Gå til innhold

Dere som hamstrer har blod på hendene. Bare vent

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 timer siden, abc123detvardet skrev:

Problemer er ikke folk som handler for en god periode (ca. 2 uker), men folk som kjøper ekstreme mengder av noen varer.

Er det greit om man handler mange forskjellige varer, men bare 1-2 av hver sort, og ikke tømmer butikkhyllene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

når noen hamstrer hyllene tomme, må andre folk gå i fem butikker for å få tak i en pakke smør, så den totale mengden butikkbesøk går helt klart opp.

Anonymkode: 34014...9c1

Det er dårlig gjort å hamstre alle varene i butikken. Men er det greit å kjøpe mange forskjellige varer såfremt ingenting går tomt og man bare handler 1-2 av samme vare?

AnonymBruker
Skrevet

Det er mulig å handle andre plasser enn i dagligvarebutikker. I dag har jeg ukes handlet brød hos bakeren som jeg alltid gjør, fisk hos fiskehandler og kjøtt hos slakteren. I tillegg ble det vin på polet, blomster hos blomsterbutikk. Tidligere toalettruller hos Europris (som hadde mye), samme med vaskemiddel og engangshansker. Eneste som ble kjøpt på dagligvarebutikken i dag var en sider, en 6pack og noen poteter. Og bra var det, for det var jammen utplukket på dagligvarebutikken, men resten bugnet. 

Anonymkode: 4be83...544

Skrevet
15 minutter siden, Gorilla skrev:

Dette er jo kjempealvorlig. Leste om en som ikke fikk hentet insulin fordi det var tomt. Det kan jo bli kjempekritisk om folk går amok på apotekene.. Burde vært lovpålagte restriksjoner der.

Det må jo være relativt enkelt for apotekene å sette begrensninger på reseptpliktig medisin.

• Liker 2
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg handler fast hver mandag til en husstand på 5 (3 barn mellom 12-18 år), og vi ender på som regel rundt 8-10 fulle bæreposer. 

Husk man skal ha frokost, lunsj, middag og kvelds for en hel uke. I tillegg kommer mellommåltider, drikke og snacks. Og husholdningsartikler. Og kattemat. Det baller fort på seg. Jeg har ukeshandlet i flere år og kommer ikke til å gi meg med det. Har ikke tid eller overskudd til å renne ned butikkene hver dag.

Anonymkode: 622f0...12e

Ikke jeg heller. Trenger heller ikke fire måltider hver dag pluss mellommåltider. Noen barn trenger kanskje det. Dere er nok ikke de som sulter ihjel uansett, om du skjønner hva jeg mener. 

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mulig å handle andre plasser enn i dagligvarebutikker. I dag har jeg ukes handlet brød hos bakeren som jeg alltid gjør, fisk hos fiskehandler og kjøtt hos slakteren. I tillegg ble det vin på polet, blomster hos blomsterbutikk. Tidligere toalettruller hos Europris (som hadde mye), samme med vaskemiddel og engangshansker. Eneste som ble kjøpt på dagligvarebutikken i dag var en sider, en 6pack og noen poteter. Og bra var det, for det var jammen utplukket på dagligvarebutikken, men resten bugnet. 

Anonymkode: 4be83...544

Det er ikke alle som har tid til å renne land og strand for å gå innom alle disse ulike stedene. 

Anonymkode: a1105...52b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte jo bare 30 liter melk, 50 pakker mel, 50 kilo ris og 30 pakker toalett papir. Skjønner ikke hva du prater om? 🤔😜

Anonymkode: 545a5...247

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke alle som har tid til å renne land og strand for å gå innom alle disse ulike stedene. 

Anonymkode: a1105...52b

Det er heller ikke alle steder som har slike butikker.

• Opprett ny...