AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #1 Del Skrevet 12. mars 2020 Jeg har mulighet til 100% hjemmekontor og jeg er takknemlig for det på mange måter. Mannen jobber med elektrisk kommunikasjon og skal jobbe. Jeg sitter igjen med tre barn på 1, 4 og 7. Hvis jeg tolker reglene rett har jeg da ikke rettigheter på noen form for støtte? Å jobbe 100% på hjemmekontor med møter, ansvar, mye tenkearbeid, etc blir mildt sagt tungt og nærmest umulig.. Og ja, man må gjøre så godt man kan. Men i dette tilfellet vil jeg jo ikke klare å gjøre jobben skikkelig, men kan samtidig ikke gå under kategorien som ikke kan ha hjemmekontor heller. Flere i samme situasjon? Anonymkode: 1f3e8...051 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #2 Del Skrevet 12. mars 2020 Dersom du må ta vare på barna dine så kan du ta syk barn-dag. Vil tro at dette gjelder for deg, fordi du har veldig unge barn. Anonymkode: a548f...190 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 12. mars 2020 #3 Del Skrevet 12. mars 2020 Da søker du omsorgspenger da. Snakk om å vanskeliggjøre og skape seg til offer med den tittelen!!! Løs problemet slik det er tilrettelagt for å gjøre. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #4 Del Skrevet 12. mars 2020 Eller at du og mannen bytter på når dere jobber og hvem som passer barna. Dersom alle skal ta ut omsorgsdager skal jeg love deg at ting går i hundene fortere enn svint. 😮 Anonymkode: ada61...025 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #5 Del Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, Rotemor said: Da søker du omsorgspenger da. Snakk om å vanskeliggjøre og skape seg til offer med den tittelen!!! Løs problemet slik det er tilrettelagt for å gjøre. Haha, herlighet så sinte folk er her inne. Det er oppriktig et problem for meg - det er lov å ikke være så himla sur. Det er jo nettopp spørsmålet mitt, om man kan få omsorgspenger, hittil har det blitt formulert som at de som ikke har arbeidsgivere som kan tilrettelegge kan få omsorgspenger. Det er jo faktisk ikke meg. Anonymkode: 1f3e8...051 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #6 Del Skrevet 12. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: Eller at du og mannen bytter på når dere jobber og hvem som passer barna. Dersom alle skal ta ut omsorgsdager skal jeg love deg at ting går i hundene fortere enn svint. 😮 Anonymkode: ada61...025 Ja, det er jo noe med det også. Jeg har litt fleksitid, men får ikke snudd helt om. Mannen har veldig låste tider. Ideelt sett kunne jeg jo jobbet feks 50%, men det er vel ikke sånn omsorgspenger fungerer heller. Anonymkode: 1f3e8...051 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morhjertegod Skrevet 12. mars 2020 #7 Del Skrevet 12. mars 2020 Hva skjer med dagens foreldre??? Dette er det beste for deres barn, jeg er kjempe glad for at barna mine blir" isolert", kanskje de slipper unna. Hva gjør dere når skole/bhg ringer å sier barnet ditt har blitt syk, kanskje må være hjemme med de i to uker? Alle har ti sykedager, regjeringen dekker flere dager i disse tider. Jobb så godt du kan, de fleste forstår nok at du ikke er 100% 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #8 Del Skrevet 12. mars 2020 Hvis mannen din er i en av de 15 kategoriene kritisk personell kan jo ungene gå på skole/bhg. Anonymkode: 1441d...0d5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #9 Del Skrevet 12. mars 2020 Din arbeidsgiver kan ikke tilrettelegge slik at hjemmekontor fungerer for deg (ikke med tre små, ikke når den minste er 1). Så da kan du og mannen vekselsvis ta sykt barn-dager. Anonymkode: 06a71...392 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #10 Del Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, morhjertegod said: Hva skjer med dagens foreldre??? Dette er det beste for deres barn, jeg er kjempe glad for at barna mine blir" isolert", kanskje de slipper unna. Hva gjør dere når skole/bhg ringer å sier barnet ditt har blitt syk, kanskje må være hjemme med de i to uker? Alle har ti sykedager, regjeringen dekker flere dager i disse tider. Jobb så godt du kan, de fleste forstår nok at du ikke er 100% Hvorfor så kjip? Mine barn er aldri syke, jeg kan ikke huske sist - så dette kan jeg faktisk ikke noe om. Jeg har stort sett hatt en mer fleksibel jobb tidligere og har kunnet kombinere de få dagene noe har oppstått, nå har jeg en litt annen rolle og klarer ikke kombinere (dvs mindre hjernedødt arbeid). Jeg har absolutt ingen problemer med at skoler og barnehager stenger, men jeg lurer jo allikevel oppriktig på hvordan vi skal få til hverdagen Anonymkode: 1f3e8...051 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #11 Del Skrevet 12. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: Din arbeidsgiver kan ikke tilrettelegge slik at hjemmekontor fungerer for deg (ikke med tre små, ikke når den minste er 1). Så da kan du og mannen vekselsvis ta sykt barn-dager. Anonymkode: 06a71...392 Takk Anonymkode: 1f3e8...051 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #12 Del Skrevet 12. mars 2020 Du har rett på omsorgsdager, eventuelt at barna har rett på pass i egen barnehage da din mann har en samfunnskritisk jobb. Snakk med barnehagen/kommunen. Anonymkode: 4f4ef...b00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #13 Del Skrevet 12. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Du har rett på omsorgsdager, eventuelt at barna har rett på pass i egen barnehage da din mann har en samfunnskritisk jobb. Snakk med barnehagen/kommunen. Anonymkode: 4f4ef...b00 Takk! Anonymkode: 1f3e8...051 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #14 Del Skrevet 12. mars 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har mulighet til 100% hjemmekontor og jeg er takknemlig for det på mange måter. Mannen jobber med elektrisk kommunikasjon og skal jobbe. Jeg sitter igjen med tre barn på 1, 4 og 7. Hvis jeg tolker reglene rett har jeg da ikke rettigheter på noen form for støtte? Å jobbe 100% på hjemmekontor med møter, ansvar, mye tenkearbeid, etc blir mildt sagt tungt og nærmest umulig.. Og ja, man må gjøre så godt man kan. Men i dette tilfellet vil jeg jo ikke klare å gjøre jobben skikkelig, men kan samtidig ikke gå under kategorien som ikke kan ha hjemmekontor heller. Flere i samme situasjon? Anonymkode: 1f3e8...051 Du får gjøre som vi må nå. Nå er vi 2 så det blir jo lettere men vi alternerer på hvem som er på kontoret samt at vi og jobber etter de minste er lagt. En kan, om nødvendig, og dope de med f.eks perling, puslespill, tv serie/film. Anonymkode: f2bf9...9f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #15 Del Skrevet 12. mars 2020 Kanskje på tide å følge med? Står jo at alle foreldre med barn hjemme, har rett på omsorgspenger. https://www.google.com/amp/s/www.dagbladet.no/nyheter/alle-far-omsorgspenger---ikke-misforstatt/72242161/amp https://www.nav.no/no/person/innhold-til-person-forside/nyttig-a-vite/stengte-skoler-og-barnehager-gir-rett-til-omsorgspenger Anonymkode: 7dc10...fbc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #16 Del Skrevet 12. mars 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er jo noe med det også. Jeg har litt fleksitid, men får ikke snudd helt om. Mannen har veldig låste tider. Ideelt sett kunne jeg jo jobbet feks 50%, men det er vel ikke sånn omsorgspenger fungerer heller. Anonymkode: 1f3e8...051 Det har vel blitt sagt at det vurderes fleksibilitet mtp dette? »og vi vil vurdere å gjøre ordningen mer fleksibel slik at man ikke har brukt opp én hel dag hvis man er én time hjemme, sier han.» https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/LAxqER/foreldre-har-rett-til-omsorgspenger-naar-skoler-og-barnehager-stenger Anonymkode: 672e4...d9d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 12. mars 2020 #17 Del Skrevet 12. mars 2020 (endret) 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er jo noe med det også. Jeg har litt fleksitid, men får ikke snudd helt om. Mannen har veldig låste tider. Ideelt sett kunne jeg jo jobbet feks 50%, men det er vel ikke sånn omsorgspenger fungerer heller. Anonymkode: 1f3e8...051 Er det ikke? Kan man ikke få graderte omsorgspenger? Eller dele «sykt barn/barnepassedager med den andre forelderen mao? Hmmmm veldig rart. Mitt inntrykk er ar folk skaper problemer fremfor å sjekke om man kan løse den først. Nav.no er liksom så vanskelig å sjekke vs klage på KG. Folk får panikk og er uvitende selv når informasjonen er så lett å finne. Endret 12. mars 2020 av Rotemor 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #18 Del Skrevet 12. mars 2020 Jeg forstår godt TS sitt problem. Å skulle jobbe 100% på hjemmekontor samtidig som man passer små barn er klin umulig, med mindre man jobber fra barna er lagt til langt på natt. Anonymkode: eddb8...f6c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
h.2327 Skrevet 12. mars 2020 #19 Del Skrevet 12. mars 2020 Jeg er nokså sikker på at visst du tar dette opp med lederen din at du får en mer fleksibel dag- alle har forståelse for det nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 12. mars 2020 #20 Del Skrevet 12. mars 2020 34 minutter siden, morhjertegod skrev: Hva skjer med dagens foreldre??? Dette er det beste for deres barn, jeg er kjempe glad for at barna mine blir" isolert", kanskje de slipper unna. Hva gjør dere når skole/bhg ringer å sier barnet ditt har blitt syk, kanskje må være hjemme med de i to uker? Alle har ti sykedager, regjeringen dekker flere dager i disse tider. Jobb så godt du kan, de fleste forstår nok at du ikke er 100% Ikke bare er de totalt tafatte ift å løse problemet hjemme, de er helt avhengig av Kg for å få svar! Ikke nav.no, regjeringen, NRK, fhi, helsedir eller lignende, men KG!! Da er det «takk😊» Jeeez. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg