Gå til innhold

Koldtbord, kor mykje spiser barna?

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Vi skal ha koldtbord, og blir ca 50 vaksne og 8 barn under 12 år (to på 2, ein på 4, ei på 5, ei på 7, og 3 som eg ikkje er heilt sikker på...). Kor mykje mat bør vi rekne med at dei små et?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke at det besvarer spørsmålet ditt, men pølser og brød vil gjøre suksess....brødskiver (altså koldtbord) får de jo hver dag.

Gjest Madeline
Skrevet

Det varierer veldig hvor mye barn spiser. Jeg har 3 barn på 8, 9 og 12 år. Til tider så klarer de å spise mer enn voksne og andre ganger så er de småspiste. Er det mat de liker så spiser de mye. Jeg har hatt med barna i selskap der det ble servert koldtbord og da har som regel den yngste vært den mest småspiste mens de andre to har spist nærmest voksen porsjon. Så det er ikke lett å beregne hvor mye mat du trenger til barna. Men kanskje du kan beregne to barn på en voksenporsjon? Eller hva med å ha pølser som et alternativ til barna slik som sixx skrev?

Gjest gjest1
Skrevet

Blir nok ikkje noko pølse-tull i bryllupet vårt nei! Barna kjem til å eeeeelske koldtbordet vårt, det veit eg med veeeldig stor sikkerhet! Men er vanskeleg å vite kor mykje dei kjem til å ete då.. Hehe. Vi får sjå...

Skrevet
Blir nok ikkje noko pølse-tull i bryllupet vårt nei!
Bare hyggelig. :wink:
Gjest gjest1
Skrevet
Bare hyggelig. :wink:

Unnskyld. Takk for tipset, men eg syns faktisk ikkje at ALT skal tilpassast barn alltid. Det kan da vere spennande å bli servert vaksen-mat i festar som bryllup og liknande, i staden for å få det samme som dei får i kvar einaste barnebursdag?

Gjest Soon Mrs S
Skrevet

Hei Veslo

Hvis du får maten laget av catering så vet de sikkert hva barn liker og ikke og hvor mye de spiser.

Vi skal ha kun tante og onkelbarn i bryllupet og den minste er på 2 år. Hun spiser det samme som oss ifølge moren og faren. Trengte ikke å bestille ekstra til barna.

Hør med foreldrene om du er usikker :-)

Gjest gjest1
Skrevet

Vi skal ikkje bestille noko ekstra til barna... ;) Men lurte berre på kor mykje vi skal budsjettere med, sidan 10 barn sikkert ikkje spiser like mykje som 10 vaksne. Det er ei vi kjenner som skal lage maten, ho har kanskje litt peiling på kor mykje barn et ja, kan høre med henne. Lurte berre på om det var nokon her som hadde erfaringar også. :)

Gjest Madam Felle
Skrevet

Vi regner barna som voksne, for noen spiser mer enn andre. Bedre å ha for mye, enn for lite :wink:

Gjest gjest1
Skrevet
Vi regner barna som voksne, for noen spiser mer enn andre. Bedre å ha for mye, enn for lite :wink:

Ja, det er jo i grunnen sant det då... Men det er da grenser for kor mykje ein to-åring kan få i seg, liksom... Men vi får sjå! Takk for tips, alle sammen!

Skrevet

Vi hadde koldtbord i vårt bryllup. Det var 10 barn til stede, tre var 4-5 år og resten jevnt fordelt fra ni til femten år. Vi skilte ikke mellom voksne og barn da vi beregnet mengde. Det er alltid noen voksne som spiser mer og dermed jevner det seg ut. Hvis det er mye godt å velge mellom er det dessuten mange som klarer å få i seg litt ekstra :)

Jeg ville kanskje ikke regnet med toåringer, de spiser vanligvis ikke de helt store mengdene. Forøvrig - enig med deg i å droppe spesialretter for barna. Syns det er en uting at de skal spise kjedelige pølser mens voksne kan meske seg i all verdens spennende smaker!!!

Gjest lol75
Skrevet

Tror vi regner med voksen porsjon på 3 av barna. (de er 10,11 og 12 år.) Lillegutt på da 18mnd regner jeg ikke med da han spiser av min del.. Bare bra å bestille litt ekstra da vi skal supplere nattmaten med rester av koldtbordet.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Om du tenker på at serveringspersonalet også må få mat, så ville jeg satset på å bestille til barna, som du ville gjort til en voksen. For serveringspersonalet må jo også få mat. :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...