Gå til innhold

Tror jeg har fått halsbetennelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan man ringe fastlege for time for dette eller er det bare i drite i og håpe at det går over av seg selv mens man må ha ungene oppå seg i to uker😑

Anonymkode: 35ab5...642

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Halsbetennelse går over av seg selv. Ikke noe legen kan gjøre. 

Anonymkode: bff1f...c1a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo vær du treng penicillin så eg hadde ringt fastlegen... 

Anonymkode: 4701d...fce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Halsbetennelse går over av seg selv. Ikke noe legen kan gjøre. 

Anonymkode: bff1f...c1a

Feil. Hver gang jeg har halsbetennelser så må jeg til legen og få penicillin. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
5 minutter siden, Maestro skrev:

Feil. Hver gang jeg har halsbetennelser så må jeg til legen og få penicillin. 

Det må jeg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Te og c-vitaminer 😊

Anonymkode: eccce...875

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Maestro skrev:

Feil. Hver gang jeg har halsbetennelser så må jeg til legen og få penicillin. 

70% av alle halsbetennelser er forårsaket av virus, så de fleste går over av seg selv. Det anbefales derfor å vente 3 døgn før man kontakter lege, er det virus så går det over i løpet av 3 dager. 

Anonymkode: cfdee...7bb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Maestro skrev:

Feil. Hver gang jeg har halsbetennelser så må jeg til legen og få penicillin. 

Da har du halsbetennelse med streptokokker og det oppstår ikke ofte. Da burde TS spørre seg selv om hun har hvite flekker i halsen?  

Anonymkode: bff1f...c1a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en liten hvit prikk. Men det kan være afte. Fjerna mandlene for 13 år siden. 

Anonymkode: 35ab5...642

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mer penicillin man tar, jo mer penicillin trenger man vikrker det som. Man burde prøve å ha en høyere terskel for å unngå å ta det. Tok masse av dette i barndommen, men har bevisst holdt meg unna de siste 10 årene, og har et mye sterkere immunforsvar nå enn tidligere. 

Anonymkode: eccce...875

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk apocillin av fastlegen i går for halsbetennelse. Det var veldig nødvendig etter gradvis verre hals i en knapp uke, samt hvite prikker. Er allerede milevis bedre nå. Ring fastlegen om det har pågått i flere dager.

Anonymkode: abc87...bf5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo mer penicillin man tar, jo mer penicillin trenger man vikrker det som. Man burde prøve å ha en høyere terskel for å unngå å ta det. Tok masse av dette i barndommen, men har bevisst holdt meg unna de siste 10 årene, og har et mye sterkere immunforsvar nå enn tidligere. 

Anonymkode: eccce...875

Penicillin hjelper uansett kun på bakterier, og har null effekt på virus - som halsbetennelse oftest er. 

Anonymkode: 1bed2...6d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde en periode der jeg fikk over 10 halsbetennelser på et år... Fikk antibiotika hver gang, frem til gang 5, noe som ikke er bra for meg for jeg reagerer på de alle egentlig. Så til slutt ga jeg opp og bare lot det gå sin gang, det var på runde 6, var jævlig, men nå så kjenner jeg nesten ikke når jeg halsbetennelse lenger... Og ja, alle mine halsbetennelser er streptokokk legen har sjekka det hver bidige gang. 😕 

 

Men det som funker bra er å gurgle jegermaister. :P Eller eventuelt corsodyl, men jeg fortrekker jegermaister.

Anonymkode: 51784...077

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...