Gå til innhold

Vi som kan ha hjemmekontor..ingen støtte, nada?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis mannen din er i en av de 15 kategoriene kritisk personell kan jo ungene gå på skole/bhg.

Anonymkode: 1441d...0d5

Nei, begge foreldrene må være det. Ihvertfall i følge skjemaet de sender ut. 

Anonymkode: 7bfec...675

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er i en situasjon der alle må være rause. Både med tid, og økonomisk. 

For vår del betyr det å jobbe der vi kan, og få en viss struktur på døgnet og lage en ukesplan - man har jo en del timer å ta av når alt annet er stengt ned, og jeg er selvfølgelig heldig som har en type jobb der oppgaver kan planlegges slik i kombinasjon med mannens jobb som er til gitte tidspunkt. 

Noen er i en situasjon der de virkelig må ha disse omsorgspengene. Og bedriftene er i en situasjon der konkurser og oppsigelser truer. Om alle i denne situasjonen skal kreve og kreve, og ikke er villig til å gjøre noen personlige offer, da er det ingen jobber og ingen velferdspenger igjen når vi er ferdig med dette her. 

Anonymkode: 41abb...a0e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsgiver kan ikke forvente like høy effektivitet med hjemmekontor i disse tider som ellers. Og de fleste arbeidsgivere vil vel forstå. Gjør ditt beste, la barna få sitte med iPad om de roser seg med det. Det er krise og unntakstilstand. Går det ikke så har du i alle fall prøvd. 

Anonymkode: 482e8...861

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Arbeidsgiver kan ikke forvente like høy effektivitet med hjemmekontor i disse tider som ellers. Og de fleste arbeidsgivere vil vel forstå. Gjør ditt beste, la barna få sitte med iPad om de roser seg med det. Det er krise og unntakstilstand. Går det ikke så har du i alle fall prøvd. 

Anonymkode: 482e8...861

*roer

Anonymkode: 482e8...861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men er ikke alle sjefer som er sånn. Er vel litt det som er når du driver firma, at du må stå på litt sjæl. Hvis ikke så får de ikke ansatte som blir iallefall. 

Anonymkode: 340e6...e64

Landet er i beredskap og alle må bidra til dugnad. Hvis «sjefer» ikke skjønner det så kan man heller ikke ta hensyn til dem. Man er da ikke hjelpesløs!  Hva er det man frykter?? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner godt hva Ts mener. Jeg har en mildt sagt aktiv gutt på 6 år. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal ha «hjemmeundervisning « for han, og underholde han, samtidig som jeg også sitter å kverner hodet rundt masse tall. Blir egentlig jævli irritert om jeg skal si det rett ut, på sjefene. Som ikke snakker om dette.

litt annerledes for de som har 17-åringer. Blir egentlig jævli lei av at alt skal gå 1 vei. 
herlig for de som har «fri» nå, mens sånne som oss får dobbelt opp. Blir jo sykemeldt etter den gud vet hvor lang denne perioden blir. 
jeg kan ikke neglisjere barnet mitt heller. 

Anonymkode: 340e6...e64

Det er vel ingen som synes at det er herlig å få fri! Nå må du jaggu meg gi deg! Mange som blir permiterte som mister mye av inntekten sin osv. Slutt og syt du er heldig som har en jobb du kan utføre hjemmefra ! Jeg selv sitter hjemme med tre barn og skal føde om to uker! Jeg er sjeleglad for at jeg har muligheten å ha barna mine hjemme. Ja det er sinnsykt tøft men jeg er mye mer rolig nå en når jeg følte at jeg måtte sende de på skole/ barnehage 

Anonymkode: 86799...ccc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

×
×
  • Opprett ny...