Gå til innhold

kreative idéer til St Hans-feiring?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest kvekksalveren

Hei! Vil samle noen venner rundt et bål, på en spesielt fin plass jeg vet om i skogen, St Hans-aften.. Men skulle likt å gjøre kvelden spesiell - leken og litt spennende, kanskje.. Noen forslag?

Jeg har tenkt at folk kan få en oppgave hver (evt to og to) i forkant - som de ikke må si til de andre.. Så kan folk overraskes/underholdes, + alle "gjør" noe. F.eks. (til de minst kreative..) så kan man be dem ha en historie på lager (selvlaget eller stjålet) - noe skummelt/romantisk/morsomt, hva som helst. Men det er jo ikke så kreativt da.. Så.. hva kan folk bidra med? (Gitar er uaktuelt, kommer ikke på noen gitarspillere i venneflokken).

Femkamp er en greie jeg har tenkt på. Før man begynner (å grille/drikke vin, etc). Noen forslag til øvelser i en femkamp man kan lage i skogen? Litt sånn Robinson-aktig, tenker jeg meg.. Men gjennomførbart..

?

Takker for kreative innspill. Har litt tørke nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hmm..prøver å komme på ting fra natursti på skolen og slikt...men det eneste jeg kommer på er klatring i tau og ringkasting...kanskje litt for lite spennende?

Hva med å lage en slags krimgåte? der man må samle spor osv..kanksje dele inn i lag.. kan være litt vanskelig, men hvis du får det til tror jeg det kan bli veldig bra. Ellers kan man jo ha oppgaver der man må bruke ting fra naturen for å lage ting..(hadde jeg bare vært god i naturfag hadde jeg nok kunnet kommet med noe mer presist.. :oops: )

Beklager at jeg ikke har noen bedre forslag..men håper tanken teller... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvekksalveren

Din tulling ;-) - du må da ikke beklage at du prøver å hjelpe!! :blomst_opp: Takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krans

Siden det er st Hans (og jeg er glad i skog og blomster og slikt) synes jeg en av oppgavene bør være å samle et visst antall ulike blomster. Det er jo en tradisjon... Synes også forslaget til Cons var bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Refleksløype er gøy! Lag en natursti med ulike oppgaver og spørsmål på poster rundt i skogen. Fest mange reflekser rundt i stien og de må ha lommelykt for å finne fram. Plasser gjerne noen "spøkelser" rundt om kring og send de i små grupper. Dette må selvsagt skje ut på natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kvekksalveren

Takk, tusen takk, for alle forslag!! :-)

Gode forslag fra alle av dere! Har funnet et par ting jeg tenkte gjøre..

5-kamp: stå på stokk - gladiatorkjemping (med "sekker" man knuffer med & som ikke er for harde, hm, lurer på hvordan lage.. kanskje puter.. skumgummi.. hm..?), pil og bue-skyting, mimekonkurranse (konkurransen foregår lagvis), ha bind for øynene og fange hverandre med rockering (med bjeller bundet til hender og føtter), ha ballonger festet i snøre og tråkke i stykker hverandres..

Men nå kom dere med så mange bra andre forslag, så får se hva jeg gjør.

[Oh, shit, nå kom jeg på at jeg kjenner noen som henger her inne på kg. æsj.. døh, hold deg unna tråden min!!! Meninga du skal overraskes! :-).. Men men.. nå har jeg alt skrevet det.. ja ja.. det kommer kanskje noe mer ut på kvelden - men det skriver jeg ikke om her ;-) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...