Gå til innhold

Jeg hatt COVID19 i snart 5 dager.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Etter en deilig ferie i Østerrike har jeg også fått påvist dette viruset. Har følt meg helt som normal, bare litt tørrhoste av og til. Trener hver dag her hjemme, spiser sunt, og snakker daglig med familie og venner. Jeg er faktisk overrasket hvor mange folk som er redde for dette koronaviruset. Ærlig talt, jeg hadde ville mye heller hatt covid19 enn en vanlig forkjølelse! Er nok frisk om 3 dager, i følge legen.
Var forberedt på å dø, men er helt sjokkert (på en god måte) hvor lite dårlig jeg har følt meg. Har absolutt ikke kjent noe, bare litt hosting thats it. 
Budskapet mitt til alle dere som er bekymret, ikke vær redd! Det er helt ufarlig og man legger nesten ikke merke til at man har det. 
Er du en eldre person eller syk, vær ekstra forsiktig med å gå ut. Men i utgangspunktet er det også helt ufarlig for dere. :) 

Anonymkode: e6f9f...d56

• Liker 17
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du blitt testet og fått det påvist, eller tenker du at du har covid-19 fordi du er i hjemmekarantene fordi du har vært i Østerrike? Er du ung og frisk? Ingen underliggende sykdommer? Har du noen gang røyket sigaretter? 

Anonymkode: 1be12...2e6

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Har du blitt testet og fått det påvist, eller tenker du at du har covid-19 fordi du er i hjemmekarantene fordi du har vært i Østerrike? Er du ung og frisk? Ingen underliggende sykdommer? Har du noen gang røyket sigaretter? 

Har blitt testet og fått det påvist ja. Er gutt på 18. Ingen sykdommer. Røyker ikke, jeg snuser. :) 

• Liker 6
Skrevet

Overlever du?

AnonymBruker
Skrevet
Just now, Hr. Aktiv said:

Overlever du?

Så langt er jeg fortsatt i live.. ;) 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Har blitt testet og fått det påvist ja. Er gutt på 18. Ingen sykdommer. Røyker ikke, jeg snuser. :) 

Ja, da er det ikke rart at du ikke er verre. Men, av hensyn til andre med dårligere helse enn deg selv er det bare å holde seg inne. Hilsen en godt voksen av-og-på-røyker....

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bra. Håper du har alt du trenger siden du sikkert er i karantene.

Anonymkode: d9cf2...889

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er bra. Håper du har alt du trenger siden du sikkert er i karantene.

Anonymkode: d9cf2...889

Har det meste. Men kjenner jeg blir helt gal av å være inne 24/7. Må sitte i karantene i minst 3 uker til.

AnonymBruker
Skrevet

Du er jo i ca. den minst risikable gruppen også da, men veldig godt å høre at det går bra med deg☺️ 

Likevel viktig å ikke ufarliggjøre dette viruset, slik at unge og friske tenker «Åja det er ikke så farlig», og så smitter de andre igjen som er i faresonen. Vi må alle behandle viruset med respekt. Unge og friske kan også reagere alvorlig på viruset, selv om de fleste får mildere symptomer.

Anonymkode: dc4df...97d

• Liker 24
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Unge mennesker blir ikke syke av dette viruset. Barn får det ikke i hele tatt omtrent. Du er bare 18år gammel så du er faktisk nesten et barn. Hadde du vært eldre hadde det sikkert vært annerledes.  Tror faktisk ikke det har vært påvist at et barn har blitt syk ennå i hele verden av korona.

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo allerede en person som har dødd etter å ha fått viruset.

Det har jo vært beskjeden hele tiden - at for de aller fleste vil det være helt uproblematisk. Det er for de som er eldre eller har kroniske sykdommer som det er skummelt for. Og det er dem vi nå prøver å beskytte! Dersom sykdommen hadde vært helt ufarlig for alle hadde jo ikke folk dødd av det. Da hadde man ikke iverksatt slike tiltak som man nå ser i landet. 

Det er flott at du ikke har blitt spesielt syk. Men det gir deg ingen grunn til å bagatellisere sykdommen. At du ikke blir spesielt syk er jo helt som forventet - det betyr ikke at sykdommen ikke vil være farlig for andre. 

Anonymkode: 7f5a8...d01

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke sånne som deg jeg er bekymret for. Heller ikke meg selv.

Er bekymret for min kreftsyke mamma.

God bedring.

Anonymkode: 975dd...5e9

• Liker 33
AnonymBruker
Skrevet

Var det ikke en av disse i Kina som viste god tegn til bedring over flere dager, så ble han brått dårligere og døde? Forholdsvis ung og frisk. 

Anonymkode: 71217...070

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Selv om det ikke er snakk om flertallet, så har faktisk en del unge og friske mennesker dødd av koronaviruset også. For alt jeg vet hadde de en underliggende sykdom de ikke visste om; men fortsatt - ikke helt ufarlig for alle. Du har vært heldig! Du er ung og virker å være veldig frisk. Du bor i et land med god helseomsorg og får god oppfølging. Selvfølgelig vil du føle at det ikke er krise! 

Men i de landene der de faktisk ikke har det, der enda flere er smittet og dør, der har de det verre. Har du lest om de stakkars menneskene som er stengt hjemme med sitt døde familiemedlem? Hun som har vært hjemme med sin døde mann siden mandag, fordi de ikke kunne komme inn å hente han pga smittefare? Tenk litt lenger enn din egen nesetipp da. Vi nordmenn må seriøst slutte å være så sykt naive. 

Anonymkode: d5a27...4a2

• Liker 13
Skrevet

Jeg er bekymret for pasientene mine, ikke meg selv #nursepower

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo en av tingene. Unge, friske mennesker vil mest sannsynlig ikke bli kjempe syk, kanskje noen får det noe kraftigere enn dette også, altså litt mer influensa sykdom, men fortsatt ikke noe urovekkende.
Problemet er at dette viruset smitter lett, og vi har flere utsatte mennesker som ikke vil takle det like godt. Det er mennesker med nedsatt immunforsvar, andre med sykdommer som diabetes som er i «faregruppen», som kan få det vanskelig og i værste tilfelle dø om de blir smittet. Det er for dem at vi har disse drastiske tiltakene nå, for å ikke smitte dem som kan risikere å dø av smitten.

Godt at du her det fint, og snart er frisk :) 

Anonymkode: 9e959...d2e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske ufarlig for folk flest, men problemet er jo risikogruppene. 

Anonymkode: adb9b...d8a

• Liker 1
  • Opprett ny...