Rediken Skrevet 13. mars 2020 #1 Skrevet 13. mars 2020 Oppretter en tråd for oss som har koronavirus, eller mistenker vi har det (siden det ikke er lenger mulig å teste seg). Her kan vi diskutere symptomer, sykdomsforløp og tiltak for å verne andre i husstanden. Jeg starter, fikk mild feber tirsdagsettermiddag. Tenkte egentlig ikke noe særlig over det da. Ble bedre igjen onsdagskveld og var feberfri. Deretter ble jeg ganske plutselig verre i går kveld og i natt. Har aldri hatt så sår hals som nå og har hatt intens hodepine, er sengeliggende nå siden jeg er såpass redusert. Men har heldigvis ingen vansker med pusten. Ser nå på vg at de har sluttet å neste normale folk. Usikker på hvordan jeg skal unngå å smitte mann og barn siden vi bør i samme hus. Har forresten hatt kontakt med andre som mistenker de har det, men ikke får testet seg. 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #2 Skrevet 13. mars 2020 Hva mener du ikke lenger lov å teste seg? Anonymkode: 08c8a...ca4 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #3 Skrevet 13. mars 2020 Jeg tror alle som blir syke nå tror de har koronavirus, mens faktum ofte er noe helt annet. Rart at du er så sikker på at du har det. Man kan også tenke seg sykere enn man egentlig er i situasjoner som denne. Hold deg hjemme og unna folk, og prøv å ikke fokusere så mye på hvilket virus du har skaffet deg. Anonymkode: 6885a...571 16
abc123detvardet Skrevet 13. mars 2020 #4 Skrevet 13. mars 2020 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du ikke lenger lov å teste seg? Anonymkode: 08c8a...ca4 De har sluttet å teste folk som har blitt satt i karantene. De mener det ikke har noen hensikt ettersom de skal holde karantenen. "Testing er nå forbeholdt visse pasientgrupper og helsepersonell som får luftveissymptomer" Endret 13. mars 2020 av abc123detvardet 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #5 Skrevet 13. mars 2020 Huff, høres ikke bra ut. Skjønner godt at du mistenker korona, det gjør jeg også. God bedring! <3 Anonymkode: 8dcc4...c9f 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #6 Skrevet 13. mars 2020 Tror du at du vet hvordan du har blitt smittet? Anonymkode: cdbd9...27b 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #7 Skrevet 13. mars 2020 4 minutter siden, abc123detvardet skrev: De har sluttet å teste folk som har blitt satt i karantene. De mener det ikke har noen hensikt ettersom de skal holde karantenen. "Testing er nå forbeholdt visse pasientgrupper og helsepersonell som får luftveissymptomer" Sånn ja. Ja det er klart at de utsatte pasientene som har høyere risiko for å dø blir testet først, og helsepersonell for helsepersonell kan smitte de svake pasientgruppene og føre til død. så lenge folk er i karantene hjemme så kan de teste seg senere og ikke ta opp plassen til svakere pasientgrupper, men da er det jo viktig at alle med symptomer faktisk holder seg hjemme og isolert inntil de får testet seg Anonymkode: 08c8a...ca4
minister-mio Skrevet 13. mars 2020 #9 Skrevet 13. mars 2020 Aka tråden for oss som tror vi har koronavirus 10
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #10 Skrevet 13. mars 2020 18 minutter siden, abc123detvardet skrev: De har sluttet å teste folk som har blitt satt i karantene. De mener det ikke har noen hensikt ettersom de skal holde karantenen. "Testing er nå forbeholdt visse pasientgrupper og helsepersonell som får luftveissymptomer" Jeg testet meg i går, er det nye regler i dag da eller? Anonymkode: f0ceb...8de
I Grosny Skrevet 13. mars 2020 #11 Skrevet 13. mars 2020 17 minutter siden, wahaj skrev: Er nok bare influensa du har. Er det noen som har peiling på hvor mange viruser som dominerer nå. Hvor stor sjansen er for at det er Corona? En av ti?
Rediken Skrevet 13. mars 2020 Forfatter #12 Skrevet 13. mars 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror du at du vet hvordan du har blitt smittet? Anonymkode: cdbd9...27b Ja, jeg har hatt direkte kontakt med tre kollegaer som har vært på reise. Samtlige er syke, men siden de ikke har vært i områder som oppfyller kategorien for testing har ingen blitt det til nå. Tilstanden til ene kollegaen min har blitt verre så han skal testes i dag.
abc123detvardet Skrevet 13. mars 2020 #13 Skrevet 13. mars 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg testet meg i går, er det nye regler i dag da eller? Anonymkode: f0ceb...8de Ja, informasjonen kom 07:00.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #14 Skrevet 13. mars 2020 7 hours ago, I Grosny said: Er det noen som har peiling på hvor mange viruser som dominerer nå. Hvor stor sjansen er for at det er Corona? En av ti? Dette er den optimale tiden for å lære seg at virus heter virus i både entall og flertall. Ett virus Mange forskjellige virus Anonymkode: ecbb8...29c 8
I Grosny Skrevet 13. mars 2020 #15 Skrevet 13. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er den optimale tiden for å lære seg at virus heter virus i både entall og flertall. Ett virus Mange forskjellige virus Anonymkode: ecbb8...29c Herlig. Fint at det bare er virus, og ikke viruser. Kjekt med litt Norskopplæring også 2
BiancaWhite Skrevet 13. mars 2020 #16 Skrevet 13. mars 2020 Er du bekreftet smittet? Alt dette kan like gjerne være vanlig feber 1
Callisto83 Skrevet 13. mars 2020 #17 Skrevet 13. mars 2020 Jeg hadde satt veldig pris på å høre historiene og opplevelsene fra de som faktisk er bekreftet smittet av dette viruset, for det føler jeg ikke det står så mye om rundt omkring. Men det må være de som ER coronasyke, ikke de som tror de er det. Psyken kan lett bli mange sin verste fiende når symptomene er så like mye annet vi ikke pleier å bry oss om til daglig. 12
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #18 Skrevet 14. mars 2020 Her endelig, jeg føler jeg har lett gjennom hele Internett etter hva man kan forvente av sykdomsforløp for Corona, men får bare beskjed om hvordan unngå smitte. Oh well.. Hos meg begynte det på lørdagskveld med feber, på søndag begynte jeg og hoste og mandag til i dag har jeg hatt sår hals (skikkelig sår, kjennes nesten som jeg har tatt mandlene..). Har hosta hele uka, tørrhoste og bare rundt 1 host i timen, ganske sjeldent, langt ifra sånn som når jeg er forkjølet. Nesa er helt fint. Våknet i dag og kjente stikking i brystet og nå er det utviklet seg til at det føles som noen trykker meg på brystet så jeg ikke får fylt lungene ordentlig med luft. Er veldig sliten, men har ikke feber, bare "fryser". Har også vondt i leddene. Har hatt vondt i hodet på ettermiddag/kveld siden torsdag, men mistenker det er litt pga jeg ikke drikker nok. Og vann smaker metall. Har tidligere i vinter vært gjennom både influensa og forkjølelse, så jeg er ganske sikker på det er Corona. Har også prøvd å ringe lege, Corona-tlf, Oslo kommune, legevakt og what not, men det er helt umulig å komme gjennom og som sagt finner jeg ikke svar på spørsmålene mine noe sted. Hva er "normal" utvikling? Hvor lenge varer det? Når/hva må skje for at jeg skal jeg ringe lege? Vil bare understreke også at jeg er ikke redd og heller ikke hysterisk. Er student på 30 år og ved god helse ellers, så regner med det går over av seg selv. Men jeg ble overrasket over at pusten skulle endre seg så drastisk på så liten tid. Går på en skole med 1500 elever og tar kollektivt hver dag (frem til torsdag kveld, har ikke vært ute av huset siden da), bor i Oslo og føler det er stor sannsynlighet for at jeg kan ha blitt smittet. Noen andre som tror de er smittet og kjenner igjen dette? Anonymkode: d4a99...d12
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #19 Skrevet 14. mars 2020 Håper dere holder utekatten inne slik at den ikke smitter naboer med å gni seg rundt bena på de alle med smitte i pelsen sin. Anonymkode: ab2e9...7d0 1
Nåleputa Skrevet 14. mars 2020 #20 Skrevet 14. mars 2020 https://www.nettavisen.no/nyheter/connor-reed-var-forste-briten-med-pavist-corona---sykdomsforlopet-var-et-mareritt/3423934102.html Her er en link til en annen som var smittet
Anbefalte innlegg