Gå til innhold

Melde inne usikkethet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet om flere sykepleier studenter som i kveld er på fest. Jeg mener at dette er en brist i hva man anser som sikkethet i en tid som er nå. Vet flere av de jobber på sykehus og er i kontakt med sårbare pasienter. Hadde du kunnet meldt dette inn som tvilsmelding til utdanningsinstitusjonen. Dette er mennesker jeg har likt godt, men merker at jeg får et annet syn på de når de tar en så dårlig vurderingnår ting er som det er i landet og verden nå.

Anonymkode: 8a83e...9a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg vet om flere sykepleier studenter som i kveld er på fest. Jeg mener at dette er en brist i hva man anser som sikkethet i en tid som er nå. Vet flere av de jobber på sykehus og er i kontakt med sårbare pasienter. Hadde du kunnet meldt dette inn som tvilsmelding til utdanningsinstitusjonen. Dette er mennesker jeg har likt godt, men merker at jeg får et annet syn på de når de tar en så dårlig vurderingnår ting er som det er i landet og verden nå.

Anonymkode: 8a83e...9a1

Skulle selvsagt stå skikkethet i både overskrift og tekst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde du kunnet meldt dette inn som tvilsmelding til utdanningsinstitusjonen.

Meld inn studentene som fester, også får skolen ta saken videre.

Men nei, kunne ikke meldt inn dette selv.

Anonymkode: 5b67e...6ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Meld inn studentene som fester, også får skolen ta saken videre.

Men nei, kunne ikke meldt inn dette selv.

Anonymkode: 5b67e...6ed

Hva er årsaken til at du ikke kunne meldt det inn? Fordi du ikke anser det som viktig nok, eller fordi du er redd for hva de tenker om deg som melder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lillemorogco said:

Skulle selvsagt stå skikkethet i både overskrift og tekst. 

Jeg tror du skal slappe av.

Her fremstår du som den mest uskikkede. 

Anonymkode: d1f3e...b23

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lillemorogco said:

Hva er årsaken til at du ikke kunne meldt det inn? Fordi du ikke anser det som viktig nok, eller fordi du er redd for hva de tenker om deg som melder?

Fordi jeg ikke anser det som noe å melde inn. Altså at jeg ikke anser det som viktig nok. Det er ikke forbud mot at noen venner møtes, og når det i tillegg er studenter så tenker jeg at de dekker et behov og at det er helt greit.

Anonymkode: 5b67e...6ed

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er inne på noe, men ufattelig råttent av deg er det å melde inn noe slikt med mindre du faktisk har sagt ifra til en og hver student som er ute og fester. Det kan faktisk være at de ikke tenker på det på den måten? De er uansett fortsatt studenter uansett nyhetsbilde. Noe annet hadde vært om de var i full sykepleierjobb.

Anonymkode: c15c3...97e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råttent å melde fra. Inntil det er en reell sjanse for at studenter blir beordret på jobb så ser jeg ikke problemet.

Anonymkode: 71aa8...c53

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv ville jeg ikke oppgitt navn, men å melde sånt til skolen på generelt grunnlag virker lurt. Det nytter lite at sykehus har mye restriksjoner om der lusker sykepleier-spirer som gir faen rundt i gangen. Det kan fort blir et stort problem. Skolen bør gis anledning til å kunne gi en generell melding, om at det ikke er ok at studenter som er i praksis tar sjanser med egen helse. 

Anonymkode: 883d5...c3a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er inne på noe, men ufattelig råttent av deg er det å melde inn noe slikt med mindre du faktisk har sagt ifra til en og hver student som er ute og fester. Det kan faktisk være at de ikke tenker på det på den måten? De er uansett fortsatt studenter uansett nyhetsbilde. Noe annet hadde vært om de var i full sykepleierjobb.

Anonymkode: c15c3...97e

Hvorfor skal de unnskyldes fordi de er studenter? Dette går på sunn fornuft, ikke faglig tyngde. Man skal være passe blåst om man stikker på fest så på gamlehjem nå.  

Anonymkode: 883d5...c3a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Råttent å melde fra. Inntil det er en reell sjanse for at studenter blir beordret på jobb så ser jeg ikke problemet.

Anonymkode: 71aa8...c53

Dette er studenter som jobber på blant annet intensiv avdeling på sykehuset. De er siste årsstudenter og burde vite bedre nå. Jeg er overrasket over moralen til en del mennesker. Vi har faktisk et samfunnsansvar en tid nå. 

Anonymkode: 8a83e...9a1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er inne på noe, men ufattelig råttent av deg er det å melde inn noe slikt med mindre du faktisk har sagt ifra til en og hver student som er ute og fester. Det kan faktisk være at de ikke tenker på det på den måten? De er uansett fortsatt studenter uansett nyhetsbilde. Noe annet hadde vært om de var i full sykepleierjobb.

Anonymkode: c15c3...97e

Altså de er studenter på siste året på sykepleien. Enkelt jobber med eldre, og noen på intensiven på sykehuset. De er ikke 14 år og ungdomskole elever. Så mye etikk og praksis man har på sykepleierstudiet, så tenker jeg at de burde ha mer i hodet enn dette..

Anonymkode: 8a83e...9a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal de unnskyldes fordi de er studenter? Dette går på sunn fornuft, ikke faglig tyngde. Man skal være passe blåst om man stikker på fest så på gamlehjem nå.  

Anonymkode: 883d5...c3a

Ts nevner ingen ting om hvor stor festen er, hvor mange som kommer til å være på festen. Noe som i seg selv er viktig i forhold til "uskikkethet for et yrke", hvor mange potensielle smittede er der. Det er heller ikke nevnt om festen foregår i en kommune der det er mange smittede, og potensielt større sannsynlighet for å bli smittet. Det å være uskikket er veldig sterkt. Hvis enkelte blir meldt inn vil det oppleves utrolig ubehagelig. En helsepersonell som arbeider hver eneste dag, med utdanning i ryggen vil vite meget godt hva som er greit eller ei. Når det kommer til umodne 19 åringer som kanskje til og med bare har gått et halvt år på universitetet/høgskolen og ikke er sikre om de vil jobbe i helse ennå, så er det ikke sikkert at de ser det samme som en utdannet helsepersonell. Sunn fornuft og sunn fornuft, det er ikke alle som leser nyheter(tro det eller ei), så det kan fullt være at de ikke ser situasjonen godt nok. Å melde inn til en skole om at det er mennesker som fester og en ikke nevner hver eneste person/nevner navn på personer som uskikket er en helt annen side av saken. Jeg personlig ville tatt dette opp med vedkommende. Å bare melde inn uten å ha hatt en samtale med de er i mine øyne råttent gjort. Så klart er pasientsikkerhet viktig her, men jeg regner uansett med at når de arbeider på sykehus/sykehjem etc så har de blitt informert av praksisveiledere sin om denne situasjonen uansett.

Anonymkode: c15c3...97e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts nevner ingen ting om hvor stor festen er, hvor mange som kommer til å være på festen. Noe som i seg selv er viktig i forhold til "uskikkethet for et yrke", hvor mange potensielle smittede er der. Det er heller ikke nevnt om festen foregår i en kommune der det er mange smittede, og potensielt større sannsynlighet for å bli smittet. Det å være uskikket er veldig sterkt. Hvis enkelte blir meldt inn vil det oppleves utrolig ubehagelig. En helsepersonell som arbeider hver eneste dag, med utdanning i ryggen vil vite meget godt hva som er greit eller ei. Når det kommer til umodne 19 åringer som kanskje til og med bare har gått et halvt år på universitetet/høgskolen og ikke er sikre om de vil jobbe i helse ennå, så er det ikke sikkert at de ser det samme som en utdannet helsepersonell. Sunn fornuft og sunn fornuft, det er ikke alle som leser nyheter(tro det eller ei), så det kan fullt være at de ikke ser situasjonen godt nok. Å melde inn til en skole om at det er mennesker som fester og en ikke nevner hver eneste person/nevner navn på personer som uskikket er en helt annen side av saken. Jeg personlig ville tatt dette opp med vedkommende. Å bare melde inn uten å ha hatt en samtale med de er i mine øyne råttent gjort. Så klart er pasientsikkerhet viktig her, men jeg regner uansett med at når de arbeider på sykehus/sykehjem etc så har de blitt informert av praksisveiledere sin om denne situasjonen uansett.

Anonymkode: c15c3...97e

De er ikke 19 og de er snart ferdige på studiet. De har vært en hel gjeng, litt usikker på hvor mange de ble til slutt, rrødd inn i en liten leilighet. Jeg mener at dersom de har fått blitt informert av en praksisveileder, så vet de alvoret. Altså det er mennesker som er yngre enn dette som er foreldre. Vi roper barnevern, med engang noen ser feil på et barn. Men at nesten ferdig utdannet helsepersonell, som jobber innen for den mest utsatte gruppen mennesker, de må beskyttes?

Anonymkode: 8a83e...9a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er studenter som jobber på blant annet intensiv avdeling på sykehuset. De er siste årsstudenter og burde vite bedre nå. Jeg er overrasket over moralen til en del mennesker. Vi har faktisk et samfunnsansvar en tid nå. 

Anonymkode: 8a83e...9a1

Jøss, jeg trodde ikke sykepleiere ble utdannet ved PHS 😄

Anonymkode: 5b67e...6ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at dette bør meldes fra om. Du trenger ikke oute navn, men gjøre universitetet de studerer ved oppmerksomme på dette. Å feste med masse alkohol nå er rett og slett fryktelig uansvarlig, spesielt når de omgås syke mennesker i risikosonen. 
 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er ikke 19 og de er snart ferdige på studiet. De har vært en hel gjeng, litt usikker på hvor mange de ble til slutt, rrødd inn i en liten leilighet. Jeg mener at dersom de har fått blitt informert av en praksisveileder, så vet de alvoret. Altså det er mennesker som er yngre enn dette som er foreldre. Vi roper barnevern, med engang noen ser feil på et barn. Men at nesten ferdig utdannet helsepersonell, som jobber innen for den mest utsatte gruppen mennesker, de må beskyttes?

Anonymkode: 8a83e...9a1

Hvis de er i siste året av studiet så ville jeg sagt i fra, da skal de allerede ha lært om hygiene, og i tillegg har de nok fått flust av informasjon på studiet og/eller av veileder. Selv om noen mennesker blir foreldre som unge betyr ikke at alle er modne nok i den situasjonen.

Anonymkode: c15c3...97e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet om flere sykepleier studenter som i kveld er på fest. Jeg mener at dette er en brist i hva man anser som sikkethet i en tid som er nå. Vet flere av de jobber på sykehus og er i kontakt med sårbare pasienter. Hadde du kunnet meldt dette inn som tvilsmelding til utdanningsinstitusjonen. Dette er mennesker jeg har likt godt, men merker at jeg får et annet syn på de når de tar en så dårlig vurderingnår ting er som det er i landet og verden nå.

Anonymkode: 8a83e...9a1

Selvfølgelig Kan du melde de inn! De er veldig uansvarlige, iallfall når de jobber på sykehus. Har de sovet i timen på skolen eller? 

Anonymkode: b8ad2...52d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jøss, jeg trodde ikke sykepleiere ble utdannet ved PHS 😄

Anonymkode: 5b67e...6ed

Phs?

Anonymkode: 8a83e...9a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo mørkredd av alle dere som kjefter på TS og kaller det råttent. Meld fra!! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...