Synes imidlertid at risiko rundt korona og at dette faktisk er liv eller død for noen er vesentlig viktigere enn at jeg skal klage på å få ødelagt permisjonen min med alt for lite søvn, søskenkrangling hele dagen og at jeg egentlig burde vært splittet på i hvert fall tre personer akkurat nå. Og ja, mannen kan fort komme hjem og smitte oss alle - bare venter på at det skjer. Anonymkode: 0f881...2a0 Buhu at du har barn. 😅 Anonymkode: 7bfbc...112 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #129 Del Skrevet 13. mars 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her var det så mange utakknemmelige og selvsentrerte mennesker at jeg blir direkte flau over å være nordmann! I Kina har flere helsearbeidere, den yngste bare 29 år, dødd fordi de har blitt smittet på jobb, og så klager folk på at nå må de passe på ungene sine selv? Jeg håper flest mulig fortsetter i helsevesenet, uansett om de gjør det for å ha trygg jobb eller hva det måtte være, og jeg holder meg inne så mye jeg kan for å unngå i gi dere unødvendig jobb i disse dager. Vi trenger absolutt alle som kan gjøre en slik jobb nå. Anonymkode: 2f369...5c8 Jeg klager ikke på at jeg må passe på ungene. Men jeg sier at det ikke nødvendigvis føles som en ferie for alle. Og at det finnes omstendigheter som gjør at det kan være himla tøft framover med unger hjemme. Anonymkode: 2be2b...f1f 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #130 Del Skrevet 13. mars 2020 Vi setter pris på at dere ofrer dere for oss. Takk takk! Anonymkode: 0239f...785 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rant Skrevet 13. mars 2020 #131 Del Skrevet 13. mars 2020 Er det noe jeg har misforstått. Helsearbeider. 🤫 Er ikke det et yrke man primært utøver helse arbeid? Hvorfor i all verden har du valgt deg et yrke med en jobb du ikke ønsker utøve? På tide å skifte beite slik at andre som brenner for yrke slipper til og får seg jobb. All ære til helsearbeidere, politi og brannfolk som jobber dag og natt når samfunnet trenger det. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #132 Del Skrevet 13. mars 2020 Akkurat nå, Rant skrev: Er det noe jeg har misforstått. Helsearbeider. 🤫 Er ikke det et yrke man primært utøver helse arbeid? Hvorfor i all verden har du valgt deg et yrke med en jobb du ikke ønsker utøve? På tide å skifte beite slik at andre som brenner for yrke slipper til og får seg jobb. All ære til helsearbeidere, politi og brannfolk som jobber dag og natt når samfunnet trenger det. Hmm er vel lov til å være frustrert selv om en er helsearbeider? Man brenner ikke for yrket sitt heeeele tiden. Og kanskje ikke alltid i slike situasjoner. Anonymkode: 7bfbc...112 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #133 Del Skrevet 13. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hmm er vel lov til å være frustrert selv om en er helsearbeider? Man brenner ikke for yrket sitt heeeele tiden. Og kanskje ikke alltid i slike situasjoner. Anonymkode: 7bfbc...112 Men man vet nøyaktig hva man går til når man utdanner seg innenfor det feltet. Anonymkode: f9670...b7e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #134 Del Skrevet 13. mars 2020 Håper ikke TS er representativ for de fleste helsearbeidere for tiden. Vi er andre også, som samfunnet er avhengige av, som prøver å gjøre så godt vi kan mens barn som skulle vært i bhg og på skole krangler så busta fyker om hvem som hadde den røde fargestiften først. Jeg har hjemmekontor med møter på skype og saksbehandling på en liten PC-skjerm, med stort press. Jeg jobber med opptak til høyere utdanning. Hvis ikke vi klarer å gjennomføre et opptak hjemmefra nå i vår, blir det ikke inntak på universitetet, og et helt årskull av ungdom står uten å ha noe å gjøre neste år. Det er ikke liv og død, men det er en oppgave som er viktig for samfunnet, og som har store ringvirkninger hvis vi ikke lykkes, og vi saksbehandlere har IKKE fri. Vi har derimot pålagt overtid fra nå av, og vår planlagte sommerferie vil inndras hvis denne situasjonen fortsetter utover våren. De fleste som jobber har viktige oppgaver, som samfunnet avhenger av på en eller annen måte. Anonymkode: a8481...1d7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #135 Del Skrevet 13. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men man vet nøyaktig hva man går til når man utdanner seg innenfor det feltet. Anonymkode: f9670...b7e Hvorfor slik bitterhet? Synes du at du har for mange til å hjelpe? Tror du pasientene med pusteproblemer som kommer inn til et overarbeidet sykehus heller vil reise hjem enn å bli behandlet av noen som ikke lever og ånder for jobben sin? Anonymkode: 2f369...5c8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #136 Del Skrevet 13. mars 2020 Okey, se for dere at situasjonen var litt annerledes: Det var krig. Da blir alle tjenestedyktige menn og kvinner kalt ut til å forsvare landet. Det er noe man gjør fordi man må, fordi man har kompetansen, og fordi man elsker landet og sine medsøstre og brødre. Dette er det samme, bare med sykdom. Dere er frontlinjen, dere forsvarer landet. Vi som er hjemme på "koronaferie" er det for at jobben deres skal holdes nede på et overkommelig nivå. For at ikke vi skal belaste systemet mer enn nødvendig. Det er dette dere har utdannet dere til - og dere fortjener gull og grønne skoger for det, dere har mine varmeste tanker, men jeg kommer ikke til å ha dårlig samvittighet for å være på "koronaferie" (og når det er sagt så jobber jeg fremdeles, bare i et mer distraherende miljø - har tilgode å se noe som helst på netflix ennå). Anonymkode: 42dd4...bda 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #137 Del Skrevet 13. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor slik bitterhet? Synes du at du har for mange til å hjelpe? Tror du pasientene med pusteproblemer som kommer inn til et overarbeidet sykehus heller vil reise hjem enn å bli behandlet av noen som ikke lever og ånder for jobben sin? Anonymkode: 2f369...5c8 Hva prater du om? Hvilken bitterhet? Jeg elsker jobben min og føler at det er min plikt som helsepersonell å hjelpe til der jeg kan, spesielt i disse dager da vi trengs aller mest! Anonymkode: f9670...b7e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #138 Del Skrevet 13. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Hva prater du om? Hvilken bitterhet? Jeg elsker jobben min og føler at det er min plikt som helsepersonell å hjelpe til der jeg kan, spesielt i disse dager da vi trengs aller mest! Anonymkode: f9670...b7e Jeg driter i hvor mye du elsker jobben hvis du får andre til å slutte fordi du mener de ikke har "ærverdige" nok hensikter. Det du gjør er ikke viktigere enn det TS gjør. Anonymkode: 2f369...5c8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #139 Del Skrevet 13. mars 2020 Hvem er alle disse som har ferie? Jeg og alle jeg kjenner har kontorjobber og må pent gjøre jobben vår hjemme nå som kontorene er stengt. Ingen ferie her nei og jeg må fremdeles levere det samme arbeidet, møte deadlines, delta i møter og føre like mange timer. Det er bare litt mer tungvint siden alt må tas over telefon og alle eksterne tilkoblinger er trege fordi alle andre og jobber hjemme... Glad jeg ikke har barn hjemme i tillegg Anonymkode: 34670...427 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #140 Del Skrevet 13. mars 2020 De som sitter inne akkurat nå og har såkalt «koronaferie» og runder Netflix er vel de samme som er permittert eller oppsagt - eller kommer til å bli det ganske snart, fordi jobben deres ikke eksisterer akkurat nå. Det vil selvsagt ha alvorlige konsekvenser for deres økonomi, og det er nok mange som er veldig bekymret. Tipper alle mye heller ville vært på jobb, enn å være arbeidsledig. Også har du en drøss av folk med hjemmekontor, som i tillegg til å gjøre jobben sin må passe egne unger. Det høres jo ut som langt fra noen ferie. Jeg er blant de «heldige». Er ikke selv i risikosonen for viruset og har i utgangspunktet en sikker jobb. Har hjemmekontor, men ingen barn - så selv om jeg helst skulle vært på kontoret, så er dette ikke spesielt belastende på meg. Klart jeg tenker mye på de som har det tøffere enn meg - inkludert helsepersonell. Men hva skal jeg gjøre, annet enn å holde meg hjemme - og som alle andre prøve å begrense spredningen? Slik at færre dør, og belastningen på helsesektoren blir mindre. Trasse meg på kontoret selv om arbeidsgiver og myndigheter ber meg om å holde meg hjemme, for at det ikke skal være «urettferdig»? Viruset rammer mange på ulike måter. Noen er i risikosonen, noen er helsepersonell eller har andre samfunnskritiske oppgaver og må trå til ekstra akkurat nå, noen blir permittert eller oppsagt. Mens andre igjen har logistikkproblemer på hjemmebane der de både skal jobbe like godt som før samtidig som de skal følge opp egne barn. Anonymkode: fe768...40f 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg